PROBLEME STVORILI STUPIĆI

Prometni stručnjak o zastoju vozila Hitne u Gundulićevoj: 'Kriv je vozač, ali ovo je glavni problem'

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Gundulićeva ograđena stupićima
07.12.2024.
u 14:25
Vozač Hitne pomoći trebao je izabrati drugu rutu, preko Frankopanske, a u konkretnoj situaciji prije skretanja u zagušenu Gundulićevu medicinsko vozilo usmjeriti na biciklističku stazu i nogostup ili iz prometne trake prijeći preko gumenih stupića, bez oštećenja vozila i stupića, te potom polagano i oprezno proći, istaknuo je Željko Marušić
Pogledaj originalni članak

Fotografije vozila Hitne pomoći koja je jučer u Gundulićevoj zaglavila u prometu, preplavile su društvene mreže, a problem su, naime, predstavljali nedavno postavljeni gumeni stupići koji fizički odvajaju biciklističku traku od ostataka ceste. No kako je danas objasnio prometni stručnjak Željko Marušić, taj je problem krivo percipiran, iz tri razloga. – Vozač Hitne pomoći trebao je izabrati drugu rutu, preko Frankopanske, a u konkretnoj situaciji prije skretanja u zagušenu Gundulićevu medicinsko vozilo usmjeriti na biciklističku stazu i nogostup ili iz prometne trake prijeći preko gumenih stupića, bez oštećenja vozila i stupića, te potom polagano i oprezno proći – istaknuo je Marušić. 

Dodao je i kako su gumeni stupići kontraproduktivni jer više štete nego koriste. Korisno je to, navodi Marušić, što povećavaju sigurnost i protočnost biciklističkog prometa, no njihovu bi ulogu, smatra, trebale preuzeti nadzorne kamere. – Kao prvo, sprječavaju uspostavu hitnog koridora između dvije vozne trake, za što su dovoljne obostrane biciklističke trake, pa vozila hitnih službi, po potrebi trebaju, osim biciklističkih staza koristiti i nogostup, a drugo, otežavaju dostave – istaknuo je. Kao treći razlog, ujedno i najveći problem, navodi pak pogrešnu prenamjenu vitalnih prometnih resursa.

– Dok su obje prometne trake prekrcane vozilima, biciklističke trake zjape prazne. To pokazuje da su na toj lokaciji nepotrebne, veći dio godine potpuno su neiskorištene, i kontraproduktivne – kaže Marušić. U Gundulićevoj bi stoga, dodaje, odmah trebalo ukinuti biciklističke staze i uspostaviti tri vozne trake te postaviti nadzorne i sigurnosne kamere kojima bi se kažnjavali vozači koji krše Zakon o sigurnosti prometa na cestama. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

TP
The_Point
20:30 07.12.2024.

Sve što je Tomašević dosad napravio u prometu grada Zagreba, napravio je suprotno preporukama stručnjaka i njima uprkos. Taj čovjek mora u svibnju 2025. sjašiti sa grbače Zagrepčana, ali pustoš koju će ostaviti za sobom bit će skupo sanirati.

TP
The_Point
20:25 07.12.2024.

Vi biciklisti ionako vozite GDJE GOD VAM PADNE NA PAMET. Zato uopće ne vidim svrhu nekakvih "staza". Vi smetate na kolniku, gazite i tučete pješake na njihovom nogostupu, ugrožavate djecu po parkovima i ljude na trgovima. Podržava vas nekompetentni gradonačelnik sa opsesivno-kompulzivnim poremećajem izgradnje biciklističkih staza ponajviše tamo gdje biciklista nema.

AG
AgramerskiPurger
17:14 08.12.2024.

Pa je li se to prometni stručnjak Željko Marušić učlanio u MOŽEMO! ?