TRAŽI NOVOG DIREKTORA

Tomašević nezadovoljan poslovanjem ZET-a: Prodaja karata pala za 117 milijuna kuna

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Tomašević nezadovoljan poslovanjem ZET-a: Prodaja karata pala za 117 milijuna kuna
15.09.2021.
u 15:00
Gradska uprava ZET subvencionira milijunima već godinama, godišnji rashodi, rekao je Tomašević, ovog gubitaša iznose 1,1 milijardu kuna
Pogledaj originalni članak

Nije zadovoljan poslovanjem ZET-a. Pa je odlučio smijeniti cijeli Nadzorni odbor i postaviti svoje ljude. A raspisat će, najavio je gradonačelnik Tomislav Tomašević, i natječaj za upravu te direktora toga gradskog poduzeća, čime bi postojeća direktorica Ljuba Romčević Žgela trebala ostati bez te pozicije. Potaknulo ga je na to dodatnih 80 milijuna kuna koje Grad Zagreb treba uplatiti na ZET-ov račun, a što će namiriti rebalansom, koji je na dnevnom redu iduće sjednice Gradske skupštine.

Troškovi za zaposlene veći

Gradska uprava ZET subvencionira milijunima već godinama, godišnji rashodi, rekao je Tomašević, ovog gubitaša iznose 1,1 milijardu kuna. Od tog iznosa gradske subvencije su 790 milijuna, a ostatak bi se trebao pokriti od prodaje karata. No s obzirom na to da je u 2020. ZET imao ekstramanjak prihoda zbog pandemije i potresa, Grad se morao “isprsiti” za dodatne milijune.

– Smanjuje se i broj ljudi u javnom prijevozu i povećava broj automobila na cestama. To nije dobar trend i treba ga preokrenuti. To očekujemo od nove uprave – kazao je jučer Tomašević. Koliko je ZET bio u minusu, vidi se i u poslovnom izvješću Zagrebačkoga električnog tramvaja za 2020. godinu, dokumentu o kojem će također 30. rujna raspravljati zastupnici u Skupštini. Prema izvješću, javni gradski prijevoznik prodao je manje karata, u vrijednosti od 117,7 milijuna kuna, odnosno 29,9 posto u odnosu na 2019. U pandemijskoj su godini prodali 18,5 milijuna karata, za što su ostvarili prihod u iznosu od 276,3 milijuna kuna. Godinu prije taj je iznos bio 394 milijuna kuna, odnosno prodali su 34,9 milijuna karata.

Tko je trojac u NO-u

– Najveći udio u prihodu od prodanih karata imaju pretplatne karte (mjesečne i godišnje) u iznosu od 199,4 milijuna kuna, potom slijede pojedinačne papirnate i vrijednosne karte u iznosu od 61,2 milijuna i sve ostale u iznosu od 15,7 milijuna kuna – piše ZET u svojem izvješću, koji supotpisuju direktorica Ljuba Romčević Žgela i član uprave Rudo Tomić. Podaci u izvješću pokazuju da je broj putnika u odnosu na 2019. smanjio 28,3 posto.

Istovremeno, troškovi za zaposlene u 2020. iznose 682.908.347 kuna i veći su za 42,8 milijuna kuna (6,7 posto) u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Troškovi su veći unatoč tome što se broj zaposlenih smanjio za 64 radnika pa ih je s posljednjim danom 2020. u ZET-u bilo 3892. Razlog? Novi kolektivni ugovor, koji je na snazi od 1. siječnja 2020., a kojim su veća prava radnika počevši od osnovice za obračun bruto plaće, koja je veća 5,8 posto.

Što se tiče novoga Nadzornog odbora, Tomašević je za članove postavio stručnjaka za promet Marka Slavulja, koji je trenutačno voditelj katedre za ekologiju gradskog prijevoza na Fakultetu prometnih znanosti, Marka Borskog, pravnika specijaliziranog za radno i trgovačko pravo, te stručnjakinju za poreze i financije Sanju Stojić, koja trenutačno zaposlena kao direktorica za poreze u bankarskom sektoru. Natječaj za direktora i upravu raspisat će do kraja tjedna. Pred gradonačelnikom i njegovom ekipom je i izbor voditelja podružnica Zagrebačkog holdinga te pripadajućih društava. Na javni su natječaj, koji je završio 11. rujna, pristigle 294 ponude, a sad slijedi selekcijski postupak. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

FR
franc251
16:39 15.09.2021.

Ha, ha. Pašteta.

RA
R.adioT.elevizijaL.jestve
18:06 15.09.2021.

Poskupi karte i poskupi odvoz otpada , to su i zasluzili oni koji su glasali za tebe , laznog ljevicara , kojeg financiraju multimijarderi , valjda zato sto vole Zagrebcane

ZJ
Zjako
01:40 16.09.2021.

Još on nekuži da je zet "preduzeće" Pa tu ima 1,5 uhljeba po vozaču. Ispada da su firma za kancelariju a ne za prijevoz.