Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić došao je na ideju promjena u sustavu parkiranja koje će biti usvojene na gradskoj skupštini već ovoga tjedna. Jer o ovom prijedlogu odlučuje upravo sam gradonačelnik.
Stanari koji su imali povlaštene karte za parkiranje u Zagrebu, više neće moći parkirati u cijeloj zoni nego samo u svojoj ulici i onima najbližima. Vlasnici povlaštenih parkirnih karata za parkiranje u skupljoj zoni gube automatsko pravo parkiranja u nižoj zoni. Raniji pokušaji uvođenja ovakvog sustava blokovskog parkiranja nisu prolazili zbog sukoba Bandića i SDP-a.
Cilj ovog prijedloga jest ukinuti praksu da se kupi povlaštena karta za jednu zonu, a kojom se potom može parkirati po cijelom gradu. Prema predloženom modelu vozilo s povlaštenom kartom moglo bi se besplatno parkirati samo u 'svom' sektoru, a kada bi se vozač parkirao bilo drugdje, morao bi kupiti kartu kao i svaki drugi građanin.
I. zona dijeli se na četiri do šest 'podzona', a II. i III. zona i na više
U prvom valu nove blokovske podjele, prva zona bit će podijeljena u četiri do šest novih "podzona". Za drugu i treću planira se veći broj podjela, neslužbeno doznaje 24 sata.
Razlike u cijenama između blokova u zoni zasad neće biti. Mjesečna povlaštena karta za stanare je sada 100 kuna za I. zonu, 50 za II. zonu i tek 35 za III. zonu.
Zaposlenici u obrtima i tvrtkama moći će dobiti povlaštenu kartu, što je novost u odnosu na dosadašnju situaciju kada je povlaštena karta mogla biti izdana samo za automobil koji je registriran na adresu tvrtke ili obrta, što je stvaralo probleme radnicima čiji automobili su prijavljeni na njihove adrese.
Ovaj novi prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja, navodi se u obrazloženju, neće imati financijskog učinka na proračun Grada Zagreba za 2013. godinu.
Blokovsko parkiranje predlagao gradski SDP prije dvije godine
SDP je prije dvije godine predlagao Gradskoj skupštini model po kojem bi stanovnici imali povlaštene, jeftinije karte unutar bloka u kojemu žive, ali s njima se ne bi mogli koristiti unutar iste zone u drugim dijelovima grada. Predlagao se i prošireni broj usluga - prodaja tjedne, mjesečne i godišnje karte svim korisnicima, otvaranje parkirališta na rubnim dijelovima grada, besplatno parkiranje od 15 minuta radnim danom u blizini škola i dječjih vrtića, te zone gdje parkiranje uopće ne bi bilo dopušteno.
>>Stranka Za grad optužuje Bandića da je prekršio Statut Grada