Kad se s nostalgijom sjećaš kako je cesta izgledala prije popravka, onda znaš da je nešto ozbiljno pošlo po krivu s radovima. U šali to o svojoj glavnoj prometnici u naselju govore stanovnici Hrvatskog Leskovca iako zapravo imaju veoma malo razloga za smijeh kada je sporna Ulica Mirka Bedeka u pitanju. Vožnja njome prava je avantura, rupe su na svakom koraku, asfalt propada, automobili se uništavaju...
Ne možemo spavati
Problemi su počeli još 2016., kada su nakon desetljeća čekanja kroz to naselje na jugu Zagreba konačno “prošli” voda, plin i kanalizacija. Umjesto da slave, mještani su odmah shvatili da će im radovi donijeti više muke nego koristi.
– To je sve bilo napravljeno zbrda-zdola. Prema onome što smo vidjeli, rupe nisu zatrpavane novim i kvalitetnim materijalom, nego iskopom. Iako je sve trebalo biti gotovo do početka školske godine, radovi su prolongirani do rujna, a budući da je to trasa kojom ide ZET-ov autobus, bilo je puno problema. Onda su radnici žurili i radili u vrijeme najvećih kiša – prepričava Zdenko Kornet, stanovnik Hrvatskog Leskovca, ali i član vijeća Mjesnog odbora koji redovito prima pritužbe ljutitih susjeda. Kako kaže, odmah nakon završetka radova cesta je počela “propadati”.
– Radnici su rupe krpali betonom. Tada je čak intervenirao i Gradski ured za promet, pa je ipak stavljen i asfalt – ističe Kornet te dodaje kako je stanovnicima Hrvatskog Leskovca obećano da će se u 2017. cesta potpuno obnoviti. Čeka se to već više od godinu dana, zbog čega su svi na rubu živaca, a planiraju i prosvjed ako se situacija uskoro ne riješi. Na pokvarene dijelove automobila potrošili su već tisuće kuna, uz cestu stoje odbačene felge koje su pale, a najopasnije je kada vozači voze suprotnim trakom koji je u dobrom stanju. Tako izbjegavaju rupe, ali ne i druge automobile, pa nerijetko dođe do sudara.
– Živim u toj ulici, a pred kućom mi je šaht. Toliko je propao i toliko lupa da ne možemo spavati. Kada auto prođe, to je kao jaka grmljavina – kaže revoltirani stanar Joso Hećimović, a s njime se slažu i drugi mještani.
– Zašto investitor nije postavio nekog tko će nadzirati obavlja li izvođač radova svoj posao kako treba? – pita se pak Željko Sekulić.
Tražit ćemo naknadu troška
S problemima je upoznat i predsjednik vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad Jadranko Baturić. Objašnjava da je do problema došlo baš zato što se u isto vrijeme radilo na plinu, vodi i kanalizaciji.
– Dakle, dva su investitora, Vodoopskrba i odvodnja te Gradska plinara. Oni sada prebacuju lopticu jedni na druge oko toga tko je odgovoran za sanaciju ceste – ističe Baturić te dodaje kako je izvođač radova Vodoopskrbe i odvodnje bila tvrtka Palir, koja tvrdi da ugovorom nije dogovorena sanacija u tolikom opsegu.
– Nemamo više vremena raspravljati tko bi što trebao. Ako Plinara i ViO ne saniraju tu cestu u razumnom roku, iako je on realno već davno prošao, to će učiniti vijeće Gradske četvrti – ističe Baturić. Kaže kako je većina njegovih članova za to da vijeće preuzme trošak na sebe, no napominje kako će onda sudskim postupkom tražiti naknadu troška od onih koji su to trebali napraviti, a nisu.
Klasična rođo priča, 5x kopaj isti kanal, 5x pokupi pare i na kraju ostavi nered. U Sloveniji na selu sam gledao kada su položili betonski kanal u kojem je kanalizacija i završili novo asfaltiranje ceste, a naknadno se provuće struja, voda, optika i plin. Sve gotovo u roku od 2 tjedna.