Gradnja metroa, garaže na Strossmayerovu trgu, sjeverne tangente, mostova preko Save... sve su to postojeće prometne studije koje je Grad Zagreb u posljednjih pet godina platio više od deset milijuna kuna! A nijedan od nabrojenih projekata nije ni blizu realizaciji, niti će, kako se čini, ikad biti realiziran.
Parkiranje u Novom Zagrebu?
Primjerice, studija gradnje garaže ispod Hrvatskog narodnog kazališta nije zadivila zastupnike u Gradskoj skupštini niti ih je uvjerila u isplativost projekta, pa su odbili gradnju garaže. Propala su tako gotovo dva milijuna kuna.
No, osim za velike, bitne studije, iz proračuna su povučena sredstva i za elaborate i studije čija je "nabavna vrijednost jednaka ili manja od graničnih vrijednosti male nabave", a to je 300 tisuća kuna.
Međutim, koliko je studija, odnosno elaborata naručeno iz Grada, u Uredu za promet ne znaju. Kao ni koliko je za njih plaćeno. Ugovori su, kažu nam, dobro "pohranjeni" u arhivi.
Ipak, došli smo do nekih prometnih elaborata koje grad tako naziva jer se "objektivno zbog sadržaja, metodologije izrade, složenosti i širine obuhvata ne mogu smatrati studijama". Ugovora s cijenom projekata nema, no povjeren nam je podatak da je većina tih elaborata stajala između 80 i 300 tisuća kuna.
Ali, bitno je napomenuti da mnoštvo elaborata, odnosno studija koje su plaćene manje od 300 tisuća kuna, nije donijelo željene rezultate.
Tako je, na primjer, u projektu analize stanja s prijedlogom poboljšanja funkcioniranja prometa na području gradske četvrti Novi Zagreb-istok predviđeno da se sagrade parkirališta kod Porezne uprave na Aveniji Dubrovnik i na livadi kod Mamutice u Travnom. Više od 400 parkirališnih mjesta trebalo je niknuti još 2009. kada je izrađen elaborat, no do danas ledine u Novom Zagrebu nisu iskorištene, a tako će ostati i do daljnjega, rekao nam je izvor u Uredu za promet.
"Sve je transparentno"
A osim na elaborate o parkirališnim mjestima, trošilo se i na studije o biciklističkim stazama, novim rješenjima prometne signalizacije na Trnju te gradnji novih parkirališnih mjesta u Stenjevcu. Koliko se takvih elaborata čuva u gradskim ladicama, a plaćene su proračunskim novcem, iz Grada Zagreba ne žele reći.
Mijo Bezer, voditelj Ureda za promet, tvrdi pak kako podaci postoje te da je sve transparentno. Ipak, crno na bijelo zapise o tome koliko je novca građana potrošeno – nema. Za to je, kaže, odgovoran njegov prethodnik, a Bezer je taj Ured preuzeo prije nešto više od godinu dana.
I to reči? Polančec je za deal sa Srbima sjeo na optuženičku klupu, za reflektore na seoskom igralistu dobio godinu dana zatvora, ovo ovdje je sve OK? Ha ha ha i pregovori sa EU poglavlje pravosudje ma ko koga ovdje hebe. Nismo se odmakli od Titinog pravosudja niti milimietra. I dalje ce netko odredjivati kome će se suditi!\' a kome ne.