Dežurni telefon

Potrošnju plina uskoro će građani i sami moći računati

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Potrošnju plina uskoro će građani i sami moći računati
12.10.2014.
u 11:00
Gost Večernjakova dežurnog telefona bio je Ante Dodig, direktor Gradske plinare
Pogledaj originalni članak

Kalkulator pomoću kojeg će korisnici sami moći izračunati koliko će im iznositi račun za plin, prijava za plinifikaciju putem interneta, kao i intervencija za ponovno uvođenje četiriju kategorija po kojima se obračunava potrošnja plina samo su neke od novosti koje se uvode ili će se uvesti u Gradskoj plinari Zagreb.

Najavio ih je, gostujući na jučerašnjem Večernjakovu dežurnom telefonu Ante Dodig, direktor Plinare, odgovarajući na pitanja Zagrepčana koja donosimo u nastavku.

1. Korisnik sam Plinare, pa me zanima kako zamijeniti priključne ormariće na kući? Moj je star 17 godina, ružno već izgleda.

Javite se samo našem centru za korisnike, ostavite svoju adresu i naša će tehnička kontrola izaći na teren, utvrditi stanje ormarića i, ukoliko je on takav da ga treba zamijeniti, to ćemo napraviti o trošku Gradske plinare.

2. Računi za plin uvijek nam kasne. Već sam zvala nekoliko puta u Plinaru i slala mailove, ali oni još nisu stigli. Kasnit ću ponovo s plaćanjem, zašto je to tako?

Mi ne izdajemo račune, već radimo na distribuciji, odnosno mi smo oni koji vam šalju plin. Ali zamolit ćemo kolege, koji su u susjednoj zgradi i koji se bave obračunima, da ih pošalju na vrijeme kako biste mogli podmiriti svoja dugovanja.

3. Kad je u planu plinifikacija Horvata, točnije naselja Pipići, Kralji i Babići, iza Stupničke šume? To je četvrt Brezovica.

Već smo jednim dijelom krenuli prema Brezovici, iza pruge. Plan nam je Brezovicu i Hrvatski Leskovac raditi u 2014. godini, a nastavit ćemo i u 2015. Upravo se radi na godišnjim planovima, a radimo trenutačno i na anketiranju ljudi koje vršimo kad krećemo u plinifikaciju određenih područja.

Budući da nismo komunalna djelatnost, mi mrežu gradimo iz vlastitih sredstava što znači da, onoliko koliko uštedimo ili rezerviramo novca, možemo i graditi novi distribucijski sustav. Naravno, idemo prema interesu, pa prije plinificiramo one dijelove kvartova i naselja gdje za to ima više zainteresiranih. Sredstva moramo trošiti racionalno, pa je logično da ćemo prije ići graditi mrežu tamo gdje imamo sto zainteresiranih korisnika, nego tamo gdje ih imamo pet.

Također, u ulicama u kojima provodimo plinifikaciju, uvijek nas prate različite akcije koje ljudi mogu iskoristiti te se odmah priključiti tada na plin. Primjerice, da ljudi dvaput ne plaćaju prokope i asfaltiranja, mi sad idemo, kad radimo plinifikaciju, metar u parcelu kako bismo jeftinije realizirali priključak. Sad imamo akciju za priključak od glavne cijevi do ormarića, koji stoji oko pet tisuća kuna. Inače, po redovnim je cijenama oko devet tisuća.

4. Živim u zgradi od devet katova. Grupa stanara, bez projekta, energetske suglasnosti i ostalih dokumenata, izdvojila se iz sistema zajedničke kotlovnice. Dvoje je ugradilo plinske bojlere bez ičije suglasnosti i dimnjaka, posjeduju samo ventilacijske otvore u kuhinjama. Prijavili smo to Plinari iz koje su rekli da u tuđe stanove ne mogu ulaziti bez dozvole stanara, neka pozovemo vatrogasce ili protupožarnu inspekciju. Stvar je neregularna i opasna, nepojmljivo mi je da netko može izvršiti izdvajanje iz sustava samostalno, ilegalno ugraditi plinski bojler, a vi ne reagirate.

Ostavite nam adresu i provjerit ćemo vaše navode. Međutim, mi ne možemo ući ni u jedan stan ako nas dobrovoljno vlasnik stana u njega ne pusti. Jedino što možemo napraviti jest, ako primijetimo da su ugroženi životi stanara stana ili zgrade, pozvati policiju u asistenciju i otkloniti neposrednu opasnost.

Ukoliko je bilo, kako kažete, ilegalnih izdvajanja iz sistema te isto takvog postavljanja plinskih bojlera, tehnička inspekcija je dužna obustaviti isporuku plina tim korisnicima dok ne uvedu svoju plinsku instalaciju u ispravno stanje, odnosno kako je to zakonom uređeno.

5. Na našem plinomjeru postojao je dug od investitora, odnosno ono što je investitor, kad je gradio zgradu, potrošio, nije bilo plaćeno. Mi smo dug podmirili kad je plinomjer skinut, ali nam, nakon toga, nije vraćen digitalni plinomjer za vanjsko očitanje. Zašto?

