usluge zet-a

Pravednija naplata: Vožnju bi se plaćalo po kilometru ili minutama

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Pravednija naplata: Vožnju bi se plaćalo po kilometru ili minutama
30.11.2013.
u 19:00
Stručnjaci razvijaju nekoliko modela plaćanja usluga ZET-a. Iz Grada kažu da su i sami na tragu tih ideja jer su svjesni da trenutačna naplata nije poštena
Pogledaj originalni članak

Plaćanje po paušalu, odnosno pune cijene usluge bez obzira na stvarnu potrošnju moglo bi ući u povijest. Naime, prema direktivama Europske unije takav način naplate trebao bi biti zamijenjen na dobrobit korisnika javnih usluga pa bi se prijevoz, struja, voda i druge komunalije do 2020. godine trebali plaćati onoliko koliko se i potroše.

Nema više fiksnih cijena?

Takav sustav trebao bi se primijeniti i na usluge ZET-a, a za to već i postoje neka tehnička rješenja.

Tramvajska i autobusna karta koja košta deset kuna i vrijedi sat i pol vremena bez obzira na to koliko se stanica vozili, makar i samo jednu, vjeruju stručnjaci, ući će u povijest. Vožnja bi se tako uskoro mogla plaćati po vremenu koje se provede u javnom prijevozu.

– Radimo na dva sustava, jedan je registracija uz pomoć čitača kartica koji se nalazi u tramvaju, a drugi je naplata SMS-om – kazao je Hrvoje Rajić iz informatičke tvrtke IPT.

Pri plaćanju SMS-om korisnik bi se uz pomoć posebnog koda registrirao šaljući poruku s tim kodom u informatički sustav ZET-a, a isto to bi napravio pri izlasku iz tramvaja.

– Funkcioniralo bi to po principu “start-stop”. Porukom bi se točno odredilo vrijeme boravka u tramvaju pa bi se samo to vrijeme i naplaćivalo po cjeniku koji bi ZET imao. Takav cjenik trebalo bi napraviti da se plaća po minutama – objasnio je Rajić.

Sustav naplate uz pomoć čitača, takozvani sustav RFID, koji bi bio ugrađen na ulaznim vratima, funkcionirao bi tako što bi korisnike koji imaju ZET-ove kartice čitač odmah po ulasku u tramvaje i autobuse registrirao, kao i na izlasku iz njih, a vrijeme provedeno u tramvaju naplaćivalo se po minutama.

– Vi napunite svoju karticu s, na primjer, 200 kuna i tako je i trošite. Za minute bi bila određena i cijena pa bi se naplaćivalo s obzirom na minutažu provedenu u vozilu – dodao je Rajić.

I iz Gradske uprave potvrdili su da teže prema sličnim modelima naplate kako bi korisnicima poštenije naplaćivali usluge.

Ozbiljno razmišljaju

– To i jest naš cilj i promišlja se o tome. Naime, mi znamo da ovakav sustav naplate nije pošten i teži se tome da se stvore uvjeti da se naplaćuje po potrošnji. Možda će to biti po prijeđenim kilometrima, možda po minutama, a postoji i mogućnost da se prodaju karte na kojima bi prema želji putnika pisalo od koje do koje stanice vrijede – objasnili su iz Gradske uprave.

Cijenama minuta, stanica ili kilometara stručnjaci se nisu bavili. Određivanjem cijena trebao bi se baviti i prodavatelj usluge, u ovom slučaju ZET. I oni poručuju da se proučavaju različiti modeli.

– Pripremamo nekoliko opcija promjena tarifnog sustava. Razmišljamo i o opciji naplate po vremenu putovanja i prema prijeđenom putu i poštovat ćemo direktive EU – kazao je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 30

IN
Inat
20:03 30.11.2013.

A da smanjite plaće i otpustite višak ljudi?

RI
RINMA
20:07 30.11.2013.

Ne po minutama. Nećemo nikad stići na posao na vrijeme.

AN
anitrama
19:37 30.11.2013.

baš ću se usrećiti sa plaćanjem po minutama vožnje. u samoj špici kad se bus vuče kao puž, mislim da će mi isplatvije biti da sjednem u prvi taxi!