Jedna ili nijedna – broj je to karata, kažu nam vozači ZET-a, koje na dnevnoj bazi uspiju prodati u tramvajima i autobusima.
Apsolutni fijasko, opisuju tako odluku o uvođenju gotovo četiri puta skuplje karte u vozila od onih koje se mogu kupiti izvan busa i tramvaja, odnosno u poslovnicama ZET-a ili na kioscima.
Kiosk uzme četiri posto
– Nitko ne kupuje i radije ljudi izađu iz busa, prošetaju se do kioska i vrate se na sljedeći po voznom redu. Kolege koji voze na područjima na kojima na stajalištima nema kioska jedini su kod kojih putnici kupuju karte. Doduše, i na tim relacijama ljudi radije u gradu uzmu cijeli bunt karata po četiri kune pa se voze – govore nam vozači, koji kažu kako se od 1. srpnja pa do tog kraja mjeseca prodalo svega stotinjak karti u vozilima.
Ili, u prijevodu, objašnjavaju, ZET je u mjesec dana od karata u tramvajima i busevima uprihodio 1500 kuna. Riječ je, zapravo, o još manjoj svoti budući da upravo vozači od prodanih karata u vozilima dobivaju 20 posto provizije.
– Popriličan je broj vozača ovog mjeseca dobio i niže plaće, upravo zbog provizije od karata. Na kioscima je ona četiri posto pa je donekle logično da se ZET-u više isplati da se karte prodaju tamo iako su skoro četiri puta jeftinije – objasnili su nam u ZET-u, ali na službeni upit o točnom broju prodanih karata za 15 kuna u prvom mjesecu njihova uvođenja, nisu nam odgovorili.
Sindikat će tražiti brojke
Sindikalci, pak, kažu, kako je stotinjak karata podatak koji ne može biti netočan.
– Već smo ranije upozoravali na činjenicu kako će se, uvođenjem isključivo karte za 15 kuna, dodatno povećati gubici ZET-a. Jasno nam je da ljudi ne žele kupovati kartu kod vozača kad za taj novac mogu kupiti kartu na kiosku, a još im ostane i za gablec. Vozači nekad cijeli dan ne prodaju ni jednu – objasnio je Anto Jelić iz Sindikata prometnih vozača i radnika ZET-Zagreb, pa dodao kako će i oni sami tražiti od uprave da vide kako stoje financijske brojke nakon uvođenja nove karte.
>> Pogledajte što građani kažu o rekonstrukciji rotora
Pa ne znam tko je uopce i smatrao da ce prodaja karata za 15 kuna doživjeti uspjeh? Pogotovo ih nece kupovati ljudi koji svakodnevno koriste javni gradski prijevoz nego ce kupovati što jeftinije karte.