rastrošnost

Prometne studije platili više od 10 milijuna kuna - sada stoje u ladici

Foto: 'Marko Lukunic/VLM/PIXSELL'
'14.10.2009., Zagreb - Ispitivanje terena za garazu na Trgu marsala Tita. Photo: Marko Lukunic/VLM/PIXSELL'
Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'
'24.02.2011. Trg Stjepana Radica, Zagreb - Mijo Bezer, pomocnik procelnika gradskog ureda za promet grada Zagreba. Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: Marko Čubrilo/VLM
garaža
01.08.2011.
u 08:30
Mijo Bezer iz Ureda za promet nije znao reći koliko je novca potrošeno na studije
Pogledaj originalni članak

Gradnja metroa, garaže na Strossmayerovu trgu, sjeverne tangente, mostova preko Save... sve su to postojeće prometne studije koje je Grad Zagreb u posljednjih pet godina platio više od deset milijuna kuna! A nijedan od nabrojenih projekata nije ni blizu realizaciji, niti će, kako se čini, ikad biti realiziran.

Parkiranje u Novom Zagrebu?

Primjerice, studija gradnje garaže ispod Hrvatskog narodnog kazališta nije zadivila zastupnike u Gradskoj skupštini niti ih je uvjerila u isplativost projekta, pa su odbili gradnju garaže. Propala su tako gotovo dva milijuna kuna.

No, osim za velike, bitne studije, iz proračuna su povučena sredstva i za elaborate i studije čija je "nabavna vrijednost jednaka ili manja od graničnih vrijednosti male nabave", a to je 300 tisuća kuna.

Međutim, koliko je studija, odnosno elaborata naručeno iz Grada, u Uredu za promet ne znaju. Kao ni koliko je za njih plaćeno. Ugovori su, kažu nam, dobro "pohranjeni" u arhivi.

Ipak, došli smo do nekih prometnih elaborata koje grad tako naziva jer se "objektivno zbog sadržaja, metodologije izrade, složenosti i širine obuhvata ne mogu smatrati studijama". Ugovora s cijenom projekata nema, no povjeren nam je podatak da je većina tih elaborata stajala između 80 i 300 tisuća kuna.

Ali, bitno je napomenuti da mnoštvo elaborata, odnosno studija koje su plaćene manje od 300 tisuća kuna, nije donijelo željene rezultate.

Tako je, na primjer, u projektu analize stanja s prijedlogom poboljšanja funkcioniranja prometa na području gradske četvrti Novi Zagreb-istok predviđeno da se sagrade parkirališta kod Porezne uprave na Aveniji Dubrovnik i na livadi kod Mamutice u Travnom. Više od 400 parkirališnih mjesta trebalo je niknuti još 2009. kada je izrađen elaborat, no do danas ledine u Novom Zagrebu nisu iskorištene, a tako će ostati i do daljnjega, rekao nam je izvor u Uredu za promet.

"Sve je transparentno"

A osim na elaborate o parkirališnim mjestima, trošilo se i na studije o biciklističkim stazama, novim rješenjima prometne signalizacije na Trnju te gradnji novih parkirališnih mjesta u Stenjevcu. Koliko se takvih elaborata čuva u gradskim ladicama, a plaćene su proračunskim novcem, iz Grada Zagreba ne žele reći.

Mijo Bezer, voditelj Ureda za promet, tvrdi pak kako podaci postoje te da je sve transparentno. Ipak, crno na bijelo zapise o tome koliko je novca građana potrošeno – nema. Za to je, kaže, odgovoran njegov prethodnik, a Bezer je taj Ured preuzeo prije nešto više od godinu dana.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

Avatar tkozna
tkozna
08:58 01.08.2011.

I to reči? Polančec je za deal sa Srbima sjeo na optuženičku klupu, za reflektore na seoskom igralistu dobio godinu dana zatvora, ovo ovdje je sve OK? Ha ha ha i pregovori sa EU poglavlje pravosudje ma ko koga ovdje hebe. Nismo se odmakli od Titinog pravosudja niti milimietra. I dalje ce netko odredjivati kome će se suditi!\' a kome ne.

MI
Milkica
09:21 01.08.2011.

Lopovi!

BA
babica5
08:51 01.08.2011.

Još jedno izvlačenje novaca iz proračuna.Zanimljivo već time što se kaže da je SVE TRANASPARENTNO-to znači već smrdi ! Najviše \"transparentnog\" sjećamo se iz nebrojenih govora Sanadera i Jadranke Kosor.