Sve super, samo...

'U Njemačkoj se to ne bi dogodilo': Turisti autobus čekaju sjedeći na prašnjavoj cesti

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga
16.03.2018.
u 17:21
Za postavljanje nadstrešnice na toj lokaciji nadležan je Grad Velika Gorica koji je svjestan problema, no tek se na jesen očekuje rješenje
Pogledaj originalni članak

Sletiš, prođeš kontrolu, pa uzmeš torbu i izađeš iz zračne luke. Potom dođeš do stanice, uzmeš jaknu i rasprostreš je na pod pa sjedneš na nju, a torbu spustiš u prašinu i tako čekaš autobus pod vedrim nebom. I to je još super, jer ako pada kiša, onda se to napravi u mokroj i blatnoj varijanti.

Ne drži se ni voznog reda

Blago je rečeno da sramotno izgleda odlazak iz zagrebačke zračne luke ZET-ovim autobusom 290 koji povezuje Veliku Goricu i Zagreb preko aerodroma. Liniju kojom se za osam kuna može doći do centra Zagreba, točnije do Kvaternikova trga hvalilo se na sva zvona kada je uvedena neposredno prije otvaranja nove zgrade zračne luke. No, očito su u pravu bili oni koji su govorili da je linija predobra da bi bila istinita, pa nikad na stanicu nisu stavljene ni nadstrešnica ni klupa. Neki će reći kako ni puno drugih stanica nema zadovoljavajuću infrastrukturu, no treba uzeti u obzir da je ipak riječ o stajalištu uz zračnu luku, gdje čekaju ljudi s torbama na leđima koje teže i do 20-ak kilograma. Također, tu se stvara prvi dojam koji turist stekne kada dođe u Zagreb, a kada mora pola sata sjediti na podu, on baš i nije pretjerano pozitivan.

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Autobusna linija 290 prometuje između zračne luke i Kvaternikovog trga

– Došla sam iz Stuttgarta gdje živim i moram priznati da je ovo veliki propust, u Njemačkoj se to ne bi dogodilo – kaže Kristina Jeleč, jedna od putnica koja je čekala na stanici. Uz nju je na podu sjedila Ela Kilijan, koja se u Zagreb vratila s turističkog posjeta Berlinu.

– Cijeli dan putujem i ne mogu više stajati. Torba mi je teška i morala sam negdje sjesti, pa sam stavila jaknu na pod, očistit ću je poslije od zemlje – zaključila je sjedeći na prašnjavom asfaltu. Do zračne luke ima stotinjak metara, no nije idealno čekati tamo pod krovom pa juriti na autobus kada se pojavi u vidokrugu. Od zavoja do stanice mu treba tek 30-ak sekundi, a s koferima i torbama nije lako trčati. Planirati se ne može jer se autobus ne drži voznog reda, žale se putnici.

Komplicirana birokracija

Problema je svjestan i ZET, iz kojeg su poručili da su primili primjedbe putnika, no i da postavljanje nadstrešnica nije u njihovoj nadležnosti. Za to se treba pobrinuti Gradska uprava Velike Gorice na čijem je teritoriju aerodrom.

– Znamo da problem postoji i rješavamo ga, no situacija je malo složenija jer je to područje pod koncesijom, pa nam je trebala dozvola. Dobili smo je i sada se izrađuju troškovnik i dokumentacija nakon čega će se objaviti natječaj. Nadstrešnica bi se svakako trebala postaviti do jeseni – kaže Dubravko Katulić iz Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i promet Velike Gorice.

5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevnice:

Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Zagreb
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Maksimir
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Sljeme
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Dubravkin put
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Jarun
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Jarun
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Park mladenaca
Foto: Nina Đurđević/PIXSELL
Park mladenaca
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
Park mladenaca

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

DU
Deleted user
17:49 16.03.2018.

Vozite se za 8 kuna (slovima: osam) do grada! Ak vam nije dobro, idite aerdromskim busom koji košta 30 kuna pa bute imali i Wlan.... Ili prevedeno da svatko razumije: koliko para, toliko muzike! A osim toga: neka mi ti pametnjakovići navedu i jedan jedini grad u Njemačkoj u kojem bus do aerodroma košta 1,10 Eura (8 kuna)!!!

DU
Deleted user
17:50 16.03.2018.

Javite bandiću nek postavi deset do dvadeset stupića, na stupić možeš staviti kofer umjesto na blatnjavu cestu , moreš sjesti , moreš se nasloniti i tak , a i rođo dobiva posal,...

DU
Deleted user
18:24 16.03.2018.

Napokon da se netko potrudio napisati članak, ali ima tu još za pisati i primijetiti. Uz vrlo solidnu zgradu ima puno toga što nedostaje. 1.često opće kulture. Opušaka gdje god se čovjek osvrne , a ponajviše pored autobusa Croatia busa. Ljubaznosti se nađe, ali bi moglo puno više. 2.Prilikom slijetanja putnik ne zna gdje je stigao. Kao stvoren za tajne misije ili put u nepoznato. Niti zastave niti natpisa. S obje strane. Ime zračne luke nalazi se prenisko. 3.Nema zaštite putnika koji čekaju taxi ili aerodromski autobus 4.Na potonjoj opušaka kao u priči. Najveći pušaći, i najglasniji su osoblje zračne luke. Autobus je više radničko bus nego li za prijevoz putnika. Putnici se ne obavještavaju o obavezi vezivanja. 5.Nema digitalnih oznaka vremena polaska i odredišta autobusa 6.Autobusi su uglavnom demodirani, iako uredno održavani.Nemaju monitora. 7.Autobusne karte kupuju se u autobusu, pa ćemu ne već u zgradi kao što je običaj u mnogim dobro organiziranim zračnim lukama. Jednako tako, za taxi. 8.Uslužnost ovisi od vozača do vozača. Moglo bi bolje, pogotovo kada treba pomoći putnicima oko smještaja u i vađenja prtljage iz bunkera 9.Promotivni materijali su oskudni 10.Nije riješeno pitanje opsluživanja taksija do i od zračne luke. Taksisti V. Gorice imaju monopol. Pa čemu to na prostoru jedne međunarodne zračne luke? 11.Prilazne ceste i oznake još uvijek nisu uređene i održavanje. 12.Deset minuta slobodnog parkinga više je nego smiješno. 13.Okoliš je neuredan