Preko noći su postavili znakove da je ulica jednosmjerna, nisu nas ništa prethodno pitali, a sad živimo u prometnom kaosu jer sustav ne funkcionira – žali se Zoran Majić iz kvarta Ciglenica na Trešnjevci. On živi u Stubičkoj, ulici u kojoj je prije mjesec dana uvedena nova prometna regulacija, pa je sada jednosmjerna u pravcu sjevera, odnosno Zagorske i Selske. Ali samo djelomice, jer se od Zagorske do križanja s II. Zagorskom njome i dalje može voziti u oba smjera.
Rješenje? Okrenuti pravac
– Što ustvari nema smisla jer auti iz Zagorske mogu samo skrenuti desno u II. Zagorsku i onda se njome vratiti u Zagorsku. Ovako smo praktički zakinuti za put prema jugu kvarta, Baštijanovoj i ostalim ulicama – ističe Majić, dodajući kako barem petero vozača svaki sat projuri Stubičkom u zabranjenom smjeru. Osim toga, napominje Zoran Stanić, da bi se sa sjevernog kraja ulice došlo na južni, mora se raditi veliki krug. Prvo po Zagorskoj, zatim Selskoj i konačno Andrassyjevoj.
– Te dvije točke udaljene su 400 metara, a moram kružiti punih pet minuta, budući da su u Zagorskoj i Selskoj uvijek gužve – objašnjava Stanić.
No stanovnike Ciglenice zapravo ne smeta što je Stubička jednosmjerna jer to i su tražili peticijom 2016. godine. Problem je u tome što je smjer – krivi. A rješenje je, drži Zlatko Ocirek, da Stubička ostane jednosmjerna, ali od sjevera prema jugu, s čime se mnogi njegovi susjedi slažu.
– Tako će se rasteretiti Zagorska i Selska kojima se svi koriste da dođu iz sjevernog dijela Trešnjevke na južni – kaže Ocirek.
Zbog nove se regulacije sedamdesetak ljudi prošli tjedan okupilo na zboru građana Mjesnog odbora Ciglenica.
– Zanimalo nas je po kojoj je osnovi uvedena i zašto se nas prije toga nije pitalo što mislimo – kaže Duje Galić koji je bio na zboru. Na sastanak su pozvani i predstavnici Grada i Četvrti te izvođača radova, no nitko se, osim predsjednika Mjesnog odbora Romana Lončara, nije pojavio. Ostali su tako bez odgovora jer, kažu, ni Mjesni odbor nikad nije dobio projektnu dokumentaciju nove regulacije.
Ako su stručnjaci odlučili...
Dogovoreno je, pak, dodaje Galić, da će se ona još jednom preispitati, a predložit će se i izrada nove prometne studije.
– Mjesni je odbor nakon peticije odlučio predložiti jednosmjerni promet. Poslali smo to Vijeću četvrti, a oni nadležnom gradskom uredu. Regulacija je obavljena po prometnoj studiji, a ako su stručnjaci odlučili da je ovo dobro rješenje, onda valjda i jest, ali vidjet ćemo hoće li doći do promjene – komentira Lončar.
Video: Rođendan Milana Bandića
Hm, slika govori više od tisuću riječi. Fine, velike zgrade, nove fasade, a ulica bez veze. I to je najveća bolest stanogradnje u Zagrebu. Na malu kvadraturu parcela i na šugavu cesticu, nabije se nekoliko zgrada i onda ti možeš okretati promet kako hočeš, a nikakvog smisla to nema, jer je jednostavno, - prevelik broj automobila u odnosu na prostor. Još je ovaj kvart mila majka, u odnosu na Podsljeme gdje je cestovni i graditeljski terorizam, stvarno dao svoj obol urbanizmu. Savjet za Mjesni odbor. Probajte od Ureda za promet tražiti da vam napravi kružni tok oko cijelog naselja, hehe. Sigurno dobijete ringišpil.