trebale joj 4 godine

U pogon ide punionica plina za ZET-ove autobuse

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
U pogon ide punionica plina za ZET-ove autobuse
07.11.2013.
u 10:53
Svih 60 kupljenih autobusa moći će biti na zagrebačkim prometnicama u isto vrijeme.
Pogledaj originalni članak

Za desetak dana u pogon će biti puštena plinska punionica za ZET-ove autobuse pa će, nakon nekoliko godina, svih 60 kupljenih autobusa moći biti na zagrebačkim prometnicama u isto vrijeme.

Punionica za autobuse na plin, koji su kupljeni 2009. godine, sagrađena je pokraj ZET-ove garaže u Podsusedu, a istodobno će se moći puniti nekoliko autobusa, što nije bio slučaj s punionicom u sklopu Gradske plinare, u kojoj su se do sada autobusi opskrbljivali plinom, za što im je bilo potrebno punih 45 minuta. Za svaki autobus u novoj punionici koja se trenutačno testira u prosjeku će trebati samo četiri minute.

Osim ekologije, važna je i ušteda na cijeni energenata jer je plin znatno jeftiniji od dizelskog goriva. ZET od 430 autobusa (prosječne starosti 6,8 godina), ima 60 autobusa na plin (40 zglobnih i dvadesetak klasičnih), a svi su ostali na dizelska goriva.

Ušteda plina u odnosu na dizelsko gorivo bila je oko 40 posto 2009. godine, no povećanjem njegove cijene u odnosu na cijenu dizelskog goriva ta je ušteda pala na oko 17 posto. Iako je ZET trenutačno u financijskim teškoćama, u planu za idućih nekoliko godina je kupnja još 40 autobusa na plin .Investicija ZET-a u gradnju punionice iznosi 6 milijuna kuna.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

TO
tovaravot
11:22 07.11.2013.

samo niste rekli da se ti Iveco plinski autobusi raspadaju nakon pola godine.. što sa švabom nije slučaj.. curi im voda iz klime po ljudima u busu, straga se jako grije (a tek ljeti), sve se trese i proizvodi buku a da ne pričam kak "ne idu s mjesta" na brdskim linijama gdje ih često stavljaju i gdje svaki malo veći brijeg jedva izvuku u prvoj brzini.. jest dizel skuplji, al busevi su i kvalitetniji, čvršći, lakše i brže idu.. a i osjećaj sigurnosti je tu.. Iveco - sranje

VI
Vito
08:58 08.11.2013.

Pitanje: Za što su nam uzeli 6.000.000 kuna? Zašto nisu kupili cijev, "pištolj" i ugradili u već postojeću punionicu? Sigurno bi bilo jeftinije Pogotovo što su "u gubitcima" Da, malo je "izvan ruke", ali to su mogli napraviti prije šest godina pa razmislite o količini bespotrebnog trošenja dizela Ne smijete zaboraviti da je ta punionica izgrađena baš za ZET-ove autobuse na plin 1987.g. kad je gradu poklonjen prvi autobu na plin Uz to, postojeći autobusi, većina novije generacije, može bez problema voziti i na plin, bez ikakvih preinaka motora Samo ako ZET to stvarno i želi I to stvarno od 1987.g. Pitajte proizvožđače ZET-ovih autobusa - Mercedes, koji proizvodi dizel motore namjenjene i pogonu na plin uz promjenu u vožnji, gle čuda, od 1987.g.