Pokvarila se 1988. i jednostavno prestala voziti. Dotad, još od sredine 50-ih, jednosjedežnica na stazu Panjevina dovozila je najiskusnije skijaše jer tamošnji najteži spust nije bio za svakog. A skijati su na Panjevini učili i Janica i Ivica Kostelić, prisjetio se jučer Dragutin Žiljak, dugogodišnji rukovoditelj skijališta Sljeme i pripadnik treće generacije obitelji koja održava njegove staze, jer upravo žičara na Crnom spustu uskoro će u obnovu.
Voziti treba 1500 ljudi na sat
Nekadašnju jednosjedežnicu zamijenit će četverosjedna viseća žičara sa zaštitnim poklopcem i spremištem sjedala, a natječaj za tvrtku koja će projekt obnove napraviti u sljedećih godinu dana traje do početka siječnja. Panjevinom bi se, tako, nakon više od trideset godina, ponovno trebale spuštati skije.
– Staza je to koju su 50-ih radili Zagorci, tako što su krčili panjeve. Sama žičara bila je u cijelosti hrvatske proizvodnje, a radio ju je, između ostalih, Končar. U vrijeme kad je prestala voziti, taman se napravio trosjed uz Crveni spust i na Panjevini se prestalo skijati – objašnjava Dragutin Žiljak pa dodaje kako je zatvaranju Crnog spusta svakako pridonijela njegova težina, kao i činjenica da se na Crvenom spustu počelo sa zasnježivanjem. Što se obnove Panjevine tiče, osim revitalizacije postojeće jednosjedne skijaške žičare, morat će se izmicati i čitava njezina trasa. Točnije, planira se nova pozicija i za gornju i donju stanicu.
>> Snijeg na Sljemenu
– Donju stanicu potrebno je pozicionirati 17-ak metara jugozapadno u odnosu na staru donju stanicu, dok je gornju stanicu potrebno predvidjeti na razini vršnog platoa – stoji u dokumentaciji Grada, u kojoj se navodi da kapacitet žičare treba biti 1500 osoba na sat, a voziti mora tijekom čitave godine kako bi na Panjevinu mogli i neskijaši.
Napravit će i novi vidikovac
Sam vršni plato rekonstruirat će se, a upravo u zgradi od najviše 1200 kvadrata napravit će se gornja stanica žičare.
– Unutar površine platoa moguća je obnova postojećih, odnosno gradnja novih zgrada te prenamjena i preraspodjela postojećih sadržaja, s ciljem realizacije novog prostora vidikovca – kažu u Gradu i napominju kako je tako predviđeno Urbanističkim planom uređenja Vršna zona, koji je čekan godinama, a konačno donesen lani.
Sam vidikovac moguće je predvidjeti kao dio prostora zgrade, odnosno kao otvorenu ili djelomično natkrivenu krovnu terasu, a “nužno ga je predvidjeti kao akcent u smislu samostalne otvorene konstrukcije optimalne visine i korisne površine koji će osigurati panoramski pogled i kapacitete koji će u potpunosti zadovoljiti razvojne planove Medvednice”. Unutar zone gradnje predviđen je i smještaj prostorija za potrebe Gorske službe spašavanja, sportskih klubova, prostorija za grupe škola skijanja, organizirane školske i izletničke grupe, a u podzemnoj etaži mora se naći i prostor za smještaj do tri stroja za uređenje skijaških staza.
>> Ovo su crne prometne točke u Zagrebu i okolici
samo nemojte žuriti kao sa Sljemnskom žičarom!!!!