ŽIVOT U METROPOLI

FOTO Zovu ih Zapadnim vratima grada, a ovo muči stanovnike: Prometnice su razrovane, tržnicu nemamo, planinarski dom je izgorio

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: U zapadnom dijelu grada ponovo ne funkcionira odvoz smeća prema rasporedu
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: U zapadnom dijelu grada ponovo ne funkcionira odvoz smeća prema rasporedu
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Dubravko Peroš u obilasku gradske ?etvrti Podsused Vrap?e
19.11.2024.
u 08:00
Prijedlozi pristigli u sklopu gradskoga pilot-projekta predstavit će se na tribinama, a prva je večeras upravo za četvrt na zapadu metropole
Pogledaj originalni članak

Osnovana je 1999., proteže se na 36.000 četvornih kilometara, a prema posljednjem popisu, Gradska četvrt Podsused – Vrapče ima oko 45.000 stanovnika. Poznata je i pod nazivom "Zapadna vrata Zagreba", a našla se među četiri četvrti obuhvaćene gradskim pilot-projektom participativnog budžetiranja u kojemu stanovnici imaju prilike predlagati projekte i sudjelovati u odlučivanju o komunalnim aktivnostima u svome kvartu pa smo pošli provjeriti što ih najviše muči. – Parkirnih mjesta je premalo. Ruše se kuće i podižu zgrade, ali sa svega nekoliko mjesta. Idealno rješenje bila bi neka podzemna garaža – govori nam Marinko Severinski, 75-godišnjak kojega smo zatekli u šetnji parkom u Gajnicama u društvu četveronožne ljubimice Beti. Prije šest godina, dodaje, doselio se s Krka, a kvart mu se odmah svidio jer obiluje zelenim površinama, no muči ga neredovit odvoz otpada.

– Prošli mjesec pretrpana kanta s papirom pred kućom je stajala tri tjedna. Vjetar je to raznosio na sve strane, srećom nije bila riječ o miješanom ili biootpadu pa nije smrdjelo, ali mislim da bi to trebali kupiti malo učestalije – kaže. Djeluje u Gajnicama i jedan od najpoznatijih zagrebačkih nogometnih klubova, NK Ponikve, u kojemu je, među ostalima, svoje prve golove zabijao i hrvatski reprezentativac Milan Badelj, no danas se, ističe trener Antonio Orlović, pati s financijama. – Svaka četvrt ima vlastiti proračun za sport, no Ponikve ove godine nisu dobile ni centa. Mislim da je ista situacija i u NK Vrapču. Već smo nekoliko puta zatražili sastanak s vijećnicima, no odbili su nas – govori Orlović. Kao jedan od gorućih problema u kvartu također navodi parkiranje, ali i neadekvatna prometna rješenja, s čime se slaže i umirovljenica Barica Popko.

– Najkritičnija točka je zona spajanja Dubravice i Aleje Bologne. Ujutro se stvaraju nepregledne kolone automobila koji idu prema podvožnjaku Škorpikova, a ovi koji se spajaju s Dubravice voze trakom koja ide prema Podsusedu i bahato im se ubacuju. U tom bi se dijelu trebali postaviti stupići koji bi fizički odvajali trakove – ističe Barica Popko, koju smo zatekli na Šetalištu Ankice Lepej u društvu prijateljice Miljenke Matić. Ona pak živi u Stenjevcu i također upozorava na probleme sa smećem. – U posljednje vrijeme otpad odvoze u kasne noćne sate i to nekim susjedima jako smeta. Meni ne jer bolje i tako nego da stoji tjednima. Bila bih sretnija da su ljudi malo pristojniji i da ne bacaju otpad posvuda, posebice onaj glomazni koji često ostavljaju pored kontejnera, ali to nijedan projekt ne može riješiti – govori.

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Stvaraju se prometne gužve zbog radova na pothodniku u Škorpikovoj ulici
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Anketa građana
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: U zapadnom dijelu grada ponovo ne funkcionira odvoz smeća prema rasporedu
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Zagreb: U zapadnom dijelu grada ponovo ne funkcionira odvoz smeća prema rasporedu
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Dubravko Peroš u obilasku gradske ?etvrti Podsused Vrap?e

Gužva na Aleji Bologne, jednoj od glavnih poveznica zapadnog dijela metropole s centrom, muči i stanovnike Vrapča, koji svjedoče kako stalno upadaju u prometne kolapse. – Najgore je ujutro ići prema gradu, jedva se izvučem iz tog kaosa. Što se parkiranja tiče, imam garažu pa mi osobno to nije problem, ali iz dana u dan automobila je sve više, a mjesta sve manje, hitno treba naći rješenje – kaže Željko Belinić. Neki upozoravaju i na poteškoće koje se stvaraju zbog toga što u kvartu na parcelama na kojima su se nalazile male obiteljske kuće posljednjih godina niče sve veći broj zgrada. – Infrastruktura to ne prati i svako malo negdje pucaju cijevi – ističe Mirjana Mikić. Vrapče bi, dodaje, bilo ugodnije za život kada bi imalo više parkova, no veseli je to što će uskoro moći u šoping na novu tržnicu. Tomu se nadaju i stanovnici Podsuseda, gdje plac ne postoji.

– Grad se gotovo i ne brine za naš kvart. Prometnice su razrovane, Stari grad Susedgrad vapi za obnovom, tvornica cementa koja stoji takoreći na ulazu u metropolu u derutnom je stanju. Po svježe voće i povrće moramo potezati do Gajnica jer svoju tržnicu nemamo, a o tome se ni ne raspravlja. Imamo dosta zelenih površina i park-šuma, ali nisu baš prohodne, a bile bi divne šetnice samo da se netko za to hoće pobrinuti. Planinarski dom izgorio je još prije pet godina i od tada tako stoji, tužno – zaključuje Dragutin Bohuš.

U sklopu pilot-projekta participativnog budžetiranja, spomenimo, iz četiri je četvrti stiglo oko 250 prijedloga, a predstavljat će se na tribinama. Prva je večeras u 18 sati upravo za područje četvrti Podsused – Vrapče, a organizira se u prostorima područnog ureda Susedgrad na adresi Sigetje 2. Sutra će se predstavljati prijedlozi stanovnika Trnja, potom su i tribine u četvrtima Trešnjevka jug i Peščenica – Žitnjak, a glasat će se moći od 22. studenog do 1. prosinca.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar kozorog
kozorog
08:42 19.11.2024.

zbilja mislite da su građani sposobni nešto planirati da se radi? ljudi koji uzimaju veći kredit za auto nego za obrazovanje i nisu neki kalibar za donošenje razvojnih odluka. i sad vi budite političar, izabrani na izborima, a projekte će vam krojiti 'narod'. za neuspjeh i greške odgovarate vi, oni ne. svatko tko ima interes za javnu funkciju nek se kandidira. to je smisao politike.

TR
Trgovac
08:56 19.11.2024.

Podsused- Vrapce kao i susjedni Stenjevec imaju iste probleme. Za pocetak treba zabraniti gradnju visestambenih zgrada. Prioritet mora biti izgradnja nogostupa. Da se ova 2 kvarta tramvajski povezu s ostatkom grada i na okretistima naprave velike garaze, smanjili bi guzve u samom gradu.

CH
che99
08:58 19.11.2024.

Kakva crna metropola, daj dio izgleda kao gradovi u Bugarskoj, Rumunjskoj prije 30-40 godina...sramota!!! Već nakon Britanca Ilica izgleda za kompletno miniranje