Tko je sve surađivao s gradskom vlašću na projektu uređivanju Bundeka

Rodbini u jednom danu poslovi teški 1,9 milijuna

03.12.2008.
u 09:54
Pogledaj originalni članak

Uređenje jezera Bundek Zagrepčani ocjenjuju najboljim potezom gradonačelnika Milana Bandića. No, malo se tko zapitao zbog čega, čak ni dvije godine od završetka toga kapitalnog projekta vrijednog 110 milijuna kuna, javnosti nije predočena točna specifikacija troškova.

Kooperanti ZG cesta
Vjerojatno zato što je Bundek jedan od, blago rečeno, “čudnih poslova” u Zagrebu. Dovoljno je proučiti dokumentaciju Zagrebačkih cesta, Holdingove tvrtke čiji je direktor Igor Rađenović u svibnju pretučen zbog suradnje s USKOK-om. Ta je tvrtka sudjelovala u uređenju prilaznih cesta novozagrebačkom jezeru. Izravnim pogodbama samo 22. svibnja 2006. godine ZG ceste sklopile su sa svojim kooperantima posao vrijedan 1,9 milijuna kuna! Među njima su tvrtke Šušković građenje, APM graditeljstvo, Urbangrad, Niskogradnja Brdovec, Terrakop, Kolektor Zagreb... Čini se da te tvrtke, čije su pojedinačne vrijednosti poslova na Bundeku tek nešto manje od 200.000 kuna, pa se zbog njih ne mora raspisivati javni natječaj, nisu slučajno dobile poslove.

Večernjak doznaje da je vlasnik Niskogradnje Brdovec Mirko Gracin, brat financijskog direktora ZG cesta Slobodana Gracina, kojega USKOK sumnjiči za zloporabu ovlasti u slučaju financiranja izborne kampanje Nenada Ivankovića, bivšeg glasnogovornika Holdinga. Iza Urbangrada, tvrtke koja ima i svoje podružnice, stoji navodno Stipo Ćorić, bivši zastupnik HSP-a u zagrebačkoj Skupštini te tehnički direktor ZG cesta.

Upravo preko te tvrtke, prema nekim tvrdnjama, HSP, bitan čimbenik u sastavljanju kadrovske križaljke Cesta, izvlači novac iz Holdingove podružnice. Krađa betona u Cestama, zbog koje je DORH teretio Krešimira Maraka Artukovića, haespeovca i sindikalista ZG cesta, odvijala se, čini se, upravo prema nalogu Urbangrada.

USKOK istražuje
Zanimljiva je svakako i tvrtka APM graditeljstvo koja surađuje jedino sa Zagrebom i Holdingom. U njoj je, tvrdi naš izvor, devedesetih godina bio zaposlen Srećko Vučković, sadašnji direktor ZG cesta. Neki od poslova koje su ti kooperanti odrađivali na Bundeku počeli su prije nego što su sklopili nagodbe s Cestama! USKOK je potvrdio da se zbog poslovanja ZG cesta, ali i zagrebačkog Ureda za graditeljstvo, koji koordinira poslove, provodi istraga čiji najvažniji dio treba odraditi kriminalistička policija.

Istodobno pročelnik Ureda za graditeljstvo Davor Jelavić tvrdi da troškove uređenja Bundeka na može predočiti jer te podatke nema! – Pitate me o nečemu što je bilo prije pet godina – uzrujan je bio Jelavić kad smo od njega zatražili specifikaciju troškova.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr