Bude li sve teklo prema planu, već u listopadu zagrebačkim će ulicama voziti – Žuti taksi. Ideja je to tristotinjak taksista, uglavnom bivših članova Udruženja Radio taksi Zagreb, koji će građanima, unatoč konkurenciji, okupljeni u posve novo udruženje, ponuditi još jeftinije cijene. Konkretno – deset kuna za start i pet kuna za kilometar vožnje.
Jeftiniji automobili
To čini Zagreb New Yorkom – slogan je kojim će Žuti taksi pokušati osvojiti tržište. Kako doznajemo od budućih vozača, novi taksisti bit će uočljivi na kilometre. Osim na stajalištima, žuti auto moći će se zaustaviti mahanjem ili naručiti preko posebnog broja.
U tijeku su pregovori s jednim mobilnim operatorom
– Zbog toga ćemo čekati listopad jer, dok se sve ne uhoda, postavi centrala, sve skupa dogovori, nećemo žuriti – odaje planove jedan od budućih vozača Žutog taksija.
Kaže da su u svoje novo udruženje primili kolege koji su „provjereni" i za koje znaju da putnike nisu varali.
– Odmah smo eliminirali one za koje smo znali da su već u ovom udruženju imali problema i da varaju putnike. Oni nam ne trebaju. Želja nam je ponuditi novu cijenu i kvalitetnu uslugu, nastupiti na tržištu i biti zdrava konkurencija. Nadamo se da će nas građani prihvatiti – govori budući "žuti" taksist.
Sa 300 žutih vozila uspjet će uslugom pokriti cijeli Zagreb, no, kaže, osim lijepog ponašanja i otvaranja putniku vrata, ništa im dodatno, barem u početku, neće ponuditi.
– Žuti taksi bit će jeftiniji automobili koji će ponuditi najjeftiniju cijenu – kažu.
Računica je napravljena – zarade li tek nešto više nego danas – trljat će ruke. Naime, kao članovi udruženja Radija taksi Zagreb dnevno, kažu, zarade u prosjeku oko 350 kuna.
– Kad se tome oduzme benzin i dnevna amortizacija, čista zarada je slaba. Ispadne oko stotinjak kuna zarade. Znači, ostane li u prvim danima takva dnevnica, a onda s vremenom naraste, bit ćemo sretni – zaključuje budući žuti šofer.
Dio "žutih šofera" dolazi i sa stajališta u samom centru grada često prozivanom za prenaplatu vožnje. No, iako neslužbeno, naglašavaju da takvim neće biti mjesta u novom udruženju.
Raspad Udruženja
Njegovo osnivanje među posljednjim je čavlima u lijesu stoljetnog udruženja zagrebačkih taksista koji su se raspali dolaskom konkurencije. Cammeo nisu dočekali spremni, nakon čega su, podsjetimo, slijedila unutrašnja previranja čija je kulminacija svrgavanje šefova Udruženja Radio taksi Zagreb. No, raspad ili reforma, kako za koga, ide dalje te se formira i novo udruženje. Inače, u krovnom Radio taksiju bilo je oko 1100 vozača koji nisu imali alternativu.
e da, vidiš što konkurencija radi! da su zadržali monopol još bi sjedili i hladili znate već kaj, a kako vidimo sad se spremaju za tržišnu utakmicu - baš kao i svi ostali neka pobijedi bolji