Dok ste vi kao čitatelji komentirali kako treba riješiti problem parkiranja i naplate te usluge na gradskim javnim površinama, iz gradske je uprave stigao prijedlog da će se ostavljanje automobila plaćati u cijelom Zagrebu, tj. da cijeli grad postaje naplatna zona, ali da će ta usluga biti jeftinija u svakom kvartu.
I prije te odluke gradonačelnika Bandića vi ste u Inicijativi izrazili skepsu prema plaćanju parkiranja svugdje.
Čitatelj Ivan1 smatra tako da u mnogim kvartovima izvan centra ima sasvim dovoljno parkirnih mjesta i nema potrebe za ikakvim uvođenjem reda (naplate) kada red već postoji.
– Ne želim da mi gosti moraju plaćati nepotreban parking i kazne kada to zaborave platiti... ili dnevne karte ako duže ostanu a ima i više nego dovoljno mjesta – piše on.
– To stalno proširivanje zona jest kao kuhanje žabe. Malo pomalo nam povećavaju zone da se ljudi ne bi pobunili, a ljudi indolentni kao ovce to trpe – slikovit je jah u svom komentaru, te obrazlaže da treba ne povećati, nego čak i smanjiti najskuplju, prvu, crvenu zonu, koja treba biti isključivo centar, a ne "da metastazira posvuda".
Foto: Borna Filić/Pixsell
Umjesto parkiranja, što zahtijeva uporabu privatnog prijevoza, automobila, građane bi trebalo motivirati da više koriste javni prijevoz, misli ZICKLER tvrdeći da se zone ne bi trebale širiti, ali ni snižavati cijene parkiranja.
– Problem parkinga treba se povezati s problemom javnog gradskog prijevoza. Jer u centar autom se treba ići samo u ekstremnim slučajevima. Time će se rasteretiti grad i parkinga će biti dovoljno – predlaže ZICKLER.
Ipak, širenje naplate parkiranja na cijeli grad "može imati niz pozitivnih učinaka, potaknulo bi se ljude na korištenje javnog prijevoza, razvijanje biciklističkog prometa…", uvjeren je miki5, dodajući da bi se u pojedinim kvartovima "stvorila i baza o potrebama parkirališta te se od prihoda gradila nova parkirališta, a nogostupi oslobodili za kretanje pješaka".
dosaosam u natuknicama predlaže, jasno – osloboditi parkirna mjesta od terasa kafića; organizirati i povećati broj mjesta oko naselja – spavaonica, odrediti i ulice koje su slabo prometne i iscrtati parkirna mjesta.
Doduše, ima i onih, kao Sfjonš, koji komentiraju upitno, čudeći se: Ne znam zašto se uopće igdje plaća parking u Zagrebu, a djimna poručuje i da nije problem platiti uslugu. No, piše, "kad cijena premaši vrijednost usluge, ona onda postaje sama sebi svrha i ne rješava problem" te predlaže konačno uvođenje "besplatnih parkirališta na okretištima".
I suncana jednako razmišlja, zalaže se za izgradnju velikih, "besplatnih parkirališta na svim okretištima tramvaja" te ne vidi smisao u povećanju cijene, ni proširenju i štoviše, "predlaže ukidanje parkirnih zona, osim u najužem centru".
Ivan1 dao si je dao truda i opisao svoj tipičan radni dan, u kojemu plaća parkiranje svaki put s odlaskom na posao i odvođenjem djeteta u vrtić u druge kvartove, te kako bi to izgledalo s naplatom tamo gdje je dosad nije bilo.
– Molim sve razumne ljude da malo razmisle o svim situacijama gdje će po novom morati plaćati parking a do sada ga nisu plaćali, jer nije ni bilo potrebe za tim. Ne može se smanjivati cijena u centru da bi se razlika uprihodila od svih građana od kojih mnogi ni ne idu u taj centar – objašnjava čitatelj i moli "sve građane na udruživanje protiv ovakvih morbidnih ideja gradonačelnika."
Sve pristigle komentare u vezi s rješavanjem problema parkiranja u Zagrebu možete čitati OVDJE.
Dragi čitatelji, i dalje vas pozivamo da budete aktivni i sudjelujete u raspravama na VL inicijativama.
Svrha proširenja naplate parkiranja na cijeli grad je vrlo jasna. Bandiću treba lova,grad je u dugovima do grla.Sve drugo je samo izmotavanje i muljaža pod izgovorom da će se nešto urediti.