60 godina kultnog auta

'Policija me zaustavlja samo da vidi žabu'

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
09.11.2015., Zagreb - Izlozba povodom 60 godina Citroena DS u muzeju automobila Ferdinand Budicki. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
09.11.2015., Zagreb - Izlozba povodom 60 godina Citroena DS u muzeju automobila Ferdinand Budicki. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
12.05.2015., Zagreb - U hotelu Sheraton odrzan domjenak povodom petogodisnjeg djelovanja Zaklade onkologije. Ciro Blazevic. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
11.02.2014, Zagreb - Dvorana Vatroslav Lisinski, koncert Mise Kovaca i njegove kceri Ivane. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
citroen žaba
11.11.2015.
u 11:00
Citroën DS ili žaba ostaje pojam za revolucionaran automobil. Bila je obožavana i u nas
Pogledaj originalni članak

– Najbolji auto na svijetu za mene je žaba! I to ne zbog toga što je to Picassova ideja, već zato što je bila 20 godina ispred svih! – rekao nam je proslavljeni naš trener Miroslav Ćiro Blažević, jedan od, uz Mišu Kovača, najpoznatijih vozača citroëna DS, popularne žabe u nas.

Puno prostora

– Bila je najsvrsishodnije vozilo. Imala je prostora toliko da je troje moje djece moglo u njoj spavati bez guranja – kazao je Ćiro kada smo ga nazvali u povodu priče uz 60. obljetnicu tog u ono doba tehnološki najnaprednijeg automobila. U Muzeju Ferdinand Budicki izložili su stoga četiri očuvane žabe u voznom stanju, jednu iz Karlovca i tri iz Zagreba.

– Ukupno ih u Hrvatskoj još ima 50-ak, no 20-ak je u boljem, voznom stanju. Ove nije bio problem pronaći – kaže Valentin Valjak, ravnatelj Muzeja.

Svoj je DS izložio i Robert Rebernak, akademski slikar kojemu je žaba bila jedan od prvih auta.

Za cestovno krstarenje

– Nakon faksa nije bilo love. Gledao sam da kupim auto koji ima dušu a da me ne stoji puno. I na kraju sam 1993. kupio žabu '71. godišta. Vozio sam je do 1999., a sada je imam kao starodobno vozilo – kaže Rebernak koji ističe kako je imati automobil poput citroëna DS ipak zahtjevno i skupo.

– Dijelove sam nabavljao preko sestre iz Amsterdama, sada je sve dobavljivo preko interneta. Žaba je kultni automobil, dijelovi se i danas proizvode pa ih više nije problem nabaviti – kaže Robert koji svoju žabu drži u garaži. Dijelove netko treba i montirati, a ispalo je kako u nas ima za to vještih majstora.

– Žabu vozim Marku u Zagrebu, a u Splitu radi još jedan Marko. Specijalizirani su za popravljanje DS-a – govori Rebernak koji dobro zna kakav je osjećaj voziti taj auto.

– Žaba nudi potpuno drukčiji filing, motori nisu jaki pa se i ne možete 'ganjati', nego je to cestovno krstarenje. No, ima to i svoju cijenu, u gradu 'popije' i 15 litara – govori vlasnik te ne skriva da mu se stalno javljaju potencijalni kupci, ali odgovor se uvijek zna – nije na prodaju.

– Jednom me čak i policija zaustavila samo da vide auto! – prisjeća se, a mi primjećujemo kako na žabi nedostaje jedan kotač.

– Pa to je jasno. Kada je Šakal izvršio atentat na De Gaullea, francuskog je predsjednika spasilo upravo to što je žaba zbog svojeg inovativnog ovjesa mogla voziti i na samo tri kotača – podučava nas Robert Rebernak.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Neobavezno
Neobavezno
13:36 11.11.2015.

Prava cestovna krstarica

ST
streetboy
12:20 11.11.2015.

vozio sam se u njemu , doista legendarni auto

Avatar ilegalac
ilegalac
13:59 11.11.2015.

Bilo bi lijepo da ga opet proizvode u sličnom obliku (C3 to nije!), uz podrazumijevane tehnološke novitete,jer je i na početku bio inovativan i ispred svoga vremena.