Sindikat biciklista apelira:

'Sigurni uvjeti za kretanje pješaka i biciklista dio su borbe protiv epidemije koronavirusa'

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
'Sigurni uvjeti za kretanje pješaka i biciklista dio su borbe protiv epidemije koronavirusa'
07.05.2020.
u 13:02
Potreba za takvim mjerama pogotovo je naglašena u Donjem gradu Zagreba gdje su brojni nogostupi još uvijek zatvoreni zbog radova na krovovima te su pješaci primorani kretati se po neprilagođenim kolnicima i tako riskirati život.
Pogledaj originalni članak

U borbu protiv epidemije svojim prijedlozima uključuje se i Sindikat biciklista, predlažući mjere koje u ovom trenutku smatraju nužnima vodeći se činjenicoma da se 40% dosadašnjih putovanja građana u Zagrebu odvijalo se javnim prijevozom, a 20% kućanstava uopće nema automobil.

- Činjenica je da (čak niti smanjenu) potražnju za javnim prijevozom nije moguće niti poželjno zadovoljiti prebacivanjem dosadašnjih korisnika javnog prijevoza u automobile, a naše prometnice niti ne mogu izdržati dodatnu navalu automobilskog prometa. S druge strane, čak i ako se vozni redovi normaliziraju na ranije stanje, korištenje javnog prijevoza za velik udio građana Hrvatske koji spadaju u ugrožene skupine neće biti prihvatljiv rizik zbog trajne opasnosti od zaraze. Austrijski epidemiolozi, primjerice, upozoravaju da bi sredstva javnog prijevoza mogla postati izvor drugog vala epidemije koronavirusa zbog nemogućnosti održavanja potrebnog fizičkog razmaka među putnicima - proučuju iz Sindikata.

Među mjerama se ističu prenamjene dijela višetračnih cesta u biciklističke i proširene pješačke površine kroz mjere privremene regulacije prometa i montažne infrastrukture. Osim toga, poželjno je i smanjenje dopuštene brzine prometa kako bi se omogućilo sigurnije korištenje prometnica za sve sudionike u prometu, pa se tako proširuju zone ograničenja brzine na 30 km/h u netranzitnim, stambenim ulicama i gušće naseljenim područjima.

Ovim mjerama doprinosi se borbi protiv epidemije jer: 'pješacima se omogućuje preporučeno fizičko odstojanje, tzv. socijalna distanca, kretanje onima koji nemaju ili ne biraju automobil iz ekonomskih ili bilo kojih drugih razloga, čime se smanjuju gužve i štete zbog viška automobila na prometnicama. Omogućuje se i kretanje neovisno o javnom prijevozu, čime se smanjuju opterećenje i rizik zaraze u javnom prijevozu, kao što se smanjuje i samo zagađenje zraka, što je povoljno za respiratorne smetnje građana'.

- Samim time smanjena je potreba za dodirivanjem tipkala preko kojih bi se mogla prenositi zaraza, kao i vjerojatnost težih prometnih nesreća, što pak smanjuje pritisak na opterećen zdravstveni sustav. Finalno, omogućava se sigurno kretanje onima bez pristupa automobilima ili javnom prijevozu, te stvaranje zdravijih navika mobilnosti građana - poručuju.

- Potreba za takvim mjerama pogotovo je naglašena u Donjem gradu Zagreba gdje su brojni nogostupi još uvijek zatvoreni zbog radova na krovovima te su pješaci primorani kretati se po neprilagođenim kolnicima i tako riskirati život. Najavljen početak nastave za najmlađe i nužnost da im se osigura siguran dolazak u školu, dodatno naglašava hitnost ovakvih prilagodbi prometne infrastrukture - zaključak je Sindikata biciklista.

 

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.