Nezapočeti građevinski radovi na novom terminalu zagrebačkog aerodroma, uz nedavno poskupljenje usluga za putnike te potraživanje velikih bonusa direktora Zračne luke Zagreb, povod su Darinku Kosoru, predsjedniku Gradske skupštine, da još jednom očita bukvicu francuskom koncesionaru, ali i ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću.
Ugovor pun rupa
Ministra Dončića Kosor krivi zbog štetnog ugovora punog rupa te s nekoliko još štetnijih aneksa koji, kako je rekao, evidentno pogoduju francuskom koncesionaru.
– Ni nakon tri mjeseca od posljednjeg obećanja ozbiljni radovi na terminalu Međunarodne zračne luke Zagreb još nisu ni počeli – objasnio je Kosor. Predsjednik Skupštine tako sumnja da se terminal uopće neće raditi prema natječaju, nego da će se za isti iznos graditi znatno manji, koji uz ostalo neće, kako je to bilo planirano, imati stakleni krov i podrumski dio za transport prtljage.
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
– Ono što već sada možemo zaključiti iz najava je i promjena samog projekta. Terminal kakav je bio u projektu međunarodnog javnog natječaja, neće biti sagrađen – jasno je poručio Kosor. Iako je prije najavljivao da planira poduzeti i pravne korake, to ipak neće učiniti bez suglasnosti svih vlasnika.
– Moja je uloga politička, posao mi je da upozorim na nedostatke. Pravne stvari rješavat ćemo u suradnji s Gradom Zagrebom i Zagrebačkom županijom. Uputit ću dopis gradonačelniku Milanu Bandiću i županu Stjepanu Kožiću kako bismo razmotrili situaciju – objasnio je Kosor.
Njegove prozive negirali su iz Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) te poručili da radovi napreduju predviđenim planom.
– Radnici tvrtke Viadukt su od prosinca na gradilištu, postavljeni su kontejneri, zaštitne ograde, velika građevinska mehanizacija već je raskrčila dio prostora, obavljeno je rušenje postojećih vojnih objekata, radi se na iskopima i sve ide prema planu i najavi, kako bi se u proljeće postavio kamen temeljac same zgrade novog putničkog terminala – poručili su iz MZLZ-a. Ističu da će tijekom ožujka započeti i rekonstrukcija pojedinih dijelova postojećeg putničkog terminala, ukupne investicijske vrijednosti 3,5 milijuna eura.
Preko leđa putnika
Iako terminal još nije sagrađen, a usluga nije postala kvalitetnija, prije par dana povećale su se cijene naknada za putnike pa će od sada i cijene karata biti skuplje, i to za 70 kuna.
– Očito je da koncesionar već sad želi zaraditi bez ulaganja na postojećem terminalu, na putnicima – stav je Kosora, dok MZLZ povećanje opravdava usklađivanjem s europskom regulativom koje se moraju pridržavati i ostale zračne luke u Hrvatskoj.
Nesposobnost ili korupcija... na isto dođe