Kome se žaliti

Pacijenti se ne žale na doktore da ne dođu na "crnu listu"

Foto: 'Davor Puklavec/24sata'
Pacijenti se ne žale na doktore da ne dođu na "crnu listu"
16.02.2013.
u 16:51
Pacijenti doktorima najčešće zamjeraju neljubaznost i dugo čekanje na pregled
Pogledaj originalni članak

Neljubaznost, čekanje u ordinaciji, kao i dugo čekanje na listi za pregled ili terapiju najčešći su prigovori Zagrepčana na rad svojih liječnika i stomatologa. Prošle godine zbog tih problema na adresu peteročlanog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba došle su 32 prijave, od kojih se 17 odnosi izravno na rad liječnika.

Loš tretman rodilja

Šest osoba požalilo se na rad Zavoda za zdravstveno osiguranje, a primljene su i dvije pritužbe zbog nemogućnosti smještaja roditelja uz malo dijete u bolnicu te jedna žalba zbog lošeg odnosa prema mami i bebi u rodilištu. Damir Jukica, predsjednik povjerenstva u gradskom Uredu za zdravstvo, kazao je da su prošle godine primili dvostruko više pritužbi nego 2011. No istaknuo je da mnogi Zagrepčani i ne znaju da oni postoje i da im se mogu obratiti pa smatra da se iz malog broja primljenih pritužbi ne smije izvesti zaključak da su Zagrepčani zadovoljni uslugama.

– Povjerenstvo je zabilježilo brojne primjere izvrsnog pružanja zdravstvene zaštite pacijentima, ali i znatan broj tome suprotnih primjera. Većina takvih i dalje ne rezultira podnošenjem pritužbi jer se pacijenti ustručavaju i boje da će se to negativno odraziti na budući tretman medicinskog osoblja prema njima – kazao je Jukica.

Upravo zbog bojazni povjerenstvo sve podatke pacijenata drži u tajnosti, ali očitovanje traže od svake prozvane institucije. Jukica tako navodi da im se obratila majka dvoje male djece koja je tražila pomoć povjerenstva, ali i zaštitu jer će, kako je kazala, \"usluge liječnika trebati sljedećih 10 godina pa si ne može priuštiti da joj oni djecu zbog pritužbe stave na crnu listu\".

I sami trebaju pomoć

Iako povjerenstvo pruža pomoć građanima kako bi zdravstveni sustav bio što učinkovitiji, i sami trebaju pomoć. Naime, nemaju svoje prostore, a sjednice održavaju u sobi kojom se koristi i Zvonimir Šostar, pročelnik Ureda za zdravstvo, i to kad njega nema. Stoga nemaju ni službeni telefon pa građani do njih najčešće dolaze usmenim preporukama.

– O našem postojanju ne žele obavijestiti na web-stranici gradske uprave, a to je odbila učiniti i Gradska skupština – požalio se Jukica. Građani im se stoga mogu obratiti na e-mail damir.jukica@zg.t-com.hr ili na faks 6585-060.

Rad povjerenstva komentirao je i pročelnik Šostar pohvalivši njihov rad.

– Oni kao povjerenstvo koje je plaćeno po sjednicama nemaju pravo na prostorije, a ako zatraže, možemo im pomoći da se njihovi kontakti objave i da se građani upoznaju s njihovim radom – kazao je Šostar. Dodao je da smatra da Zagrepčani nemaju većih primjedbi na zdravstvo jer imaju najbolju uslugu u Hrvatskoj.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

BA
baš
17:49 16.02.2013.

U Lijepoj našoj smo naviknuti ne žaliti se javno ali se "smijemo" žaliti jedni drugima. I tako dođemo do onoga da je sve u najboljem redu, a propadamo. No, je li stvarno bilo kome stalo pomaknuti stvari na bolje? Meni jeste, vjerujem i svim drugim "malim ljudima" ali velikima nije. Tako i doktori, ni oni se ne žale na HZZO iako ovi od njih očekuju gluposti. Tjeraju ih voditi evidencije koje su iskrivljene samo da bi se uklapalo u statistiku. Nitko ne gleda smisao posla, količinu i sl. Vrlo vjerojatno kada bi se prikazalo stvarno stanje došli bi do poražavajućih brojki. Zanimljivo je kako u hrvatskoj, prema nekom članku koji sam pročitao jučer, nedostaje preko 4.000 liječnika, a sve bi trebalo funkcionirati normalno. I tako vlasti i prikazuju stanje, sve funkcionira normalno, a mi znamo kako nam je. Boli njih briga za nas "male obične ljude".

OB
-obrisani-
18:31 16.02.2013.

U Zagrebu i ostalim gradovima gdje su Udruge, Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata nema nikakve koristi. Ako se žalite na liječnike, kontrolore i općenito situacijom u zdravstvu biti će bezuspješno. Sve uglavnom završi u Ministarstvo zdravlja, zatim se na žalost prosljeđuje ravnatelju, koji smatra da žalitelj nije u pravu, jer taj ravnatelj i njegovi poslušnici brane liječnike. Ako je riječ o stomatologiji i nezakonitim naplatama sadašnji ravnatelj HZZO-a pogotovo ne reagira. Ta on je jedan od takvih. On ima privatnu stomatološku ordinaciju, te sigurno ne želi ići protiv sebe i supruge. Kada se obratite tim Povjerenstvima ili Udrugama dobijete uvijek odgovor usmeni a ne pismeni na vaš pismeni podnesak da oni ne mogu vama pomoći. Naslušao sam se tih stvari po bolnicama a naneučinkovitije je kod Udruge u Splitu. Tamo se pismeno obraćalo mnogo puta i nikada odgovora. Slučaj je mnogima na žalost poznat, ali ništa od toga.

OS
osica
17:15 16.02.2013.

kome god se čovjek žalio , na bilo koga, na bilo što dođe na "crnu listu" Odmah se to prenese dalje. Ne traži se onoga na koga si se žalio - već ispituju - Tko se to žalio . Umjesto stručnog i profesionalnog , odgovornog društva - postali smo "tračersko društvo - na svim nivoima od lokalne do državne , sa vezama i vezicama. " - Jao si ga onom tko ih nema. Pa svi to vidimo u svojim sredinama. Stručnost, znanje , istina ne zanima nikoga. Ima pojedinaca svugdje - vrijednih upornih, poštenih samozatajnih - ali " jedna lasta ne čini proljeće."