Tramvajski vozni park, vrijedan dvije milijarde kuna, više nema jamstvo. Još prije sedam godina, kada je kupljeno prvo vozilo TMK 2200 od tvrtke Končar električna vozila, tramvaji su, svaki pojedinačno, imali jamstvo od samo dvije godine. A trošak popravka i kupnja rezervnih dijelova odsad će se izdvajati iz proračuna Zagrebačkog holdinga, točnije podružnice ZET.
Osnovano i povjerenstvo
Novi ugovor o održavanju i nabavi dijelova, naravno, potpisat će se s proizvođačem koji je i dosad, s obzirom na jamstvo i milijunski ugovor s Gradom Zagrebom za isporuku 140 tramvaja imao obvezu voditi računa o svojim proizvodima. No, to nije realizirao do kraja. Kako stoji u dopisu upućenom upravi Holdinga i upravi Končar električnih vozila, a koji potpisuje direktor ZET-a Dubravko Baričević, puknuća konstrukcija, nepravilno trošenje lijevih i desnih kotača, korozija na dijelovima te drugi nedostaci koji nisu mogli biti primijećeni tijekom preuzimanja vozila, nego njihovom eksploatacijom, dosad nisu potpuno riješeni.
I to ni nakon reklamacija ili izravnih kontakata s Končarom, a trebali su biti, s obzirom na jamstvo.
– Dosad su tramvaji imali jamstveni rok od dvije godine, a sve što se unutar toga roka pokvarilo trebao je platiti proizvođač. U desetom su mjesecu svi rokovi istekli i prije potpisivanja novog ugovora moramo vidjeti koje su obveze podmirene, a koje ne, kako bismo znali na čemu smo – kazao je direktor ZET-a Dubravko Baričević.
Iz istog razloga osnovano je i povjerenstvo sastavljeno od djelatnika ZET-a, Končara te TŽV-a Gredelj, a koje je pratilo kvarove svih ovih godina, no veliki dio njih ni danas nije riješen.
Končar bez odgovora
– Nije riječ o tome da smo mi kupili pokvarene tramvaje. Svaki od njih bio je kod nas dva mjeseca na probnoj vožnji i nakon toga nisu uočene nikakvi nedostaci. Oni su se javili tijekom eksploatacije što se ne može predvidjeti – objasnio je Baričević.
Koliko je točno novca potrošeno na pojedine popravke i zamjenu dijelova, s obzirom na istek svake pojedine garancije, nije poznato, no potpisivanjem novog ugovora ZET će na te popravke dodatno morati izdvajati i do 70 milijuna kuna godišnje.
– Vrijednost novog ugovora bit će svake godine sve manja, kako ćemo se mi specijalizirati za pojedina područja i sami ćemo moći popravljati kvarove. Na nama je da osiguramo siguran promet, a to možemo jedino na takav način – objasnio je Baričević.
Iz tvrtke Končar električna vozila nismo uspjeli dobiti odgovor. A prekratak jamstveni rok za popravak vozila, definiran ugovorom Grada i Končara plaćat će ZET, koji opet kroz subvencije Grada i skuplje karte, financiraju – građani.
To je Bandić i njegova megalomanija. Kupio tramvaje za dvije milijarde Kn i sada su troškovi skoro neizdrživi. Kupio novetramvanje iako se broj zaposlenih koji idu na posao godinama smanjuje, tu nema ni elementarne računice. Ti isti tramvaji osim u sat dva špice voze poluprazni tj izuzetno su nerentabilni. Da je bilo pameti kupovali bi postepeno, prvo jednu trećinu i kada i ako vide da nije dosta, za godinu dvie još jednu trećinu itd. Tu treba samo malo pameti, a pamet je izgleda rjeđa od zlata