Za stariji dio Trešnjevke, sjeverno od Zagrebačke avenije, predviđeno
je da ostane kao i dosad stambeni dio grada. Dvije impozantne građevine
koje će dominirati vedutom četvrti, dva su nebodera. Jedan u istočnom i
drugi u zapadnom dijelu četvrti.
Mjesta za stanove
Sky Office gradi se na križanju Zagrebačke ceste i Zagrebačke avenije
(pokraj Mercatora), a najviši neboder u Hrvatskoj Crni monolit na
križanju Zagrebačke avenije i Savske ceste. Stambeni karakter četvrti
ne bi trebao obeshrabriti investitore. Izračunali su da mogu zaraditi i
gradnjom stanova.
Već godinama praksa je da se jednokatnice i dvokatnice dograđuju s dva ili tri kata te da se u njima urede stanovi za prodaju.
Iako je stanovništvo na Trešnjevci sve brojnije, a dosadašnji
stanovnici tog dijela grada u više su navrata apelirali da im se
osigura više zelenila, no veće nove zelene površine nisu planirane.
Parkovi su ograničeni na park na križanju Zagorske i Selske, Park Stara
Trešnjevka, park u Adžijinoj i nekoliko livada. Urbanisti su barem
pokušali zaštiti pojedino drveće. Investitori će pri gradnji morati
ostaviti neoštećene Park Staru Trešnjevku, park na križanju Selske i
Zagorske, park na tromeđi Tratinske, Nove ceste i Vukovarske, zelenilo
ispred Adžijine od 12 do 18, igralište ispred Više tehnološke škole u
Baštijanovoj, drvored platana ispred zgrade Ericsson Nikole Tesle u
Krapinskoj, park naselje I. hrvatske štedionice, sedam stabala lipe
ispred Adžijine 16, zelenilo kod škole kralja Tomislava na Novoj cesti
92 i škole Julija Klovića na Novoj cesti 133 te oko studentskog doma
dr. Ante Starčevića.
Vrapčanska na čekanju
Pobrinuli su se da se manje ulice skladnije povežu s prometnijim
cestama. Produžit će Kranjčevićevu, Šarengradsku i Baštijanovu. Jedan
od najvećih prometnih projekata produžena je Vrapčanska koja će
prolaziti zapadno od nebodera Sky Office i nastavljati se na planirani
Jarunski most.
Neboderi u tri zone, drugdje peterokatnice
Gradska četvrt Trešnjevka sjever po nacrtu Generalnog urbanističkog
plana ostat će većinski stambena četvrt. Područjem omeđenom Zagrebačkom
avenijom, Zagrebačkom cestom, Savskom cestom te prugom Zagreb-Ljubljana
dominiraju obiteljske kuće i niže zgrade.
Bez zaštićenih spomenika
Tko ih poželi mijenjati ili obnoviti, morat će voditi računa da imaju
najviše pet etaža s tim da zadnji kat mora biti ili potkrovlje ili
uvučen. Unutrašnjost četvrti većinom je namijenjena isključivo za
stanovanje, dok na obodima prevladava mješovita, no pretežno stambena
namjena. Investitorima kojih je svakim danom sve više vjerojatno će na
ruku ići što u toj četvrti nema zgrada, spomenika i parkova s visokim
stupnjem zaštite koji bi im otežavali dobivanje potrebnih dozvola za
gradnju.
Iako je na Trešnjevci ostalo vrlo malo zelenila koje se uglavnom svodi
na parkiće i pokoji drvored, GUP-om nisu predviđene nove zelene
površine, već se dozvoljava nova gradnja poput zone uz Zagrebačku
aveniju i produženu Šarengradsku.
Na Ljubljanici, s koje će se remiza za koju godinu preseliti u Blato,
uz produženu Baštijanovu, Rudešku i Kranjčevićevu također je dopuštena
novogradnja. Ukoliko na tom području budu rušili postojeće zgrade,
graditelji će morati paziti da na istom mjestu, ili u neposrednoj
blizini, sagrade istu, a zgradama ne smiju mijenjati ni namjenu. Uz
spomenute ulice predviđena je mješovita, pretežno stambena namjena.
DUP za Kranjčevićevu
Uz središnji dio Trešnjevke (na području tržnice) i Šarengradsku ulicu
dopuštena je gradnja nebodera, pa će se ondje nalaziti i Crni monolit,
ali je za te dijelove nužno izraditi urbanističke planove uređenja.
Pretežno visoke zgrade predviđene su i na području prostora nogometnog
kluba Zagreb u Kranjčevićevoj te je za njega potrebno izraditi detaljni
urbanistički plan.