ISTRAŽILI SMO

Tri su lokacije: Planira se gradnja novih garaža u centru, evo koliko bi Zagreb mogao dobiti novih parkirnih mjesta

storyeditor/2024-11-19/PXL_080121_31383985.jpg
storyeditor/2024-11-19/PXL_080121_31383994.jpg
storyeditor/2024-11-19/PXL_080121_31383990.jpg
20.11.2024.
u 08:00
Skupe su i njihova gradnja dugo traje, ali podzemne garaže jedino su pravo rješenje za problem parkiranja u centru grada, slažu se prometni stručnjaci
Pogledaj originalni članak

Skupe su i njihova gradnja dugo traje, ali podzemne garaže jedino su pravo rješenje za problem parkiranja u centru grada. Stručnjaci imaju različite stavove o nedavno uvedenom modelu blokova i produljenju vremena naplate parkiranja u prvoj zoni, no slažu se u tome da su ti, kao i bilo kakvi budući slični pokušaji rasterećenja prometa u mirovanju bez garaža samo stavljanje flastera na duboku ranu.

Čeka se i proširenje Gredelja

A gradska je vlast prije mjesec dana kao jedan od velikih infrastrukturnih projekata najavila i gradnju garaže ispod Trga dr. Franje Tuđmana na Črnomercu. – Trenutačno je u izradi program za provedbu javnog natječaja za uređenje trga, koji će uključivati i planiranje gradnje javne podzemne garaže. S obzirom na to da njezina konačna lokacija još nije definirana, u ovoj fazi nije moguće precizno odrediti broj garažnih mjesta – odgovorili su nam iz Grada kada smo zatražili više detalja o projektu.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Industrijska baština grada Rijeke
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Industrijska baština grada Rijeke
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Velika Gorica: Obilazak Logističko distributivnog centra cargo-partner
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Velika Gorica: Obilazak Logističko distributivnog centra cargo-partner
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Velika Gorica: Obilazak Logističko distributivnog centra cargo-partner

Planovi za taj pothvat postoje već više od dva desetljeća. Bivši je gradonačelnik Milan Bandić još 2014. predstavio projekt uređenja trga koji bi, uz kip prvog predsjednika, parkovni paviljon i igralište, imao i podzemnu garažu s 450 parkirnih mjesta. Projektant je bio arhitekt Neven Fabijanić, koji je idejno rješenje za lokaciju izradio još 1998. S radovima se trebalo početi 2015., no to se nije dogodilo, a nekoliko godina poslije predstavljena je i nova ideja, prema kojoj bi se ispod trga gradila garaža s 400 mjesta te dva tunela do Ulice grada Mainza. I od toga se odustalo, a 2022. se počelo ponovno planirati uređenje Tuđmanca s garažom, iako još, dakle, nije poznato koliko bi mjesta u njoj trebalo biti.

Planira se i gradnja garaže ispod dvorišta i igrališta V. gimnazije u Klaićevoj ulici. Bit će na tri etaže i imat će 800 mjesta, a osim stanarima u centru, posebno je važna i roditeljima pacijenata Klinike za dječje bolesti. Trenutačno je u fazi projektiranja, za što je u rujnu odabrana tvrtka koja će posao odraditi za 375 tisuća eura, a vrijednost cijeloga pothvata procijenjena je na oko 30 milijuna eura. Rok za izradu dokumentacije je devet mjeseci, nakon čega se može raspisati i natječaj za izvođača radova, a njihov početak predviđen je za jesen 2025. Dovršetak se očekuje krajem 2026.

Nova se garaža planira i u sklopu gradnje centra Paromlin, vrijedne 94,5 milijuna eura, a na toj je lokaciji, podsjetimo, bilo veliko parkiralište s 450 mjesta koje je uklonjeno zbog radova. Po njihovu dovršetku u ljeto 2026. vozači bi trebali dobiti garažu na dvije etaže s oko 350 mjesta, a dodatnih 400 stvorit će se proširenjem parkirališta u sklopu kompleksa Gredelj. Za radove vrijedne 2,25 milijuna eura bez PDV-a na natječaju je odabrana tvrtka Pedom asfalti, no stigla je i žalba Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave pa je odluka poništena. Povjerenstvo stoga treba ponoviti odabir, a kako je rok za izvedbu 45 dana od uvođenja u posao, prošireno parkiralište trebalo bi biti dovršeno tijekom iduće godine.

Imamo ih deset za 3327 auta

Gradnjom garaža u Klaićevoj i Paromlinu, dakle, dobit će se 1150 parkirnih mjesta, no to se neće dogoditi prije 2026., a s proširenim kapacitetima u Gredelju broj se penje na 1550. A računa li se i oko 400 mjesta na Tuđmancu, kao što se planiralo prije, to znači da bi metropola u idućim godinama trebala dobiti gotovo 2000 novih parkirnih mjesta, od čega 1550 pod zemljom. Trenutačno, podsjetimo, ima deset garaža s 3327 parkirnih mjesta, a u onima u centru, na Tuškancu, Langovu trgu i u Petrinjskoj, sat parkiranja stoji kao u prvoj zoni, odnosno 1,60 eura.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 18

Avatar korisničko_ime
korisničko_ime
08:55 20.11.2024.

Par mjeseci pred izbore Senf bi gradio ko veliki. A smeće još nije riješio.

Avatar Adminjetrica
Adminjetrica
08:35 20.11.2024.

Hoće li tomašević aktivistički sjesti na gradilište i sprečavati gradnju garaže kao što je to radio na Cvjetnom trgu sa desetak svojih drugova i tvrditi da on predstavlja sve stanovnike Zagreba?

TR
Trgovac
09:41 20.11.2024.

Sto ce dobiti s time? Vise ljudi ce ici automobilom u centar znajuci da mogu naci parking. Guzve i prometni cepovi ce se povecati. Kad ce se opametiti i shvatiti da su garaze potrebne na ulazima u grad i da ih treba tramvajski povezati sa centrom.