Studij plesa

Prvakinja baleta upisala fakultet da bi svoju bogatu praksu spojila s teorijom

03.11.2016., Zagreb - Mihaela Devald, balerina, na pozornici HNK. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
02.11.2016., Zagreb - Plesacica Martina Terzic vodi vjezbe za plesace na Akademiji dramskih umjetnosti. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
04.11.2016., Zagreb - Plesacica Nastasja Stefanic. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
21.12.2016.
u 14:29
Prva generacija novopokrenuti studij iz područja plesa na Akademiji dramske umjetnosti (ADU) upisala je 2013., a završili su ga ove godine.
Pogledaj originalni članak

Balerina Mihaela Devald plesačku je karijeru u HNK počela 1988. kao 18-godišnjakinja. Status prvakinje baleta stekla je 2003. i potpuno se, kaže, ostvarila kao plesačica, a onda je prije tri godine postala i – studentica. Ona je, naime, bila među 19 plesačica i plesača koji su 2013. upisali novopokrenuti studij iz područja plesa na Akademiji dramske umjetnosti (ADU). Završili su ga ove godine te su tako postali prva generacija u Zagrebu fakultetski obrazovanih plesača.

Velik korak za domaću scenu

– Prvi sam put u studentske klupe sjela s 43 godine i bila je to sjajna odluka jer su mi se otvorile brojne mogućnosti. Plesačka je karijera, naime, relativno kratka i morala sam razmišljati što ću dalje pa sam se odlučila za studij koji se taman otvarao – ističe M. Devald. Sada je, dodaje, praksu povezala s teorijom, a to je znanje, smatra, svakom plesaču potrebno. Na ADU je upisala preddiplomski studij baletne pedagogije, a ondje su još i nastavnički te izvedbeni smjer suvremenog plesa. Riječ je o prvim plesnim fakultetskim programima u ovom dijelu Europe.

– Prije su plesači nakon završene srednje škole mogli početi raditi ili se nastaviti školovati u nekoj drugoj zemlji. Stoga ne čudi velik interes za programe koje smo pokrenuli u Zagrebu – objašnjava Andreja Jeličić, predstojnica odsjeka plesa na ADU.

Programi su osmišljeni u suradnji s plesnim školama, pri čemu se na izvedbenom smjeru uče i plesne tehnike i teorija, dok je na nastavničkom i pedagoškom naglasak na stjecanju kompetencija za predavanje u školama, na tečajevima i sl. U prvoj generaciji koja je diplomirala nastavnički je smjer suvremenog plesa odabrala i Martina Terzić, 28-godišnjakinja koja je prije upisa fakulteta radila kao profesorica na plesnom odjelu u osnovnoj školi. Ističe kako se sada osjeća puno kompetentnije za predavanje te da je otvaranje fakulteta u Zagrebu veoma značajno za hrvatsku plesnu scenu.

Kvaliteta u rangu Europe

A da je važno i za glazbenu scenu, smatra Nastasja Štefanić, koja je prva generacija studenata izvedbenog smjera. Studij je upisala s 25 godina, nakon što je već diplomirala violu na Muzičkoj akademiji.

– Plešem od pete godine, a voljela sam i glazbu pa sam odlučila spojiti te dvije umjetnosti i htjela sam dobiti formalnu naobrazbu iz oba područja – kaže N. Štefanić i dodaje kako smatra da je kvaliteta studija u Zagrebu u rangu ostalih europskih iako još postoje predrasude s obzirom na to da je nedavno osnovan. •

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.