I opet ista stvar, sad moram čekati idući. Lako za mene, ali treba objasniti šefu da kasnim jer se nisam uspjela ugurati – žali se Mirjana Bilić dok gleda kako vlak bez nje odlazi prema središtu Zagreba.
A sljedeći uvijek kasni
Ona, naime, na posao putuje sa željezničke postaje u Vrapču vlakom koji, prema rasporedu, dolazi u sedam sati i osam minuta. Onamo je, pak, iz Zaprešića doveze suprug, a vlakom putuje jer bi autobusom, kaže, bilo još gore. Gužva u prometu tolika je da samo vožnja Alejom Bologne do Črnomerca zna trajati i po 45 minuta. Pa na tramvaj i onda na još jedan autobus. Da bi na vrijeme stigla na posao, objašnjava, trebala bi od kuće kretati u pet ujutro. Zato joj je vlak iz Vrapča bolje rješenje.
No, svaki je dan i njoj i mnogim drugim putnicima koji u smjeru centra u jutarnjim satima putuju vlakom sa stanice u Vrapču prava avantura. Problem je, kažu, u tome što je vlak koji vozi iz smjera Harmice prema Dugom Selu i prema rasporedu na postaju stiže u 7.08 jednostavno premalen s obzirom na broj putnika koji ga čekaju.
– Vlak na stanicu već stigne krcat pa se uspiju ugurati samo oni najratoborniji. A onim nesretnicima koji ne stanu u njega preostaje čekati idući – objašnjava Lea Vrkić. I ne bi to bio toliki problem uzme li se u obzir raspored prema kojemu bi sljedeći vlak na postaju trebao stići za devet minuta, ali on gotovo svaki dan kasni, što Zagrepčanima koji na poslu moraju biti u osam ujutro, a njih je najviše, stvara velike poteškoće.
Da najviše putnika čeka baš vlak koji polazi u 7.08 sati, potvrđuje i studentica Ivana Kozjak, koja svaki dan na posao putuje do Glavnog kolodvora.
– Kao i većina ljudi, radim od osam. Već sam nekoliko puta “izvisila” jer u vlaku jednostavno nije bilo mjesta. Najgore je ponedjeljkom i petkom, zna se dogoditi da tada čak i polovina putnika mora čekati idući vlak jer ne stanu u ovaj – žali se Ivana te dodaje da je vlak koji dolazi nakon ovoga, kao i onaj koji stiže prije, puno veći i moderniji. Nelogično je, ističe, da je baš ovaj koji prevozi najviše putnika tako star i skučen.
No, problem nemaju samo oni koji ostanu bez prijevoza, nego i sretnici koji se ipak uspiju ugurati.
– Putovanje tim vlakom, blago rečeno, katastrofa je. Stisnuti smo ko sardine, mojoj je prijateljici jednom netko toliko stisnuo ruku da je završila kod liječnika. Nisu ljudi krivi, jednostavno se ne može drukčije – situaciju opisuje Marin Mišić.
HŽ: Stiže dvostruko veći
Problema ima i na sljedećoj postaji, Kustošiji. Ondje, doduše, redovito uđe manje putnika nego u Vrapču, ali ih nekoliko iziđe pa opet nastaje kaos.
– Da bi se nekoliko ljudi uspjelo izgurati iz vlaka, hrpa drugih putnika također mora izići da bi ih propustili. I onda opet nastaje borba s onima koji ulaze na ovoj stanici. To je lutrija. Eto, tako mi se dogodilo da sam imala sreće u Vrapču, no u Kustošiji sam ostala bez prijevoza – objašnjava Ivana Kozjak.
Ipak, čini se da bi se agonija putnika trebala uskoro okončati. Osim što su se ispričali, iz Hrvatskih su željeznica izvijestili da bi već ovog tjedna na stanicu u 7.08 sati trebao stizati veći vlak. Sadašnji, naime, može primiti 505 putnika, a kapacitet novoga trebao bi biti udvostručen.
VIDEO Bandić na bageru započeo radove na gradnji sljemenske žičare:
Zašto se ne vozi iz Zaprešića već iz Vrapča, vjerovatno suprug tam dela a i jeftinije je jer te ne stigne niko pitat za kartu a brzo stigneš u centar grada.