Što se to ponovno kopa po Jadranskom mostu? Pitaju se brojni vozači i putnici koji prolaze mostom koji spaja remetinečki rotor i okretište na Savi jer su se na sjevernoj strani pojavili bageri. Malobrojni optimisti ponadali su se da je to konačno znak radova koji će nakon dvije godine onamo vratiti tramvajsku vezu prema centru, odnosno Novom Zagrebu, ali u pravu su samo djelomično.
Jer tramvaji, kako smo prije pisali, Jadranskim mostom najvjerojatnije neće proći do kraja ove godine, ali radovi koji su počeli 16. siječnja naznaka su skorog početka završne faze sanacije objekta koji nije popravljan još od otvaranja prije više od četiri desetljeća. Trenutačno se, naime, priprema prometni provizorij.
Što je, prevedeno, posebna regulacija za preusmjeravanje prometa koji je potreban za nastavak izvođenja radova na grednom dijelu mosta.
– Prometnim provizorijem će biti omogućeno kretanje vozila na strani mosta koja nije u radu. Prva faza obuhvaćat će istočni dio grednog dijela, a promet će se odvijati zapadnim dijelom po dva sužena traka u oba smjera – objašnjavaju u Gradu. Dio je to, podsjećaju, projekta sveobuhvatnog održavanja mosta koji je započeo u rujnu 2022.
Tada je odrađeno izvanredno održavanje prilaznog vijadukta, tijekom kojeg je utvrđeno loše stanje mosta pa je pokrenuta i sanacija grednog dijela te zamjena prijelaznih naprava. Radovi su se dosad izvodili na južnoj strani, a sada se sele na sjevernu.
– Po završetku sanacije kolnika, armirano-betonske ploče, opreme mosta i ostalih dijelova te zamjene ležajeva tijekom koje se most mora odizati, radit će se i na stupovima u koritu Save, a naposljetku i na obnovi tramvajske pruge – ističu u gradskoj upravi.
Ponavljaju i da će do kraja godine investicija vrijedna 16 milijuna eura biti završena, uz napomenu da će 3,5 milijuna pokriti europski Fond solidarnosti. Tramvaj se u 2025. vraća na Jadranski, a gradilište se seli na Most slobode. Kako smo također prije pisali, most kod Bundeka kompletno će se renovirati za 17,5 milijuna eura do 2026. godine.