Pred MEDEF Internationalom, pariškom organizacijom koja predstavlja francusku udrugu poslodavaca i njezinih 800 tisuća poduzeća u svijetu, predstavljeni su jučer i zagrebački razvojni projekti.
Pozivnicu za okupljanje investitora gradonačelnik Milan Bandić dobio je od Gerarda Wolfa, predsjednika organizacije, a kako neslužbeno doznajemo, četiri francuske tvrtke privatnog sektora od zagrebačkih su predstavnika, među kojima su uz Bandića bili i Mirka Jozić, pročelnica za gospodarstvo, rad i poduzetništvo, Jelena Ricov, pročelnica za programe i projekte Europske unije te Dinko Bilić, pročelnik za prostorno uređenje i izgradnju Grada, zatražili i dodatne sastanke za detaljnije dogovore.
Gradski aduti
Najviše interesa izazvalo je pet projekata za koje Bandić smatra da su karta za unapređenje kvalitete života Zagrepčana: dodatan razvoj zračne luke, ulaganje u kongresni centar, razvoj brze šinske linije do zračne luke, modernizacija sustava javne rasvjete te pronalaženje mogućnosti financiranja zajedničkih projekata iz fondova EU. Gradonačelnik Bandić pred investitore je izišao spreman – uz projekte naznačio im je i dodatne prednosti grada na čijem je čelu 15 godina: dobar geografski položaj, odlična cestovna infrastruktura, povezanost s morem i razvijene transportne usluge bili su aduti koje je gradonačelnik predstavio budućim ulagačima.
– Nadamo se da ćemo putem javno-privatnog partnerstva realizirati planirane projekte u obostranom interesu. Želimo osigurati inovativnost privatnog sektora kroz sinergiju gradnje, upravljanja i održavanja infrastrukture te unaprijediti kvalitetu pruženih javnih usluga i života građana – rekao je investitorima Bandić.
Dvije opcije povezivanja
Uspije li pridobiti zainteresirane financijere, Bandić će u vrlo kratkom roku realizirati obećanje dano Zagrepčanima, a time i požuriti realizaciju obećanja gradonačelnika Velike Gorice Dražena Barišića koje je dano 2013. godine, kada su obojica jamčila povezivanje ova dva grada – ili brzom šinskom željeznicom ili tramvajem s jasnim rokom početka realizacije, a to je kraj 2016.
Dvije su opcije povezivanja Plesa sa Zagrebom: ona preko Radničke ceste i Domovinskog mosta, ali i kroz željezničke koridore prema pruzi Zagreb – Sisak, a novac francuskih investitora, kao i onaj iz fondova EU znatno bi ubrzao realizaciju. O modernizaciji javne rasvjete govori se još od 2012. godine – rok je do ožujka, do kada se 3000 tijela javne rasvjete treba zamijeniti LED rasvjetnim tijelima.
Tramvaj je stigao do Dubeca i Prečkog, a kad će se produžiti prema Podsusedu?