Za deset dana na Mihaljevcu gradonačelnik Milan Bandić udara prvom lopatom.
Tako je sam rekao pa nastavio u dvije-tri rečenice s prezentacijom svoga plana za sljemensku žičaru po kojem bi se u veljači trebala rušiti stara trasa, a stupovi nove žičare postaviti krajem sljedeće godine. Nakon toga, kaže gradonačelnik Bandić, sve će biti gotovo za otprilike tri mjeseca, a polovicom 2018. žičara će biti otvorena.
“Papiri” nisu napravljeni
Time je za gradonačelnika zatvorena priča o projektu koji važnim za Zagrepčane drže svi kandidati za gradonačelničku poziciju. Bandić žičaru prezentira punih 16,5 godina, a koliko je sada ozbiljan, najbolje svjedoči novac predviđen za taj projekt u proračunu za 2017. godinu. Za tu je stavku rezervirao tek milijun kuna.
Gradonačelnik u rukama ima idejni projekt za žičaru, no nema urbanistički plan uređenja, studiju utjecaja na okoliš, a ni vlasnici zemljišta na trasi žičare nisu izvlašteni, upozorila je kandidatkinja za gradonačelnicu Sandra Švaljek.
Uostalom, u gradskoj ladici, sjeća se to i Anka Mrak Taritaš, od 2004. godine stoji arhitektonski projekt donje stanice. Sada Bandić ponovno u “žarište” izvlači žičaru kada rješenja za isti projekt prezentiraju dvije najaktivnije kandidatkinje za gradonačelnicu – nezavisna Sandra Švaljek i HNS-ova Anka Mrak Taritaš.
– U deset godina, koliko žičare nema, ne može se reći da projekt nije realiziran jer nije bilo dovoljno novca. Naime, u tih deset godina sredstva desetogodišnjih proračuna bila su dovoljna se sagradi čak 500 žičara. Ne radi se o malom iznosu, ali taj jednokratni odljev sigurno bi rezultirao mnogim financijskim i drugim koristima pa ga ne treba smatrati troškom – kazala je Sandra Švaljek poručujući kako će mandat gradonačelnika Bandića završiti bez izgrađene žičare.
– Gradnji žičare treba dati prioritet i raditi na projektu sustavno i profesionalno. Grad, između ostalog, mora riješiti pitanje arhitektonskog oblikovanja objekata na trasi žičare, pitanje pristupa donjoj stanici automobilima, budući da je donja stanica ujedno i intermodalni terminal, i po mogućnosti izraditi master plan razvoja turizma na Medvednici – kazala je Švaljek. Prema njezinoj procjeni, potrebno je 20 milijuna eura.
Da je žičaru moguće sagraditi u dvije godine, mišljenje je Anke Mrak Taritaš koja procjenjuje da bi za tu investiciju Gradu Zagrebu trebalo 15 milijuna eura.
Novo stajalište i parkiralište
– Mi smo samo na gradnji fontana potrošili polovinu iznosa za sljemensku žičaru – kazala je Anka Mrak Taritaš. Smatra da je na novoj donjoj stanici žičare, osim tramvajskog stajališta, potrebno sagraditi i parkiralište, i to s 1030 parkirališnih mjesta.
– Nova žičara kretala bi se po trasi stare, ali bi donju stanicu žičare bilo potrebno sagraditi na tramvajskom okretištu Dolje, a gornja stanica trebala bi biti kod TV tornja. Gradnjom nove žičare s gondolama kapaciteta šest do deset putnika, kraćim intervalom slijeđenja između kabina i brzinom kretanja od 5-6 m/s skratilo bi se vrijeme putovanja na petnaestak minuta, a prijevozni kapacitet porastao bi na dvije tisuće putnika u jednom satu – kazala je Anka Mrak Taritaš. Investiciju bi što većim dijelom financirala iz fondova EU.•
hahaha, kako je lopina ubrzala aktivnosti pred izbore!!! nećeš razbojniče!!!!