Trebao vam je biti vraćen plinomjer onakav kakav je bio oduzet u trenutku prestanka ispostave plina. Dajte mi svoju adresu, a ja ću intervenirati da vam se vrati digitalni plinomjer.

6. Kako građani mogu sami obračunati plin?

Vi smo morate Gradskoj plinari javiti stanje plinomjera i automatski ćete dobiti račun prema obračunu koji ste javili.

Do Nove godine na našoj će se internetskoj stranici pojaviti i kalkulator u koji će ljudi samostalno moći upisati stanje plinomjera, pa će im automatski pokazati kolika je njihova potrošnja, odnosno koliko će iznositi račun za plin.

7. Ove godine, kad je bilo očitanje plina, nismo bili kod kuće. Stanje se, navodno, može dojaviti i telefonom, ali dva dana smo zvali, malo ja, malo suprug, i nitko se nije javljao. Zašto?

Ja vam se samo mogu ispričati, gospođo, i obećati da se to više neće dogoditi.

8. Koliko traje procedura od prijave za priključak do početka korištenja plina?

Za realizaciju kućnog priključka, dovoljno je popuniti obrazac na našoj internetskoj stranici, skenirati još vlasnički list, ugovor o korištenju ili građevinsku dozvolu, preris katastarskog plana, a mi zatim izađemo na teren, napravimo projekt i izradimo priključak.

Uvijek, međutim, postoji procedura koja se mora proći. Nije isto radi li se priključak na postojeću kuću ili se radi novi projekt. Kad je izgradnja nove građevine, ide se prvo na izdavanje energetskih uvjeta, uz odobrenje projektne dokumentacije i ostalih detalja. Ako, pak, već imate kuću koju želite plinificirati, dođete kod nas, popunite upitnik koji sam spomenuo na početku, mi napravimo projektnu dokumentaciju, izdamo energetsku suglasnost i napravimo ugovor s troškovnikom koji vam pošaljemo.

Kad to platite, mi krenemo u realizaciju. Trajanje cijelog postupka ovisi o količini zaprimljenih zahtjeva, tako da cijeli proces može trajati najviše mjesec dana, a najmanje jedan tjedan.

9. Zašto manje plaćaju ljudi koji potroše, primjerice, tri tisuće kubika plina, od onih koji potroše dvije tisuće? U redu je da se troškovi olakšaju velikim potrošačima, ali razlika između dvije i tri tisuće kubika zaista nije velika.

Ta pravila određena su zakonodavnim okvirom, odnosno određuje ih HERA. Prije su bile četiri kategorije, sad su produžene na 12 tarifnih stavki. U tijeku su trenutno izmjene i dopune tarifnih stavki i naši predstavnici u radnoj skupini predložili su da se ponovno vrate četiri tarifne kategorije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

SI
sikert
07:26 13.10.2014.

Da 1 m3 daje 9 kW el.energije je utopija tj. magla koju nam "Elektroslavonija" prodaje. Do jučer su nam u ljetnim mjesecima naplaćivali skladištenje plina a koristimo plin koji nije uskladišten. Igra riječi- transport, isporuka i dobava su stavke po kojima nam i plin i struju obračunavaju. U računima za struju imate sada i isporuku el.energije, mrežarinu, kao da prije nisu postojali dalekovodi im sad su se sjetili kako narodu uzeti još novaca-lopine.

MK
MKGRA
22:59 12.10.2014.

A do tada cete nas krasti kao I sve ove godine

KS
krivi_sport
21:12 12.10.2014.

Pretpostavljam da je br 8. odgovor na moje pitanje...pa usporedite izneseno u tekstu i ono što je navedeno u pitanju: Poštovani, Molim da direktoru Gradske plinare Zagreb postavite slijedeće pitanje: Koliko je potrebno vremena budućem korisniku, koji želi spojiti postojeću kuću na plinsku mrežu i početi koristiti plin, od njegovog prvog dolaska u Plinaru, pa do trenutka paljenja plamena na štednjaku? Za informaciju redakciji, da pomognem u kalkulaciji s realnim periodima potrebnih aktivnosti: - Ishođenje Energetskih uvjeta: 4 - 5 tjedana, - Potvrda o usklađenosti tehničke dokumentacije (ovjera projekta): 4-5 tjedana, - Izvid tehničara, troškovnik ugovor za priključak: 2-3 tjedna - Izvođenje kućnog priključka: 4-6 tjedana. - Montaža plinomjera - 2 tjedna Paralelno se, nakon ovjere projekta, izvodi i preuzima unutarnja instalacija, tj. ne produljuje rok. Ukupan period, uz veliku sreću i ako nije doba godišnjih odmora: 4 mjeseca (!!!), pod uvjetom da budući korisnik kod sebe ima svu čistu dokumentaciju o građevini, jer ishođenje dokumenata produljuje period.