Zagrebački holding prošlu 2014. godinu završio je s dobiti od 17 milijuna kuna, smanjio broj zaposlenih za 1776 osoba i pokrenuo najtromiju podružnicu, ZET, koji je udvostručio prodaju karata u odnosu na godinu prije.
Poslovanje u plusu koje Holding sada bilježi već drugu godinu zaredom rezultat je financijskog i operativnog restrukturiranja tvrtke, no pozitivna godina koja je zaključena sa 15 milijuna kuna većom dobiti u odnosu na onu ostvarenu u 2013. godini pokazatelj je uzlaznog trenda, no nedovoljan kako bi se toj zagrebačkoj megatvrtki napokon “izbrisao” epitet gubitaša. Pozitivnom rezultatu u prilog ide i činjenica da su 392 milijuna kuna kratkoročnih kredita reprogramirani u dugoročne s rokom od pet godina, kao i činjenica da je Holding na odljevu radnika i trošku plaća uštedio 148,5 milijuna.
Pojačana kontrola karata
Najveće iznenađenje je ZET, koji je uspio povećati prihode, i to ondje gdje se to i očekuje – prodajom karata.Tako su prošle godine u tramvajima i autobusima prodali 5,088.747 karata, dok su godinu prije prodali samo 1,072.958. Više se prodaju i karte izvan vozila. Lani ih je prodano 5,498.271, a godinu prije 4,187.797 komada. Prodano je i 106.847 dnevnih karata (godinu prije 61.406). Povećanju prihoda, osim intenzivne kontrole, pridonijele su i odluke Grada (od rujna 2013.) i Društva (od listopada 2013.) da za svoje zaposlenike kupuju godišnje karte. Iako je ZET pokazao najveći napredak, oni i dalje nisu na pozitivnoj nuli te su godinu završili s gubitkom od 131 milijun kuna. U ZET-u je, naime, tijekom prošle godine povećan trošak održavanja. Rezultat je to promjena leasing ugovora iz 2013. godine prema kojem je otkupljeno 213 autobusa za koje je preuzet trošak održavanja.
Osim ZET-a, s gubitkom poslovnu godinu završila je i direkcija Holdinga (26 mil. kn), Tržnice i Vladimir Nazor (po 10 mil. kn), Velesajam (9 mil. kn) i Gradska groblja (7,8 mil. kn). Najbolji rezultat pokazala je Čistoća, koja je završila sa 53 milijuna kuna dobiti, ZGOS sa 42 milijuna kuna, Zagrebačke ceste sa 28 milijuna, Robni terminali sa 25 milijuna kuna te Autobusni kolodvor sa 11 milijuna. Znatan pad prihoda od prodaje ipak bilježe i inače jake podružnice poput Zagrebparkinga (-17,7 milijuna kuna), Robnih terminala Zagreb (-11,8 milijuna kuna) i Zagrebačkih cesta (-5,2 milijuna kuna).
Niže cijene
– Zagrebparking bilježi pad prihoda zbog sniženja cijena usluga parkiranja od 2. travnja 2014. godine, više snježnih padalina u odnosu na isto razdoblje prošle godine i smanjenih prihoda od prijevoza paukom zbog nedostatka ispravnih pauk-vozila – kazali su iz Holdinga. Objasnili su i da je pad prihoda Robnih terminala vezan uz ulazak u EU, čime su smanjeni prihodi od carinskog parkiranja za kamione i carinskog skladišta.
Mogu oni presipati iz supljeg u prazno koliko zele, cinjenica je da su zavrsili opet sa preko 130 milja kuna u gubitku, te da su reprogramirali dug od gotovo 400 milja kuna, cak i sa obvezom Grada i Drustva da za svoje radnike kupuju karte. Bas me zanima sa cime misle vracati te kredite buduci da jos uvijek gomilaju enormne dugove.