MUZEJ PLANINARA I SKIJAŠA, ZONA ZA KONCERTE, RADIONICA ZA BICIKLE...

Ovo su detalji plana za staru gornju postaju sljemenske žičare u koju kane uložiti 1,3 milijuna eura

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Grad Zagreb pokrenuo je javnu nabavu za izvođača rekonstrukcije stare žičare na Sljemenu
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
04.12.2024.
u 08:00
Objekt koji je građen od 1967. do 1972. godine ide u potpunu rekonstrukciju, a kad Grad nađe izvođača, viziju arhitekta iz Temexa treba provesti u djelo u roku od osam mjeseci.
Pogledaj originalni članak

Derutna je, puna vlage, porazbijana i uništena. Ali ne bi takvom trebala stara gornja postaja žičare Sljeme ostati još dugo. Plan od 1,3 milijuna eura za nju ima Grad ne bi li, baš kao i njezina tristotinjak metara udaljena nasljednica, putnicima u gondolama mamila osmijehe kad se ozarenih lica približavaju vrhu Medvednice. Muzej planinara i skijaša, prostor za koncerte, radionicu za popravak bicikla, a i šumu u zatvorenom, isplanirali su arhitekti iz Temexa predvođeni Suzy Švelić Škevin, a kad Grad nađe majstore, oni bi viziju u djelo trebali provesti u roku od osam mjeseci.

Kako stoji upravo u dokumentaciji kojom gradska vlast ispituje ima li uopće tko zainteresiran da izvodi radove, stara gornja postaja sljemenske žičare bit će "u funkciji svih posjetitelja". Planira se u nju smjestiti interpretacijski centar Parka prirode Medvednica, informacijsko-edukacijski punkt "koji će upućivati korisnike na sve sadržaje koje Sljeme pruža i služiti disperziji posjetitelja kako bi se rasteretila njegova vršna zona", zona za djecu u obliku projekta Škola u prirodi i klupski prostor za brdske bicikliste, a dio objekta postat će, kao što smo već i naveli, muzej planinara i skijaša, da se "posjetitelji upoznaju s drugim sadržajima Medvednice poput Veternice, Kraljičina zdenca, Zrcala..." A da bi se sve to uspjelo u potpunosti, stara gornja stanica, građena od 1967. do 1972., ide u potpunu rekonstrukciju.

– Sastoji se od dvije povezane jedinice, glavnog većeg i manjeg objekta. Veći je imao namjenu prihvata gondola i čekaonice za posjetitelje s tehničkim prostorijama koje su smještene u podrumu. Manji objekt je nekada bio natkriven paviljon za putnike žičare, a kasnije je, 1971., zatvoren staklenim stijenama i prenamijenjen u caffe restoran u prizemlju i sanitarije u podrumu – ističe se u dokumentaciji, u kojoj se detaljno navodi i kako će kompleks izgledati u budućnosti.

Idemo prvo na objekt A, odnosno veće zdanje. – Iz zajedničkog ulaznog prostora ide se u lobby u kojem su smješteni infopult, mali shop/suvenirnica, sanitarije za osobe s invaliditetom, zona za mame i bebe, garderoba za posjetitelje i čuvarska služba te stepenice za podrumsku etažu. U objektu A formira se radionica prema natkrivenom dijelu vanjskog, postojećeg prostora radi funkcionalne povezanosti s biciklističkim stazama te brzog ulaza, odnosno izlaza biciklista.

Radionica za popravak i održavanje bicikala dostupna je i iz lobbyja i izvana. Nadstrešnica ispred nje služi za parkiranje, a opskrbljena je vodom na jednom punktu kako bi se bicikli mogli i oprati. Multifunkcionalni prostor u objektu A podijeljen je po dužini na dva dijela; prvi, ulazni, formiran je oko bivše pogonske jame u kojoj je posađeno živo zelenilo i stabla, tzv. šuma u objektu, te mu je namjena interpretacijski centar za posjetitelje – objašnjava se i kako će se prostor u kojem su se skladištile i servisirale nekadašnje gondole prenamijeniti u "veliku posudu sa zemljom" za sadnju drveća.

Drugi dio hale pak od prvog će biti odijeljen staklenim stijenama, a namjena mu je multifunkcionalna pa će biti prostor za događanja, koncerte, izložbe. – Unutar njega smješten je i mali bar te stolovi i stolci. Na južnu stranu prostor se može otvoriti velikoformatnim staklenim stijenama te je omogućen izlaz posjetiteljima na zeleni plato koji je natkriven demontažnom nadstrešnicom. S tog se mjesta pruža prekrasan pogled na prirodu i Zagreb, a posjetitelji mogu sjediti i uživati u okolišu u sklopu nekih događanja ili nevezano za njih, uz piće iz unutarnjeg bara – navodi se u dokumentima.

U njima je, dakako, i plan za manji, objekt B. – Postojeći stari paviljon zatvara se s prednje strane, oblikovno se formira ravna ploha fasade te se funkcionalno povezuje s objektom A. Ulaz u objekt B omogućen je ili putem zajedničkog ulaznog prostora ili direktno izvana bočno. Ulazi se u oba slučaja u veliki prostor garderobe za posjetitelje u kojoj su smješteni ormarići za privremeno odlaganje sportske opreme, osobnih stvari i sl. Najveći dio tog objekta pripada polivalentnoj dvorani za edukaciju, predavanja, projekcije – predviđaju arhitekti, koji ističu i da "novom organizacijom prostora objekti A i B mogu funkcionirati kao zasebne jedinice ili kao cjelina".

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MA
Majmunsabananom
11:11 04.12.2024.

Stvarno bitna investicija.Poslije toga će Zagreb procvjetati.

Avatar korisničko_ime
korisničko_ime
10:41 04.12.2024.

Treba prvo riješiti problema tu dolje. Smeće i parking su u rasulu.

Avatar Artoo Detoo
Artoo Detoo
16:08 04.12.2024.

ma bitno da ste uspjeli ugurati bicikline...... niš drugo ne radite nego farbate staze u ovom smrdljivom i zapuštenom gradu koji već čeitri godine grca u smeću. Ne kakite više s tim, sredite javni prijevoz, a vi se drugovi vozite biciklima umjesto audijima.