Upravo je Ilica bila glavna os širenja grada prema Črnomercu u drugoj polovici 19. stoljeća. Njezin zapadni dio koji je završavao kod potoka Črnomerca prvotno se nazivao Gornjom Ilicom, što je vidljivo na nekim starim zemljovidima i planovima. Od 1891. godine Ilicom je do Vodovodne ulice vozio konjski tramvaj, a 1911. godine pruga je elektrificirana i produljena do Črnomerca.
Ilica je prvi put asfaltirana 1928. Zapadno od Črnomerca, prema Kustošiji i Vrapču, produljena je nakon Drugog svjetskog rata.
Najstarije na 199 i 201
Tijekom 20. stoljeća duž Ilice su dotrajale prizemnice i jednokatnice postupno ustupale mjesto višekatnim stambenim zgradama i blokovima zgrada. Zbog toga danas na dijelu Ilice jedna uz drugu stoje zgrade vrlo različite starosti.
Ima kuća podignutih prije Prvog svjetskog rata, potom višekatnih zgrada podignute između dvaju svjetskih ratova ili pak one iz 1950.-ih i 1960.-ih, a ima i interpolacija iz 1990.-ih.
Uz Ilicu i dalje stoje primjeri prizemnih kuća prvotne gradnje: na kućnim brojevima 199 i 201 u ruševnom su stanju dvije vjerojatno najstarije postojeće kuće. Točna se godina gradnje ne zna, no može se pretpostaviti da je to bilo još u 19. stoljeću, a njihovo trenutačno stanje upućuje na to da se uskoro na njihovu mjestu mogu očekivati nove interpolacije.
Sada izgledaju i gore i jadnije!!!!! Promatram ih sve ove godine a Galinac ( sada su u vlasništvu Industrogradnje ) će lagano zamagliti tu parcelu nasuprot Instituta za tumore!! Već je prenjeo nekretnine na jednu stranu a radnike s obveze prema njima i sve dugove na drugu stranu po pozitivnim Hrvatskim zakonima!!