Nakon osmosatne vožnje i dolaska do cilja na Zagrebački autobusni kolodvor, vozač Hrvoje Banović ne može besplatno u toaletu obaviti ni nuždu ili se osvježiti vodom. Mora imati tri kune.
Isti problem muči i stotine drugih vozača od kojih mnogi voze kraće relacije pa bi za WC trebali dnevno odvojiti 6 do 9, a mjesečno i više od 50 kuna.
Kao vozač osjećam se kao građanin drugog reda. Autobusni kolodvor ne može bez putnika, a putnike dovodimo mi. Bilo bi u redu da slušaju nas, a ne da su tvrdoglavi
– Imamo potrebe kao i svi, ali i to moramo plaćati, s time da smo stalni korisnici autobusnog kolodvora. Izračunajte koliko moramo plaćati ako ga koristimo tri puta dnevno 25 dana mjesečno – kazao je Banović. Na kolodvorima u Karlovcu, Trstu, Ljubljani, Mariboru, Umagu, Poreču... WC je besplatan za vozače – ističe.
Dogovor s prijevoznicima
U upravi kolodvora kažu da je naplata WC-a putnicima i ostalim korisnicima legalno uređena, no da vozači imaju i besplatne, mobilne WC-e na parkiralištu.
Foto: Stjepan Bubalo
Banović, pak, smatra da to nije rješenje, naročito ljeti kada se u te toalete bez vode ne može ući. Predlaže da bi bilo najbolje da za korištenje WC-a vozači mogu zatražiti karticu na infopultu kolodvora, gdje je netko 24 sata dnevno.
– Kao vozač osjećam se kao građanin drugog reda. Autobusni kolodvor ne može bez putnika, a putnike dovodimo mi. Bilo bi u redu da slušaju nas, a ne da su tvrdoglavi – rekao je Banović. Na isti problem upozorili su i drugi vozači na Facebooku, ne želeći odati svoj identitet.
Čelnik sindikata vozača Hrvatske Ante Jelić kazao je da njega nisu obavijestili, no smatra da takve stvari moraju riješiti poslodavci (prijevoznici) i uprava kolodvora.
Naplata WC-a je legalno uređena za putnike i ostale korisnike, a vozači imaju besplatni mobilni WC na parkiralištu
– Poslodavac mora vozaču osigurati odlazak na WC i najbolje bi bilo da se o tome postigne dogovor – kazao je Jelić.
Oštećuju autobuse
Banović je pokrenuo i inicijativu da se i preko noći te vikendom omogući prilaz kolodvoru autobusima iz Strojarske ulice.
– Glavni je ulaz iz Držićeve, iako nas 90 posto dolazi Strojarskom, kojom se ne može nakon 22 sata i vikendom. Imamo problema jer kroz spojnu cestu između Strojarske i Držićeve moramo ugurati autobuse od 15 metara i zapinjemo na rinzol, znakove i stupiće – ispričao je Banović. Tako oštećuju i autobus, a ratkapa stoji 1500 kuna, retrovizor 20 tisuća.
Direktorica kolodvora Martina Peričić ističe da vozači mogu ući iz Strojarske i kad nema radnika na rampi, zatraže li kartice.
– Kartice se izdaju na zahtjev prijevoznika, a oduzimaju se vozaču u slučaju nepridržavanja protokola – istaknula je Peričić.
Banović tvrdi da tih kartica nema.
– Nitko od nas nije nikada vidio karticu. Jedino je rješenje da se radnika iz kućice u Držićevoj premjesti u onu u Strojarskoj – zaključio je Banović
Zaposlenicima - vozaćima se mora osigurati sanitarni čvor jednako kao što recimo u svakom ugostiteljskom objektu konobari, tj. osoblje , moraju imati odvojeni od gostiju sanitarni čvor. Ovo je zaista idiotski. Da li recimo zaposleni na blagajni ili oni stacionirani, isto moraju plačati? Ludo ludo.