Nogostupi neprohodni

Tisuću ilegalnih parkirališta, a vozačima nitko 
ne ispisuje kazne

Parking
Foto: Stela Lechpammer
Parkirališta
Foto: Stela Lechpammer
Parkirališta
Parkirališta
Foto: Stela Lechpammer
Parkirališta
08.09.2014.
u 22:00
Sanacija parkirališta manja je komunalna akcija te ulazi u nadležnost Vijeća gradske četvrti koje još nema rješenje problema.
Pogledaj originalni članak

S jedne strane četiri prazna parkirališna mjesta, a s druge, svega stotinjak metara dalje, ulice koje su pješacima neprohodne zbog ilegalno parkiranih automobila. Slika je to iz Ulice Florijana Andrašeca na Trešnjevci, gdje vozači na sve načine pokušavaju izbjeći plaćanje parkiranja.

– Vozači samo prođu pokraj službenih parkirališnih mjesta i pokušavaju se ugurati negdje na kolniku, često i mene pitaju smiju li, a ja im samo mogu reći da krše propis na vlastitu odgovornost – objašnjava djelatnik jednog od tri privatna parkirališta na tom području.

Tri kune za sat preskupo?

Osim privatnih parkirališta, i onaj je gradski iza Cibone većinom prazan, a unatoč tome što zbog problema trpi i gradska blagajna, nadležni ne poduzimaju apsolutno ništa.

– Da kažnjavamo svakog tko nepropisno parkira, mogli bismo podijeliti i tisuću kazni dnevno – kaže Damir Dekanić, voditelj odjela parkirnog redarstva te napominje kako se u takvim slučajevima najbolje konzultirati s prometnom policijom i vijećem gradske četvrti te uzeti u obzir da se ona mjesta na kojima se učestalo ilegalno parkira označe i postanu službena. Iz Zagrebparkinga poručuju da su stanari ti koji mogu tražiti da se nove ulice uključe u naplatu. Do tada gradska parkirališta i dalje neće moći imati od koga naplaćivati – tri kune za sat, 60 za dnevnu i 400 za nepovlaštenu mjesečnu kartu koliko iznosi u drugoj zoni.

Neprohodan put do škole

S problemom ilegalnih parkirališta tek su se susreli oni dijelovi grada u kojima je nedavno uvedeno plaćanje parkiranja. Među njima je i Trnje, u kojem je parkiralište na križanju Vukovarske i Ulice Marina Držića sve donedavno bilo besplatno. Zbog blizine centra, parkirališno se mjesto gotovo nikad nije moglo naći. No, od kada je u proljeće uvedena naplata – parkiralište je većinom poluprazno. Ipak, dosjetljivi su građani nekoliko ulica dalje pronašli neiskorištenu gradsku površinu i odlučili tamo parkirati.

– Sada je tamo gotovo nemoguće proći mjesto. Problem je što je u blizini škola i više nema prohodnog prolaza – kaže Ivana Bušljeta Prusac, stanarka Trnja koja je zbog problema već kontaktirala s nadležnima.

– Znamo za problem, zato smo parkiralište pošljunčali da ne bi bilo blatno, a na sljedećem će se Vijeću gradske četvrti odlučiti hoće li to područje ući u plan komunalnih akcija kako bi se i asfaltiralo – objašnjava Dalibor Drakula, voditelj područnog odsjeka Trnje, te ističe da će ipak trebati pričekati do idućeg proljeća kako bi se znalo hoće li se sporno područje urediti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

MV
mvalid11
09:58 09.09.2014.

Evo ovo su pravi primjeri kako se kod nas rješava nepoštivanje zakona i propisa, nitko ne kažnjava zbog ilegalnog parkiranja nego još planira to i ozakoniti. Stvarno ste biseri svi vi koji sjedite na mjestima s kojih možete donositi takve nakaradne odlulke. Umjesto da te površine koje se sada ilegalno koriste kao parking samo da bi se izbjeglo plaćanje oplemenite nekim kvalitetnim sadržajima vi jedino što znate je pošlljunčavanje, betoniranje i asfaltiranje bezzakonja. Sramota.

RJ
RjaNma
17:40 09.09.2014.

nisu to parkirališna mjesta nego dijelovi ulica na kojima su od troškova imali povući crte i smatram da ta parkirališna mjesta nebi trebala prelaziti 1kn. po satu. Mnogima to nebi bilo preskupo i nebi izbjegavali plaćati, a tko onda parkira gdje za parkiranje nije namjenjeno neka plati dobru kaznu. Pošto je bit svega prikupiti što više novca smatram da bi ga na ovaj način prikupili više.

NO
No1
22:24 09.09.2014.

Cini mi se da takvih stvari ne bi bilo kad se parkiranje na bi naplacivalo. Ovako se svatko sjeti iscrtati nesto na asfaltu i nakelji gore cijenu. I, normalno, onda se ljudi pocnu pomicati... jer, nije to 3kn... to je 3kn na sat. Puta 8 sati dnevno... puta cca 6 dana... I, onda se ljudi pomaknu na mjesta gdje se ne placa. Pa se tamo napravi guzva. A, koje je onda iduce rjesenje: pa, objasnis ljudima da ce se guzva smanjiti ako se i ispred njihovih vrata pocne naplacivati parkiranje. Ok... i on ce placati tamo gdje do sada nije... ali ce uvijek imati mjesta. Jer se placa! Dobro da mi i zrak ne pocnu naplacivati! Umjesto da maknu naplate, oni ih sire sto vise. To je zapravo povecanje prireza. Jer, da napisu da ce podici prirez, svi ce se pobuniti. Ovako svi sute. I placaju.