Za autobus do Zagreba treba im jedna karta, voze li se i vlakom, i druga, a za vožnju javnim zagrebačkim prijevozom i treća. Tako izgleda put građana iz Zagrebačke županije do Zagreba, a tu su još i česta kašnjenja, nepridržavanje voznog reda i visoke cijene.
– Povezanost sa Zagrebom velik je problem u Svetom Ivanu Zelini. Imamo samo autobus, a on je jako skup, građani moraju izdvojiti oko 1200 kuna mjesečno ako kupuju pokaz bez popusta – rekao je Hrvoje Košćec, gradonačelnik prigorskog grada koji je od Zagreba udaljen 40-ak minuta vožnje automobilom.
Jedna karta za sve
– Rješenje bi bila realizacija projekta integriranog prijevoza, no ona se odvija jako sporo. Riječ je o ideji da postoji jedan pokaz i jedna tarifa i za Grad Zagreb i za Zagrebačku i za Krapinsko-zagorsku županiju – objasnio je Košćec te napomenuo kako ideja o tome da se s jednom kartom dođe od Zagreba do Zaboka postoji već jako dugo. A samo autobusom do Zagreba mogu i stanovnici Samobora te Svete Nedelje.
– Problem je najizraženiji ljeti kada su polasci rjeđi – rekla je glasnogovornica Svete Nedelje Anja Blažina Boljević te istaknula i da se putnici voze autobusom do Podsuseda u kojem čekaju vlak kojim brže stignu do grada.
Situacija je pak znatno bolja u Zaprešiću i Velikoj Gorici gdje, osim vlaka, voze i ZET-ovi autobusi, a oba grada spadaju u drugu zonu pa karta u jednom smjeru iznosi 20 kuna. Ideja da se uvede prijevoz ZET-ovim autobusima postoji i u Dugom Selu.
– Trenutačno do Zagreba vozi vlak i autobusi tvrtke Čazmatrans koja ima koncesiju, no zbog cijene karte bilo bi odlično da se Zagreb i Dugo Selo povežu ZET-ovim autobusima. Uostalom, linija je postojala, no ukinuta je 90-ih godina, a jedina su prepreka njezinoj obnovi financije – objasnio je Stipe Velić, gradonačelnik Dugog Sela, iz kojeg se trenutačno do Zagreba može doći vlakom za 14,30 kuna, a autobusom za 19 kuna. Da postoji šansa da se ova dva grada povežu javnim prijevozom, potvrdio je i gradonačelnik Zagreba Milan Bandić za posjeta Dugom Selu.
– Trebaju nam kvalitetne promjene tako da ćemo problem povezanosti Zagreba i Dugog Sela riješiti ove jeseni – poručio je Bandić.
Obnova željeznica
Automobilom građani Dugog Sela do Zagreba mogu doći za 20-ak minuta jer su u neposrednoj blizini obilaznice koje im olakšavaju put, a ista je situacija i s većinom ostalih gradova.
– Kad je gužva, prije mi dođemo do centra Zagreba nego netko iz Dubrave do Jankomira – rekao je Zvonimir Novosel, gradonačelnik Jastrebarskog, koji je sa Zagrebom povezan autocestom, starom cestom i željeznicom. Autobusi voze i do zagrebačkog autobusnog kolodvora i do Savskog mosta, a cijena je karte za vlak u jednom smjeru 24,60 kuna. Do Zagreba će pak građani Ivanić-Grada izdvojiti nekoliko kuna više, točnije 27,10 kuna, a ista je cijena od Vrbovca do Zagreba, no tamo se građani nadaju i obnovi željezničke mreže.
– Već dugo čekamo rekonstrukciju pruge od Dugog Sela do Križevaca. Obnovili bi se pružni prijelazi, nadvožnjaci i podvožnjaci te sam kolosijek, a to bi značilo brže i češće vlakove te ugodniju vožnju – rekao je Vladimir Bregović, gradonačelnik Vrbovca, odakle svakodnevno u Zagreb i iz Zagreba putuje 500-tinjak putnika.
Cafa 18.07.2015 u 05:16h ___________ Kako riješiti problem???? Zagreb - Dugo Selo - vlak 14,30 kn povratna - 28,60 kn - udaljensot 21 km --- udaljenost cestom 28,54 km ___________ Točno za to ti nije potreban fakultet, samo osnovna škola - povratna karta košta 28,60 kuna za 57,08 kilometara. _________ Kad ta dva broja podijeliš dobiješ cijenu od kune za jedan prijeđeni kilometar ili prijeđenih tisuću metara. ---- 50,08/28,54= 2 kn - u oba smjera - ili 1 kn u jednom smjeru. ____________ No, ZET računa deset kuna za tristotine metara (300m). ___________ Vidite li koliko nas stvarno pljačkaju???? ________ Uz to, ne smijemo zaboraviti niti činjenicu da je službena cijena ZET-ove karte 1,53 kn, sve iznad te cijene su dugovanja nastala u vrijeme pljačkaškogh pohoda milana badnića na Zagreb, ne samo putem gardonačelnike fotelje, engo i osnivanjem plajčkaške organizacije zvane "holding" u koju si je uhlijebio rodijake i poslušnike. ____________ Kad se riješimo tih pljačkaša trebat će nekoliko godina za vraćanje dugova pa da zagreb počne normalno funkcionirati na korist stanovništva.