Zagreb je lani posjetilo 13.000 Austrijanaca i 3500 Čeha, a taj bi broj u budućnosti mogao biti mnogo veći, jer Zagreb može privući više turista boljom promocijom svoje kulturne i gastronomske ponude. Zaključio je to predsjednik Turističkog ureda Turističke zajednice grada Zagreba Dražen Hochecher prošloga tjedna u Beču i Pragu, gdje je TZGZ predstavio zagrebački turistički proizvod. Na skupovima su osim zagrebačkih hotelijera i touroperatora sudjelovali i austrijski i češki turistički djelatnici.
- Naš moto bi trebao biti "Putujući na more, zaustavite se u Zagrebu" - ustvrdio je nakon susreta hrvatskih i čeških turističkih djelatnika hrvatski veleposlanik u Češkoj Zoran Pičuljan. - Lani je u Hrvatskoj bilo 900.000 čeških turista, od kojih je samo 3500 posjetilo Zagreb! Bili bismo zadovoljni kada bi barem jedan posto njih koji idu na Jadran samo jedan dan zastali u Zagrebu. Standard čeških građana je zadnjih godina porastao, a time su se promijenile i njihove navike. Dobar dio njih više ne želi cijeli dan putovati do mora, već su spremni na putu stati, prenoćiti i potrošiti nešto novca. A zašto ne bi stali baš u Zagrebu, ako im grad ima što ponuditi.
Turistička zajednica priredila je u Beču i Pragu radionice, na kojima su domaći i inozemni turistički djelatnici razgovarali o unapređenju odnosa i mogućnostima bolje suradnje. U sklopu prezentacija prikazan je i 15-minutni film o Zagrebu i okolici s najzanimljivijim turističkim točkama grada. Naglašena je blizina Plitvičkih jezera, okolnih vinskih cesta, te mogućnost posjeta dvorcima u Hrvatskom zagorju. Direktorica predstavništva HTZ-a u Pragu Mirjana Žilić rekla je da češki touroperateri najavljuju 20-ak posto više čeških turista u Hrvatskoj nego lani, te da se očekuje i njihov veći posjet Zagrebu.
- Zagreb se Beču i Pragu turistički predstavio prvi put od osamostaljenja Hrvatske, a kako su oba predstavljanja bila odlično posjećena i popratili su ih austrijski i češki mediji, očekujemo da bi već ove godine u metropolu moglo doći više turista - rekao je direktor TZGZ-a Mario Zmajević, dodavši kako su glavninu turista u Zagrebu do sada činili poslovni ljudi, a cilj je stvoriti ponudu koja bi privukla klasične turiste, koji se idu odmarati.
Djelatnici TZGZ-a najavili su da su prezentacije u Beču i Pragu tek početak takve promocije zagrebačkog turističkog proizvoda. Slične bi se prezentacije uskoro trebale održati u Münchenu, Ljubljani i Zürichu, a prva od njih najavljenja je već za svibanj u Budimpeši. (L. L.)