Superterencem turbodizelskog motora snage 180 kW, s pogonom na četiri kotača i automatskim mjenjačem uskoro će netko iz gradske uprave na posao i s posla, na sastanke i putovanja. Potpuno novim jer rabljeni ne dolazi u obzir. To su neki od uvjeta iz natječaja za javnu nabavu 277 novih automobila, za 55 milijuna kuna s PDV-om, na leasing od 48 mjeseci.
Službenici Grada koristit će 83 vozila, a 194 bit će na raspolaganju zaposlenicima Holdinga, istima onima koji su na dan raspisanog natječaja za nova vozila ostali bez kolektivnog ugovora.
Nije rađeno za BMW
No nabava automobila u Gradu je zapravo ušteda, nikako trošak, a kamoli, opovrgava to i gradonačelnik Milan Bandić, rastrošnost.
– Za Grad je to ušteda od 20, za Holding 25 posto. Vrlo je jednostavno, Grad je dosad imao 99 vozila, a sada će imati 83, dok je Holding koristio 260 automobila, a ubuduće 194 – objašnjavali su u Gradu tvrdeći da se po specifikacijama natječaja mogu prijaviti sve tvrtke koje nude razne modele i kako natječaj nije pisan samo za jedan tip automobila. Bandić i suradnici uvjeravaju da neće kupiti BMW-e koji odgovaraju uvjetima.
– Vidjeli su me kada sam se na Autoshowu slikao u BMW-u pa je mašta odmah proradila. Nemojte širiti laži, nikakav BMW 7 neće biti nabavljen. Prije nekoliko dana išao sam u Amsterdam Airbusom pa me ne bi iznenadilo da objavite da ću kupiti i Airbus – odgovorio je novinarima Bandić.
Iako je kupnja automobila objašnjena kao nužnost, jer leasing postojećih istječe u lipnju ove godine, a vozila Grada i Holdinga bit će prodana na dražbi, oporbenjaci su jučer na sjednici Gradske skupštine kritizirali Bandića.
– U vrijeme kad se radnicima Holdinga otkazuje kolektivni ugovor nije primjereno da Grad i Holding nabavljaju nove aute – stav je Davora Bernardića (SDP).
Zbog automobila u drugi su plan pale važnije teme poput otkazivanje ugovora radnicima Holdinga, ali i njihove preraspodjele na radna mjesta za koja nemaju odgovarajuću stručnu spremu. Na to je upozorio Dan Špicer (SDP) pitanjem na koje nije dobio odgovor. I koji čeka već godinu dana.
Ne može sve kontrolirati
– Što je uprava učinila s 1046 zaposlenika Vodoopskrbe i odvodnje koji su raspoređeni na mjesta bez stručne spreme? – pitao je Špicer. Šefica Holdinga Ana Stojić Deban poručila je da joj je posao upravljanje šefovima podružnica i da ne može znati i kontrolirati sve, pa ni djelatnike ViO-a. Ali im dan ranije može obećati kolektivni ugovor po principu nagrada i kazni za dobre i loše djelatnike.
Besplatnu kartu za tramvaj i bus. Ništa više, kakva vozila u ovo vrijeme klimatskih promjena. A možda više nema mjesta za fontane itd.., pa negdje treba lovu plasirati. Nikad se ne zna s Bandinjom.