veći trošak

Taksisti naplaćuju i stajanje – minuta stoji od 25 do 66 lipa

19.09.2012., Zagreb - Novi vizualni identitet automobila Radio taksija Zagreb. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
10.04.2013., Zagreb - Jedno od vozila marke Opel Insignia, koje je zamijenio flotu starih vozila Taxi Cammea marke Skoda Octavia. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
09.10.2014.
u 10:30
Pri vožnji taksijem putnici moraju paziti ima li gužve na cestama, ali i koliko dugo traje crveno svjetlo na semaforu
Pogledaj originalni članak

Taksi prijevoznici naplaćuju stajanje na semaforima ili u gužvi, no ta stavka nije istaknuta na njihovim cjenicima ili na računu. O cijeni koja ju je iznenadila obavijestila nas je čitateljica koja je vožnju taksi Cammeom manju od dva kilometra platila 22.80 kuna.

Stajanje vozila kao čekanje

– Riječ je o udaljenosti od nekih 1800 metara. Išli smo od Ulice kneza Mislava, kod križanja s Draškovićevom, preko Draškovićeve, zelenim valom do hotela Westin. Bila je užasna gužva, vozili smo se dvadeset minuta. Mislila sam da će cijena biti oko 15 kuna jer taksi Cammeo ima tarifu u kojoj su u cijenu starta uključena dva kilometra. A mi smo već u Draškovićevoj, nakon nekoliko stotina metara vožnje, bili na gotovo 18 kuna – kazala je čitateljica. Taksi prijevoznici su nam potvrdili da stajanje vozila računaju kao čekanje koje je u cjeniku iskazano kao sat čekanja.

Baždaren taksimetar

– Gospođo, naravno da naplaćujemo bilo kakvo stajanje, od čega bismo platili gorivo. Motor radi – kazao nam je operater Radio taxi Zagreba objašnjavajući da je minuta stajanja 25 lipa. Biljana Karanović iz Taxi Cammea objasnila je i koja je metoda izračuna.

– Taksimetar je baždaren na vožnju i radni sat. Dok se vozite taksimetar broji kilometre i računa vožnju po prijeđenom kilometru, nikakvo čekanje tu nije uračunato dok se vozite. Kada stanete na semaforu, križanju ili vas taksist negdje mora pričekati da vi skočite nešto obaviti, taksimetar računa samo čekanje, razmjerno i u ovisnosti o vremenu i cijeni punog sata čekanja koja je u našem slučaju 40 kn sat (66 lipa po minuti) – kazala je Karanović ističući da taksimetre baždari Državni ured za mjeriteljstvo.

Jadranka Kolarević, predsjednica udruge Potrošač, drži da je u redu naplatiti stajanje vozila i rad motora, no da to mora biti jasno korisnicima.

– Potrošaču moraju račun i cjenik biti jasni, mora biti razvidno koje troškove sve plaća –poručuje Kolarević.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

GO
gozg
12:04 09.10.2014.

sve lijepo piše u cijeniku a relacija koja se napominje ima 2km samo treba čitati cijenik...ako mu je to bilo puno za platiti zakaj nije prošetao malo bi protegao noge i to za 0kn

DU
Deleted user
11:32 09.10.2014.

ma da, sad ćemo se pravit blesavi da nismo znali da se stajanje na semaforu ne plaća???? šta bi to značilo, da se taksimetar isključuje kod svakog štopanja i zaustavljanja od desetak sekundi? taksijem se voziš radi određene komfora, a to treba i platit, za 1800 metara mogao se platit tramvaj 10 kuna, gužvat se, teglit prtljagu, pa bi bilo jeftinije... ( a ako su npr. išle tri osobe, taksijem je eto čak i jeftinije): i kakva idiotska usporedba sa stajanjem na semaforima i trošenjem benzina i vremena taksista, sa stajanjem u dućanu?

Avatar Moxa
Moxa
11:48 09.10.2014.

Od kad postoji taxi to se naplaćivalo. Otkud sada ovo? Sezona kiselih krastavaca?