Gradonačelnik u Glasgowu

Tomašević: U Zagrebu ima 400 tisuća automobila na 800 tisuća stanovnika

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Zagreb: Tomašević najavio smjenu Upravnog vijeća poliklinke
Foto: Grad Zagreb
11.11.2021.
u 00:06
Tomašević je dodao kako se nada promjeni trenda i većem korištenju javnoga prijevoza, za što je potrebno osigurati dobru infrastrukturu
Pogledaj originalni članak

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević danas je sudjelovao na panel debati Savez gradonačelnika za Europski zeleni plan u Glasgowu, u organizaciji zajednice Eurocities.

Tomašević je istaknuo kako je zagrebačka Gradska skupština usvojila energetsku strategiju koja predviđa instaliranje solarnih panela na zgradama javne namjene, višestambenim zgradama, obiteljskim kućama te poduzetništvu. Također, napomenuo je kako Zagreb razvija strategiju borbe protiv energetskog siromaštva s naglaskom na društvenu ravnopravnost u snošenju troškova energije.
 
Gradonačelnik se osvrnuo i na problem zagrebačkog prometa, s obzirom na to da postoji trend rasta broja osobnih vozila – na 800.000 Zagrepčana imamo čak 400.000 automobila.

- Tome je zasigurno pridonijela i epidemija koronavirusa - rekao je te nastavio:

- Zagrebački javni prijevoz subvencioniran je u iznosu od 80%, kako bi cijena karte bila zaista niska, a za neke skupine ljudi, kao što su invalidi te umirovljenici, javni prijevoz je besplatan.

Tomašević je dodao kako se nada promjeni trenda i većem korištenju javnoga prijevoza, za što je potrebno osigurati dobru infrastrukturu:

- Dobra početna točka Zagreba je električni tramvaj, što je tradicionalan javni prijevoz. Naša je zadaća proširiti tramvajsku mrežu i rute, obnoviti tramvajsku flotu, ali i npr. označiti više biciklističkih staza. 
 
Kao jedan od većih izazova s kojima se Zagreb suočava, uz promet, je upravljanje otpadom – za što je iznimno važna i edukacija građana, ali i kontrola nad gradskim tvrtkama nadležnima za upravljanje otpadom, odnosno javnim prijevozom.
 
Uz gradonačelnika Zagreba, na panel raspravi sudjelovali su i zamjenica gradonačelnika Osla Sirin Hellvin Stav, predsjednik metropole Lyona Bruno Bernard te gradonačelnik Budimpešte Gergely Karácsony.
 
Savez gradonačelnika za Europski zeleni plan rastuća je koalicija koja broji 50 europskih gradonačelnika s ciljem što bržeg postizanja cilja Europske unije o klimatskoj neutralnosti do 2050., kao i ciljeva Pariškog sporazuma.

REZOVI U ZAGREBU

Tomaševiću prijete prosvjedi, otkrivamo njegov plan: Ključ je odluka oko vrtića

Cilj: da prijedlog izmjena odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja uopće ne dođe na sjednicu Skupštine. Strategija: uvjeriti zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića da prijedlog povuče. Plan B: ako to ne uspiju, slijede prosvjedi. Okvirni je to plan roditelja s troje ili više djece, koji su dosad bili dio mjere koju je 2016. uveo pokojni gradonačelnik Milan Bandić. No otada dosad za njih se izdvojilo 1,8 milijardi, a samo u ovoj godini više od pola milijarde kuna pa je Bandićev nasljednik Tomašević mjeru odlučio obustaviti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

ZA
Zad63
06:50 11.11.2021.

Hajde TT-ac, lead by example, prodaj svoj Volvo i idi na posao ujutro tramvajem. Mozes i biciklom. Ne vidim biciklu u zadnje vrijeme, nisu ti je valjda ukrali :)

ST
stefj
02:17 11.11.2021.

Ima za sada jedina dobra stvar u tim Tomaševićevim pričama, a to su ti solarni paneli na krovovima zgrada. Sve ostalo je bez veze... Što se tiče prometa i energetske strategije, sve se čini da će nas sve osiromašiti, a radi zelenog će energenti poskupjeti, pa ćemo svi voziti bicikle i doma sjediti zamotani u deke... A sad, što Zagrebu fali? Ako se želi revitalizirati centar grada, treba napraviti garaže, tako da ljudi mogu doći blizu centra i ostaviti vozilo. Javni prijevoz je u načelu loš i spor, zgodni su ovi jeftini taksiji, ali to će sad uskoro uništiti... Ako se baš želi gledati zeleno, energetska obnova starih zgrada je nešto obavezno, nova stolarija, nove fasade... Sad je tu problem obnova, no i inače treba održavati zgrade u centru, naročito njihove fasade. I to ne našim novcem, nego novcem vlasnika... Ako netko ima derutnu fasadu koja narušava izgled grada, dobije rok u kojem treba istu obnoviti, ako ne obnovi, to radi grad i ispostavlja račun, ko svugdje drugdje. A zna se što slijedi ako se račun ne plati... Istovremeno, treba donijeti puno veće kazne za uništavanje fasada (grafiti i sl), pa kada ulove čovjeka, em plati kaznu, em plati sanaciju štete... A ako želi bolje korištenje javnog prijevoza, onda treba napraviti metro, no to je tema stara preko pola stoljeća. Zabrane prometa neće riješiti ništa, samo će centar propasti.

ŠN
šnajderica
23:52 10.11.2021.

možda si mlada pa si gledala samo njega . puno važnije je tko je njegova pratnja, tko se sve krio u toj šarenoj gusjenici.