Prije svitanja, u Radničkoj 27, u “bazi” Taxi Cammea pripreme su bile u punom jeku. Užurbano se glancalo posljednja vozila pred novosagrađenom autopraonicom, postavljali GPRS sustavi i krunice, tankalo, dijelilo mobitele, novčanike s pologom. A nešto poslije šest sati posao je krenuo - nakon gotovo tri mjeseca čekanja na zagrebačke je ulice stiglo 76 žuto-bijelih Škoda Octavija.
Dobra zarada uz ‘bakšiš’
U točno šest sati i sedam minuta krenuli smo prema Buzinu, gdje smo zajedno s Igorom Tkalecom, vozačem taksija 82, “pokupili” bračni par Sesar koji se žurio na aerodrom. Za blagdane su željeli ‘sve četiri dići u zrak’ u Barceloni.
– Čuli smo da je ovo jeftinije. Inače se ne vozimo često taksijem, no danas stvarno nemamo druge mogućnosti – rekao je Zdenko Sesar, koji je zajedno sa suprugom čekao 20-ak minuta na prijevoz do Plesa. No, isplatilo se, jer ih je vožnja stajala 40 kuna.
– U odnosu na ono staro, ovo je zbilja OK. Puno je jeftinije – zaključili su Sesari.
Ipak, nisu svi bili zadovoljni pojavom riječkih taksija. Tako su cijelo vrijeme Cammeove vozače pratili nemili pogledi dojučerašnjih monopolista iz zagrebačkog udruženja Radio Taksi, a bilo je i psovki.
Od ukupno pet vožnji u sljedeća dva i pol sata Tkaleca, koji je do jučer bio dvije godine bez posla, zakačio je jedan “ćorak”. Naime, kako je objasnio, svi su vozači obaviješteni da će se prazne vožnje događati zbog “kajlanja” starih vozača.
Sljedeći poziv 36-godišnjaka je odveo do Heinzelove. Zlatica Hranić morala je na pregled u Zajčevu.
– Ovo je super! Pristupačnost, cijena, ljubaznost. To je to što nam svima treba, bilo je i vrijeme da se nešto promijeni u našem gradu, koji postaje prava metropola – zadovoljna je bila Z. Hranić, koja je za 30 kuna stigla do bolnice i najavila da će od sada češće koristiti taksi usluge.
Praznog hoda nije bilo, a naš vozač otkrio je kako na mjesec, s prekovremenim satima i “bakšišem”, može zaraditi više od šest tisuća kuna.
Za Božu Oršulića, koji je Cammeo pozvao u Koturašku, također su Riječani položili ispit.
– Usluga je jako zgodna, nema šanse da bi ti jedan od onih starih primio torbu ili otvorio vrata – zaključio je Oršulić, jedan od 500 putnika koliko ih je Cammeo imao jučer do devet sati ujutro. Neki su, međutim, ‘izvisili’. Vlasnik novog taksija Kosta Minovski rekao je da su morali u prva dva sata otkazati desetke vožnji na aerodrom...
– Bojao sam se ovoga i da će ljudi loše reagirati. Izgubili smo se – iživciran je bio Minovski, koji smatra da dio odgovornosti za kaos u dispečerskom centru snosi Grad, koji mu nije omogućio ulazak na tržište s planiranih 150 vozila. Napetost nije krio ni njegov sin Vladimir, inače direktor tvrtke, dodajući kako posljednja tri dana nisu spavali.
Udruženje novih taksista
– Ovo je ludnica! Imamo problema s tehnikom, ali ćemo to riješiti. U prva smo tri sata dobili 500 poziva, no na 200 se nismo uspjeli javiti – rekao je direktor i najavio da će zbog manjka vozila u sljedećih mjesec dana pokrenuti Taxi Cab, tvrtku koja će udružiti zagrebačke taksiste.
Iz Udruženja zagrebačkih taksista jučer su bili bez komentara. Predsjednik udruženja je otputovao, a zamjenici mu nisu bili dostupni.
tko je gospodin minovski,miljenik medija sa bezogranicenim medijski propagandnim prostorom,gospodin cija obitelj prijeti ****u bivsim djelatnicima,pred kojim strepi grad rijeka sa svojim inspekcijama,kao i osjek. ko je gospodin minovski koji porucuje gradu zagrebu da ce \"biti problema\" ako se taksi dozvole ne izdaju njegovoj tvrtci,koji prijeti zg taksistima da ce biti oko za oko,zub za zub u javnim novinama.jeli to krvna osveta? molim novinare da nam malo pojasne o cemu se tu radi??? kolika su dugovanja njegovih tvrtki koje su od zagreba napokon stvorile metropolu,te pod kojim je sve istragama? mislim da smo zasluzili znati cijelu pricu. hajde novinari.