pogledajte video

Rupa na rupi: Najprometniji zagrebački most u lošem je stanju, no iz Grada imaju veliku najavu

Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Foto: Igor Kralj/Pixsell
18.01.2024.
u 16:23
Gradska je uprava kao jedan od prioriteta u mandatu, podsjetimo, najavila sanaciju mostova, na što planiraju potrošiti više od 50 milijuna eura. No, pored obnove postojećih, sve su glasniji zahtjevi za gradnjom novih, poput jarunskog mosta, za koje prometni stručnjaci ocjenjuju da su već trebali niknuti.
Pogledaj originalni članak

– Jedino se vulkanizeri i automehaničari raduju prelasku Mosta slobode – šali se jedan od vozača o 65 godina starom objektu koji je središnja poveznica centra s Novim Zagrebom. Pregazio ga je legendarni zagrebački gradonačelnik Većeslav Holjevac, a u međuvremenu ga je pregazilo i vrijeme pa su "rane" vidljive svakih nekoliko desetaka metara dok njime prolazite.

Iako na prvi pogled svježe obojena ograda i pločnik odaju dojam da je sve u redu, kolnik je daleko od idealnog pa nam je više čitatelja pisalo u redakciju žaleći se na situaciju. "Rupa je na rupi, asfalt se raspada, treba voziti slalom da ne potrgate amortizere" prigovarali su redom, a da je tako, uvjerili smo se i sami u inspekciji mosta. I dok su pješačka staza i ograda u dobrom stanju, asfalt na kolniku je pohaban i oštećen te su u njemu brojni kolotrazi.

VIDEO

Riješili ograde i pješačke staze

Velika rupa na silasku prema Bundeku zagrađena je plastičnim znakom, a ista takva u suprotnom smjeru prije nekoliko je dana pokrpana. Zakrpe su na više mjesta, a dio vozača ljutit je jer je Most slobode u posljednjih pet godina saniran čak dva puta, 2019. i 2022., za što je potrošeno oko 30 milijuna kuna. No u Gradu kažu kako je riječ o obnovi u etapama.

– U sklopu prve faze izvanrednog održavanja sanirane su ograde, vijenci i pješačke staze. Uklonjene su postojeće betonske pješačke staze i izgrađene nove. Hodne površine zaštićene su premazima otpornima na sol, UV zrake i habanje. Postavljena je nova, čelična pješačka ograda. Uklonjen je postojeći čelični vijenac i postavljen novi – objasnio nam je dogradonačelnik Luka Korlaet lanjskoga rujna dodavši da su u drugoj etapi zamijenjene prijelazne naprave.

Foto: Igor Kralj/Pixsell

Sada pak s Radićeva trga stiže najava da finalna i najveća faza kompletne sanacije počinje nakon završetka radova na Jadranskom mostu, što se očekuje krajem 2024.

Pothvat od 17,5 milijuna eura

Planira se postavljanje nove hidroizolacije i izdržljivijeg asfalta kolnika, sanacija armirano-betonske ploče i nosača, zamjena hrđavih dijelova čeličnog mosta, premaz antikorozivnom zaštitom. Postavit će se i nova, vertikalna i horizontalna odvodnja mosta te sanirati pet lukova. Završetak svih radova na sanaciji Mosta slobode planira se u 2026., a prema procjenama od lani, pothvat bi trebao bi stajati oko 17,5 milijuna eura.

POVEZANI ČLANCI:

formula za rješavanje gužvi?

Prometna revolucija u Zagrebu: Semaforima će upravljati umjetna inteligencija, stižu i digitalni znakovi

"Na primjer, dogodila se prometna nesreća na Ilici i Mesničkoj i tramvaji su stali, sav je promet zaustavljen dok se ne obavi očevid na kamionu. To znači da je stala Gundulićeva, da se ondje gomilaju auti i da je na prometnoj karti sve u crvenom. U budućnosti dinamičkom signalizacijom promet bi se automatski preusmjeravao na Varšavsku, faza semafora na raskrižju Varšavske i Frankopanske automatski bi se promijenila u korist Varšavske i tako bi se prometni čep čistio. Ideja je da algoritam u sustavu sam prepoznaje takve situacije", otkriva u razgovoru za Večernji gradski pročelnik za promet Andro Pavuna

Gradska je uprava kao jedan od prioriteta u mandatu, podsjetimo, najavila sanaciju mostova, na što planiraju potrošiti više od 50 milijuna eura. No, pored obnove postojećih, sve su glasniji zahtjevi za gradnjom novih, poput jarunskog mosta, za koje prometni stručnjaci ocjenjuju da su već trebali niknuti.

VIDEO Nitko ne poštuje pješačke zone u Zagrebu

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

WA
wannabenovinari
09:54 18.01.2024.

Jarunski most je trebao biti prije svih tih obnova jer je najhitniji. Pola gužve u zapadnom dijelu grada bi se riješilo tim mostom.

RA
Raff2
09:58 19.01.2024.

Iz grada najavljuju postavljanje novih znakova upozorenja na rupe koji će tamo stajati godinama.

EZ
ezer
22:04 18.01.2024.

Projekt Jarunskog mosta odabran je na natječaju još 2007. godine. Ukupna dužina mosta trebala bi iznositi 625 metara, poprečni profil prometnice na mostu sadržavao bi dva odvojena kolnička traka, srednji razdjelni pojas u koji će biti smještena tramvajska pruga te obostrane pješačke i biciklističke staze. Isto tako predviđena je nova tramvajska remiza u Blatu umjesto dosadašnje na Ljubljanici.