Vozače koji od Samobora do Brdovca krenu automobilom čeka gotovo pola sata vožnje, zaobilazaka i prolazak kroz Zaprešić, dok bi im se put višestruko skratio kada bi ga mogli "presjeći" preko rijeke Save.
Upravo zbog toga Zagrebačka je županija podržala inicijativu za gradnju mosta između Samobora i Brdovca. Njime bi se povezali autoput Bregana - Zagreb, Otok Samoborski, od koga će most ići do Savskog Marofa, te Brdovec. Na tom području sada preko rijeke voze skele, a zainteresirani za prelazak skelara moraju zvati - na telefon.
- Kad idem do Brdovca, vozim se skelom od Otoka Samoborskog. Ukupno imamo oko pet kilometara puta, dok bih preko Zaprešića vozio čak 40 kilometara - kazao je Ivica Tušin, koji je jučer u Otok Samoborski došao na ribolov.
Gradnju mosta smatra odličnom odlukom jer će se, veli, županija prometno povezati. Most i prilazne ceste bit će dugi oko pet i pol kilometara. Za izradu idejnog projekta Županijsko poglavarstvo osiguralo je 200 tisuća kuna.
Osim bolje prometne povezanosti obje strane Save, most će osigurati brži gospodarski razvoj cijeloga kraja, a pogotovo s lijeve strane rijeke zbog neposredne blizine graničnog prijelaza Bregana.
- Kada se uvedu schengenski uvjeti na granici, glavni granični prijelaz bit će na Bregani, a ovo će biti i najbliži izlaz iz Plivinih pogona u Savskom Marofu na autocestu - ističe Željko Kovačić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, prostorno planiranje i stambene poslove Grada Samobora.
Naglašava kako će u skoroj budućnosti Bregana, Samobor i Zagreb biti povezani željeznicom. Gradnjom mosta preko Save i prilaznih cesta otvorit će se mogućnost većeg korištenja željeznice, i to ponajviše za potrebe teretnog prijevoza od željezničke postaje Savski Marof. Riječ je o posljednjem željezničkom čvorištu prema Sloveniji, koje bi se na taj način povezalo s graničnim prijelazom Bregana.
Ž. Kovačić je rekao kako očekuje da će Hrvatske ceste gradnju navedenog mosta uvrstiti u program gradnje od 2005. do 2009. godine.
Zorana Deljanin