ritam grada

Pacijenti se žale i kad im se pruži i kad im se uskrati usluga

Foto: Pixsell
čekaonica
11.11.2015.-Zagreb- Stela Lechpammer Photo: Boris Scitar/Vecernji list
09.02.2016.
u 17:00
Sudeći po pritužbama, građani bi najradije sebi sami propisali terapiju i odredili si pravi lijek
Pogledaj originalni članak

Ukupno 154 pritužbe na rad zagrebačkih zdravstvenih djelatnika i ustanova primilo je u protekloj godini Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba. Prema izvješću o radu u kojem je objavljen i popis najčešćih prigovora i molbi, vidljivo je da se u odnosu na 88 zaprimljenih pritužbi tijekom 2014. godine njihov broj lani povećao za čak 75 posto.

Unatoč tome što Povjerenstvo napominje kako je razlog tako velikom povećanju pritužbi bolja informiranost građana, a ne pad kvalitete zdravstvenih usluga, neke od objavljenih pritužbi su alarmantne. Tako su najčešće greške liječnika neispravne uputnice, naplaćivanje usluga koje pokriva zdravstveno osiguranje, nepravodoban početak radnog vremena te primanje pojedinih pacijenata, odnosno znanaca liječnika preko reda. No, na popisu su i manje bezazlene žalbe na lošu kvalitetu rada i skrbi koje su u nekim slučajevima završile i s teškim posljedicama.

I dok se s jedne strane građani žale na nevjerojatne i nedopustive pogreške liječnika koje ne samo da su bezobzirne nego su i opasne, drugi dio prigovora pokazuje da je u zemlji koja broji više od četiri milijuna nogometnih, ekonomskih i inih stručnjaka koji se razumiju baš u sve, očito isto toliko i liječnika. Tako su se građani Povjerenstvu žalili zbog uskraćene uputnice iako nije bilo potrebe za njezinim izdavanjem.

Također, građani su očito bolje od liječnika znali koja im je terapija potrebna. Prema nekim pritužbama, zapravo ispada da je šteta što građani uopće moraju trošiti vrijeme na čekanje u ordinacijama i bolnicama, kada bi bilo puno jednostavnije da si svatko sam prepiše terapiju. Tako se ističe pritužba zbog navodno spornog postavljanja dijagnoze i terapije. Naime, građani su se s jedne strane žalili na uskraćivanje željenog antibiotika te s druge strane na njegovo olako propisivanje.

A tu je i pretjerano službeno te u isto vrijeme neprimjereno neslužbeno ponašanje liječnika. Očito se uistinu još uvijek nije rodio ‘ko bi narodu ugodio.'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

KR
kristijan1979
17:23 09.02.2016.

Svaka susa u nasoj drzavi si uzme za pravo. Da on zna kaj mu treba. A da bi ljecnici trebali plesat kak oni sviraju. Zalosno da su svi upravu i da sve znaju a ljecnici bi trebali sluzit za pisanje recepata.

DJ
djimna
09:04 10.02.2016.

Znate ja nisam penzić ali vjerujem da to brzo dođe.Dok ne budemo razumjeli starije nećemo moći razumjeti niti sebe.Malo više poštovanja donijelo bi mir svim generacijama.

TO
tonkica
09:37 10.02.2016.

Niit na jednog ljecnika se en mogu pozaliti, neki su bili vise, neki manje pristupacni, ali svi su bili odgovorni i profesinalni. Bilo je onih kojima je dan bio super i kojima je bio koma sto je utjecalo na nas odnos u tom trenu, ali i oni su ljudi i meni je bitno da me pregleda, pogleda moje papire i prepise terapiju za koju smatra d aje adekvatna mojoj zdrastvenoj situaciji. Ali na sestre bi se mogla zaliti dan i noc, mogla bih Bilbliju napisati. Pocevsi da sestra u ordinaciji ljecnice opce prakse umjesto da se javi na telefon igra pasijans na kompjuteru, da za injekciju protiv bolova moras cekati satima medu bolesnim pacijentima, od toga da su u bolnicama najcesce bezobrane, bahate, otresite, nekooperativne...