Na ljeto stiže novi tarifni model za odvoz smeća, a s njime i popusti do 20 posto za građane koji recikliraju kućni otpad!
Zakonska obveza
– Zakon traži da se obračunava cijena komunalnog otpada prema volumenu, odnosno masi, a ne prema kvadraturi stana kao dosad. Želimo proizvesti efekt da se “proizvodi” što manje komunalnog otpada, a istodobno ljude potaknuti da što više recikliraju. Recikliranjem bi se računi mogli smanjiti i do dvadest posto ako bi se smeće skupljalo odvojeno i odvozilo do reciklažnih dvorišta – kaže Miro Laco, pročelnik Ureda gradonačelnika Milana Bandića.
Svjestan da reciklažnih dvorišta ima premalo, Grad Zagreb ustupit će Čistoći zemljišta kako bi bilo ukupno najmanje trideset dvorišta.
– Svaka četvrt mora imati najmanje jedno reciklažno dvorište, a nekolicina, kao što su Sesvete, Dubrava, Črnomerec, Trešnjevka, morat će ih imati i više. Sada ima osam reciklažnih dvorišta na 17 gradskih četvrti. Potrebno ih je najmanje trideset, a to bi sve trebalo početi realizirati na ljeto ili poslije ljeta – nastavlja Laco.
Tvrdi kako će taj pothvat osvijestiti građane jer imaju izravnu korist od recikliranja. Ističe da često nastaju problemi u stambenim zgradama, u kojima svi stanari, pa i obrtnici, koriste iste kontejnere za odlaganje otpada, iako obrtnici “proizvode” i nekoliko puta više otpada nego drugi stanari. Prema sadašnjem načinu obračunavanja i obrtnici plaćaju po kvadraturi poslovnog prostora. Problem će se riješiti uvođenjem koeficijenata za obrtnike kako bi za više otpada i platili više te obratno.
Potrebna velika ulaganja
– Čistoća još nema mogućnosti provjeravanja volumena, odnosno je li kanta za smeće poluprazna ili ne. Ideal bi bio da se svaku kantu može izvagati i po tome obračunati cijenu, no za to su potrebna velika ulaganja što trenutačno nije moguće – dodaje Laco napominjući da je ipak najvažnije kako će svoj račun svatko moći smanjiti – recikliranjem. Navedenih najviše 20 posto uštede gornja je granica dogovorena između Čistoće i gradske uprave.
Direktor Čistoće Branimir Valašek nije bio dostupan za komentar, a njegov zamjenik Branko Pintarić kratko je potvrdio da se radi na tom projektu.
– To je vrlo osjetljiva tema – kazao je Pintarić.
Osim novog načina obračunavanja cijena, Grad predlaže da se u nekim ulicama smanji broj tjednih odvoza otpada i tako također građanima uštedi novac.
Eto, nova vlast od nas traži da postanemo smetlari! Koliko ćemo to vreća za smeće ili kanti trebati imati u stanu kako bi odradili tuđi posao koji ionako plaćamo. I plaćat ćemo još više, budući da birokracija jako dobro zna kako od građana izvući lovu. Miss Holly go home!