FINALNI IZGLED

Tomašević pokazao nove tramvaje: Pogledajte kako će izgledati

Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
16.11.2024.
u 10:22
Kao i njihovi prethodnici, nova će vozila biti niskopodna, no bit će tiša, u njih će stati 115 ljudi, a imat će i 27 sjedećih mjesta te prostor za kolica.
Pogledaj originalni članak

Tomislav Tomašević jučer je na konferenciji za novinare u povodu predstavljanja gradskog proračuna za 2025. godinu, ekskluzivno na prezentaciji pokazao i izgled novih električnih tramvaja. Prvih 20 Končarevih tramvaja, rečeno je, stiže iduće godine. Kako smo ranije pisali, najveća novost bit će i svojevrsna revolucija u Hrvatskoj, ali i šire, a to je da će vozila biti hibridna. Odnosno, osim strujom iz kontaktnog voda napajat će se iz baterija koje će se pak puniti energijom koja nastaje pri kočenju.

Riječ je o koncepciji regenerativnog kočenja koji već postoji u autoindustriji, ali ovo je prva primjena takvog sustava u javnom prijevozu. Uz manju potrošnju, kako su prije pojasnili iz Končara, to će značiti da u slučaju nestanka struje tramvaj može nesmetano nastaviti voziti, a baterija će se paliti i pri ubrzanju, kada je potrošnja najveća, pa bi ZET-u trebali stizati manji računi za struju.

Kao i njihovi prethodnici, nova će vozila biti niskopodna, no bit će tiša, u njih će stati 115 ljudi, a imat će i 27 sjedećih mjesta te prostor za kolica. Osobe s invaliditetom ukrcavat će se uz pomoć rampe, imat će četvera dvostruka vrata koja će se otvarati i zatvarati uz pomoć senzora, a okolinu i unutrašnjost vozila snimat će sustav videonadzora. Dio opreme bit će i novi displeji te sustav najave stanica, a putnici više neće morati štedjeti baterije na svojim mobilnim telefonima jer će ih u vozilima moći puniti uz pomoć USB utičnica. Bit će duži od 20 metara, a projektiraju se na brzinu od 70 kilometara na sat.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

TM
trade_mark
14:11 16.11.2024.

nebitno je kako izgledaju, samo da ne budu škart ko ovi končarevci koji sad voze po zagrebu.

Avatar Ginomo1878
Ginomo1878
12:10 16.11.2024.

Džaba mu baterija, ako je nemaju svi tramvaji, jer će ionako morati stati kad ispred sebe naiđe na onaj tramvaj koji je nema.

EJ
ejStef
13:01 16.11.2024.

Upitna je vrijednost baterije, budući da ima veliku težinu, tako da ako nije napunjena tramvaj treba više energije prilikom kretanja i ubrzanja. No, valjda su napravljene neke studije za to... Ono što je bitno za tramvaj jest da ima klimu, grijanje, a ne bi bilo loše da ima i pročišćavanje zraka. Čudo jedno je da Možemo, nakon što su uništili javni prijevoz i stvorili nevjerojatne gužve u gradu, rade nešto ovako. Ali nikakvi tramvaju neće pomoći ako nastave politiku odrasta...