HSLS opleo po gradskoj vlasti

'Tomaševiću, zašto ukidaš Zagrepčanima ZET-ove linije? Mi znamo pravi razlog'

Foto: Tomislav Miletic/PIXSEL
'Tomaševiću, zašto ukidaš Zagrepčanima ZET-ove linije? Mi znamo pravi razlog'
21.03.2022.
u 11:37
Prava je istina da je ZET redukciju linija uveo zbog nedostatka rezervnih dijelova s obzirom na to da su se prethodnih mjeseci zaustavile sve nabave. U ZET-u doslovno nemaju ni žarulje u servisima, HSLS
Pogledaj originalni članak

Nakon što je ZET prošli tjedan smanjio broj vožnji na većini tramvajskih linija i 13 autobusnih linija u trenutku u kojem je povećan interes građana za javni prijevoz zbog poskupljenja energenata, predsjednik HSLS-a Grada Zagreba Darko Klasić uputio je pitanje gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću, je li ovo prvo ili samo jedno u nizu odstupanje od politika koje su obećali građanima na proteklim izborima zbog globalnih poremećajima ili uzrokom njihovog lošeg upravljanja gradom Zagrebom? 

-Prava je istina da je ZET redukciju linija uveo zbog nedostatka rezervnih dijelova s obzirom na to da su se prethodnih mjeseci zaustavile sve nabave. U ZET-u doslovno nemaju ni žarulje u servisima. Problemi u vezi s održavanjem tehničke ispravnosti vozila i nedostatkom ljudi primorali su ZET da na određenim linijama prorijedi broj polazaka tramvaja i autobusa. Navedeni problemi ne odnose se isključivo na ZET, naime, zaustavljene su sve javne nabave u trgovačkim društvima. S problemima je suočena i Zagrebačka čistoća, u čijoj službi otprilike 40 kamiona čeka na servis jer su  prethodnih mjeseci otkazani ovlašteni serviseri vozila -poručuju zagrebački HSLS-ovci. Posebno je alarmantno stanje plaćanja računa koji se pojedinim izvođačima ne plaćaju po 4 i više mjeseci, kažu u HSLS-u.

-Traži se smanjenje zaposlenika bez prethodnih analiza, a također se režu materijalne stavke, zbog čega je sve više otežano operativno poslovanje. Jasno je da su potrebne uštede, ali se one moraju provoditi racionalno. Grad se vodi stihijski i PR-ovski opravdavajući se nasljeđenim problemima iz razdoblja vladavine Milana Bandića, ali novonastali problemi povezani s upravljanjem Zagrebom i Zagrebačkim holdingom nemaju veze s Milanom Bandićem te su isključivo nastali zbog lošeg  načina upravljanja Tomislava Tomaševića i platforme Možemo- smatraju HSLS-ovi gradski zastupnici. To je, tvrde, najbolje vidljivo iz akata gradonačelnika, koji ne sadržavaju nikakvu važniju odluku o strateškim projektima i razvoju grada, koje je gradonačelnik i platforma Možemo obećao u slučaju njihova dolaska na vlast. 

-Taj  PR-ovski model upravljanja gradom temelji se na iskazivanju ušteda u prvom tromjesečju. Nažalost, pritom nije riječ o uštedama, nego o neplaćanju računa i neprovođenju javnih nabava potrebnih za osnovno operativno poslovanje trgovačkih društava - kažu HSLS-ovci. 

Gradski zastupnik Kristijan Jelić napomenuo je da posljednjih dana pristižu informacije iz svih podružnica Holdinga o zaustavljenju svih investicija, nabava i plaćanja računa s ciljem lažnog to jest fiktivnog prikazivanja znatnih ušteda u odnosu na isto razdoblje prošle godine. 

-Izbor većine direktora podružnica prema političkom ključu nažalost upućuje na to da je i dalje lojalnost daleko važnija od profesionalnosti!  Od svih podružnica traži se neselektivna racionalizacija poslovanja isključivo u statističke svrhe, umjesto da uzimaju u obzir potrebe poslovanja podružnica i korisnika njihovih usluga. Dovoljno je navesti primjer problema u vezi s priključcima na vodovod i kanalizaciju, naime u ViO su ukinuli angažiranje vanjskih kooperanata koji su pružali usluge priključenja na vodovodnu i kanalizacijsku mrežu. Zbog te „genijalne” odluke ViO trenutačno ne zaprima nove zahtjeve jer fizički ne može obraditi ni zahtjeve stare po 30-60 dana, pa, posljedično, nove zgrade ne mogu ishoditi uporabnu dozvolu kako bi se stanari mogli useliti u svoje (pre)plaćene nekretnine - kaže Jelić. problematično je i, tvrde, zakazivanje nove sjednice Skupštine. 

-Nedopustivo je da gradska uprava nije uspjela organizirati 9. sjednicu Gradske skupštine u propisanom roku (30 dana od ostavke potpredsjednika), pa je tako zakazana fiktivna sjednica za 24. ožujka s devet točaka dnevnog reda (prve dvije tiču se izbora potpredsjednika, a ostale 7 su tehničke prirode), a već je za 31. ožujka zakazana „prava” sjednica s 13 točaka. Takvo razbacivanje resursa ne potkrjepljuje tvrdnje gradonačelnika Grada Zagreba, njegove platforme Možemo i koalicijskog partnera o efikasnom upravljanju gradom -poručuje Jelić. 

Darko Klasić istaknuo je da Zagrebački HSLS smatra da se opisanim upravljanjem improvizira i kalkulira u svrhe političke promocije, što će nedvojbeno dovesti do još većeg pada kvalitete komunalnih usluga, kao i do njihova skorog poskupljenja.

-Zato danas HSLS upozorava ne samo gradsku vlast, nego i građane na to da je sve vidljiviji nedostatak bilo kakvog racionalnog planiranja prilikom vođenja grada. Postojeći način upravljanja nitko ne želi, a ni ne zaslužuje s obzirom na iznose računa koji se Zagrepčanima  ispostavljaju svakog mjeseca za pružanje komunalnih usluga. Zagrepčanke i Zagrepčani (pre)skupo plaćaju gradske usluge, nisu krivi za jalovu vlast koja 'štednjom' krpa svoju nesposobnost - poručuje Klasić. 
 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

IL
ilustrator
21:16 21.03.2022.

milan je razmazio zagrepčane. tramvaj i bus su vozili svaki par minuta, čime su trošili ogromnu količinu energije i zagađivali naš dragi planet. nova, zelena i crvena vlast su shvatili da je to ekocid te mudro zaključili da se radnička klasa bespotrebno voza javnim prevozom te isti prorjedili. pretili udarnici, djeca, mladež i starci su samokritički prihvatili vizionarske zamisli naših viziJonara i trudbenika!

DA
Dabiša
06:35 22.03.2022.

Ne znam tko su ova dvojica, ali isto govorim već tjednima. Ovo više nije javni prijevoz, ako tramvaj vozi kao vlak za Sesvete, svakih 45 minuta.

PE
Pendrek57
12:51 21.03.2022.

Ovo je ziva istina.