o čemu se radi?

Otkriveno na Skupštini: U Zagrebu se planira do sad neviđeno rješenje za zagušenu prometnicu

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Otkriveno na Skupštini: U Zagrebu se planira do sad neviđeno rješenje za zagušenu prometnicu
31.01.2024.
u 07:30
Prva faza rješavanja prometnih problema Trešnjevke adaptacija je križanja s Andrašecovom
Pogledaj originalni članak

Da je križanje Trakošćanske, Ozaljske, Vukovarske i Krapinske, koje se nalazi u neposrednoj blizini Trešnjevačkog placa, dionica na kojoj se stvaraju velike gužve, pogotovo u frekventnim jutarnjim i popodnevnim satima, poznato je mnogima koji se onuda voze, a to je pitanje na prošlotjednom zasjedanju Gradske skupštine potegnuo i Nikola Vukobratović, zastupnik Samostalne demokratske srpske stranke.

– Prije nešto više od tri mjeseca otvoren je dvostruki rotor na križanju Kranjčevićeve, Nove ceste i Adžijine. Tada je rješenje kritizirano, ali čini mi se da bi danas malo tko tvrdio da nije povećana sigurnost na tom mjestu, pogotovo pješaka. Međutim, križanje kod tržnice čini se još kompleksnijim jer ne samo da je prometnije nego njime vozi i tramvaj – ustvrdio je Vukobratović, kojega je zanimalo postoje li planovi za tu dionicu, kao i za uređenje tržnice.

Prema odgovoru dogradonačelnika Luke Korlaeta, prva faza rješavanja prometnih problema u tom dijelu Trešnjevke adaptacija je i semaforizacija nešto istočnijeg križanja Vukovarske i Ulice Florijana Andrašeca, čime bi se, kako je kazao, znatno poboljšala protočnost.

VEZANI ČLANCI: 

– U planu je izrada elaborata dinamičke signalizacije poteza od Trešnjevačkog placa do Ulice Florijana Andrašeca, a onda i sama korekcija križanja Ozaljske i Vukovarske. Razmišlja se i o korekciji tramvajskog toka tako da on ne smeta skretačima koji idu iz Ozaljske desno u Vukovarsku. Svi ti elaborati su u planu Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost i dogodit će se vrlo brzo – rekao je Korlaet.

Dodao je i kako se uređenje prostora tržnice očekuje početkom sljedeće godine. U prvom kvartalu bit će zamijenjeno opločenje na sjevernom dijelu, a šire rješenje, kazao je, predmet je opsežnog projekta koji se veže i na urbanistički plan uređenja, na čemu se također radi. Andro Pavuna, pročelnik Ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, istaknuo je kako su u tijeku nabava za spajanje semafora i postavljanje trećega traka u Vukovarskoj, što bi povećalo protočnost cijele dionice na koju se slijevaju Krapinska i Ozaljska te Nova cesta.

– Očekujemo da će elaborat vrlo brzo biti gotov te da će to biti izvedeno u prvoj polovici 2024. Kada je riječ o dinamičkoj signalizaciji, kojom bismo mogli osigurati da u Vukovarskoj dva traka ujutro budu u jednom smjeru, a poslijepodne u drugom, to je malo zahtjevniji zahvat za koji tek trebamo izraditi elaborat, što također planiramo pokrenuti ove godine – poručio je Pavuna. Sličan se sustav planira i na nekim drugim prometnicama poput Ribnjaka, ali još treba ispitati kako će na sve reagirati policija, a u planu je i senzibiliziranje vozača kako se ne bi događali frontalni sudari. 

VIDEO: Užasne scene u Lovranu: Kamion naletio na troje, djevojka preminula, druga se bori za život

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MA
majeltomoguce
08:22 31.01.2024.

Evo nisam čitao, ali ću pokušati misliti kao Možemo! Da bi smanjili gužve na prometnicama treba modificirati semafore! Dakle po hitnom postupku ćemo staviti suknju čovječuljku, koja zapravo nije suknja nego plašt! Obavezno zelenom čovječuljku, jer crveni predstavlja stop i moglo bi se protumačiti kao neka zabrana ženama. Nakon toga će sve prodisati punim plućima, čak i bez sanacije smetlišta!

Avatar neugodan
neugodan
13:50 31.01.2024.

90% semafora od 22h-06h moze imati samo treptajuce zuto svijetlo.

BC
Bacus_crni
08:33 31.01.2024.

Prijedlog rješenja gustog prometa u gusto naseljenom kvartu u Zagrebu : na potezu ceste kojom vozi tramvaj, s koje se skreće na parking tržnice i kojom nakon strogog centra vjerojatno prolazi najviše pješaka u gradu problem će se riješit optimizacijom prometne signalizacije i eventualnom zamjenom raskršća kružnim tokom (čak možda i dva). Dodatno će se u neposrednoj blizino tog mjesta adaptirat i povećat kapacitet nogometnom stadionu,koji će biti privremeno rješenje dok se ne počne adaptirat novi veći stadion na poziciji suprotnog dijela grada gdje je problem sa prometom vrlo sličan. Prometno rješenje u sličnim uvjetima u nekom gradu na zapadu: planirat i sagradit podzemnu, čime se automatski oslobađa dodatna traka za automobile, a pješacima omogućuje prolazak raskršća ispod prometnice, dotrajale objekte koji generiraju velike gužve maknut van grada.