starh od konkurencije

U inozemstvu svađe taksista i Uber vozača sve češće

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
24.01.2013., Zagreb - Zagrebacki taksisti. Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
01.03.2013., Zagreb - Direktor Taksi Cammea Vladimir Minovski .Photo: Igor Kralj/PIXSELL
22.04.2015.
u 09:42
UBER-ovo poslovanje nije dorečeno, te ga ne možemo smatrati lojalnom konkurencijom, mišljenja je Vladimir Minovski,
Pogledaj originalni članak

Burne reakcije najavom dolaska tehnološke tvrtke Uber na zagrebačko tržište, koja omogućava svim vlasnicima vozila da bez posebnih uvjeta, kao ni pretjerane zakonske kontrole, uz preuzetu aplikaciju voze građane, gotovo su identične onima prije četiri godine, kada je na zagrebačko taksi tržište pristigla tvrtka Cammeo.

Ne podliježe zakonu

Ipak s ključnom razlikom - spomenuta tvrtka započela je sa radom pod istim uvjetima kao i ostale zagrebačke taksi kompanije, a najavljeni Uber, barem kako je to za sada prezentirano neće podlijeći Zakonu o javnom i cestovnom prijevozu, kao ni gradskoj odluci o autotaksi prijevozu.

– Prema dostupnim online istraživanjima, kao i izjavama putnika, ovakav model donosi mnogo financijske i osobne nesigurnosti. Postoje jasni pokazatelji o tome koliko je UBER zainteresirao investitore, ali sam siguran da UBER- ovo poslovanje nije dorečeno, te je potpuno suprotno interesima krajnjeg korisnika, države i društva općenito. Zbog toga ga ne možemo smatrati lojalnom konkurencijom – mišljenja je Vladimir Minovski, glavni direktor Cammeo grupe.

Iako ističe kako su reakcije svih zagrebačkih taksista, pa i njih pretjerane sve do onog trenutka kad Uber zaista najavi službeni dolazak na domaće tržište te predstavi svoj način rada, Minovski je svjestan- dolazak UBER-a postavio bi nove smjernice poslovanja.

Primjerice, u Bruxellesu Uber vozači će od trga Place Luxembourg do zračne luke Bruxelles, udaljene 13,2 kilometara odvesti putnika za manje od 20 eura, a taksisti za dvostruko veći iznos. Aplikacija Uber i dan-danas radi u Bruxellesu, iako traju sudski postupci kroz koje je taksi udruženja nastoje zabraniti, i iako se stalno događaju incidenti između taksista i Uber vozača. Krajem ožujka u jednom takvom incidentu izbila je prava tučnjava. Sudovi diljem Europe odlučuju po tužbama protiv Ubera, a kompanija Uber žalila se Europskoj komisiji, od koje je tražila da se izjasni je li po europskim propisima Uber prometno poduzeće ili poduzeće koje pruža digitalne usluge.

Aplikacija koja spaja

Uber smatra da je ovo drugo, samo aplikacija koja spaja građane koji su spremni ponuditi prijevoz i građane koji trebaju prijevoz, te da nema odgovornost za odnos između tih građana. Uberovi kritičari smatraju da je Uber ovo prvo, kompanija koja se bavi pružanjem usluga prijevoza, te da stoga mora poštovati sve standarde kao, primjerice, taxi udruženje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Grunf
Grunf
13:38 22.04.2015.

reče minovski koji je inače jedan od najpoznatijih poštenjačina i dobar platiša svojih radnika koji imaju osmo satno vrijeme

Avatar Niškorist
Niškorist
19:06 04.05.2015.

Uber če uništiti Canneo , sad bum zaplakal ?