nema ‘švercanja’

Očekuju nas rigorozne kontrole u tramvajima i autobusima ZET-a

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Očekuju nas rigorozne kontrole u tramvajima i autobusima ZET-a
31.08.2013.
u 10:56
Šef Holdinga Slobodan Ljubičić smislio je model kako stati na kraj ‘švercanju’
Pogledaj originalni članak

Restrukturiranje ZET-a, najglomaznije gradske tvrtke u kojoj je zaposleno 4282 ljudi i koja je 2012. godinu završila s minusom od 281 milijun kuna, jedna je od ključnih stvari koju nova uprava Holdinga mora provesti i najkasnije do kraja listopada Gradskoj skupštini predložiti novi model financiranja javnog prijevoza.

Časno je ne platiti kartu

Predsjednik Slobodan Ljubičić rekao je da se javni prijevoz mora konačno početi naplaćivati te kako je nedopustivo da se velik dio putnika vozi bez karte. Najavio je i da će poraditi na tomu da se uvede red i s kartama koje se subvencioniraju za školarce i studente, a oni ih ne kupuju. Trenutačno, prema podacima sindikata ZET-a, od 160 tisuća osnovnoškolaca, srednjoškolaca i studenata, samo njih 42 tisuće kupuje karte, a ostali se “švercaju”.

– Udvostručit ćemo prihode u kratkom roku. Bit će slučajnost da se netko “šverca”. Ukinuo sam mobilno plaćanje jer je varanje došlo do neslućenih razmjera. Među mojim rođacima bilo je pitanje časti ne platiti kartu. Zašto bi platili nešto što ne moraju, informatički su pismeni, Facebook i ostalo. Mi ćemo to prekinuti – rekao je Ljubičić.

Naveo je da je cijeli model osmislio, ali će ga u javnost iznijeti u rujnu nakon što ga kompletno doradi te kada se izabere novi direktor ZET-a. Zagrepčani tako za mjesec dana mogu očekivati rigoroznije mjere kontrole u javnom prijevozu, no Ljubičić je kazao da je bolja jača kontrola nego dizanje cijena jer tvrtka mora povećati svoje prihode.

Subvencija Grada

Na nedopustivo stanje već duže upozoravaju i sindikati ZET-a. Ante Jelić, predsjednik Sindikata vozača, kazao je da se treba ugledati na Samoborček ili pak Čazmatrans, koji u svoja vozila ne puštaju putnike bez karte. Godine 2012. ZET je imao 1,222 milijardi kuna prihoda te 1,503 milijardi kuna troškova. Uz godišnju subvenciju Grada od oko 750 milijuna kuna, ZET-u će pomoći i odluka gradonačelnika te Ljubičića da će umjesto isplate u novcu svim zaposlenicima (oko 25 tisuća) kupovati mjesečne karte. Na taj će način ZET godišnje uprihoditi između 60 i 80 milijuna kuna.

>> ZET snižava cijene karata - Mjesečne jeftinije za 60 kuna

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.