'Črnomerec ima ćud, nekad pitom, nekad lud, al' u njeg'vo srce uvijek svatko stane' - stihovi su to himne koju su učenici i učitelji Osnovne škole Pavleka Miškine darovali svom Črnomercu, i tek dio je onoga što su tijekom ove školske godine zajedničkim snagama napravili da bi se učenici što aktivnije uključili u život lokalne zajednice.
Napraviti poučnu stazu
Projekt Črnomerec, čiji su rezultati predstavljeni u biltenu, nastao je na temelju projekta Građanin, a tijekom godine učenici su locirali probleme u svojoj četvrti, volontirali, izrađivali makete, davali prijedloge kako popraviti život u svojoj zajednici...
– Djeca su se jako angažirala, jer su to sve teme koje su vezane uz nastavu, pa im je na taj način omogućeno da uče, a ne sjede u klupama. Najviše im se svidjelo, što je i cilj projekta, da i oni mogu utjecati na promjenu u lokalnoj zajednici – kazuje Nikolina Matovina Hajduk, voditeljica projekta.
Svojim pomno izrađenim maketama učenici su predložili da se na Črnomercu sagrade sportski centar, kulturni centar, te da se sadržajima popuni park u Domobranskoj ulici. Isto tako, naglasili su da bi trebalo označiti pješački prijelaz na istoj ulici, napraviti nogostup u ulici Šestinski dol, te izraditi poučnu stazu na Šestinjaku.
– Djeca plaćaju po 70 kn za izlet na Sljeme, do poučne staze, a to bismo isto mogli imati u susjedstvu, što bi mogle koristiti sve škole u četvrti – ističe voditeljica.
Kako bi oni koji o svemu odlučuju saznali za male aktivne stanovnike Črnomerca, darovat će im svoj bilten. Inače, u biltenu je, uz ostalo, i mali turistički vodič Črnomerca na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom.
Obostrano zadovoljstvo
Sudjelovanje u projektu učenici su redom entuzijastično prihvatili, pa su tako i mali volonteri oduševljeni svojim angažmanom u Domu za nezbrinutu djecu i Domu za starije i nemoćne Sv. Josip.
– To je bio prelijep osjećaj! Ljudi u Sv. Josipu su se jako veselili, pričali s nama, a s djecom smo se igrali i sve je bilo jako lijepo – oduševljeno kazuje mala volonterka Nina Dragušica.