'Odlična' ideja

U prvih mjesec dana karata za 15 kuna prodali tek stotinjak?

Foto: Borna Filic/PIXSELL
zet
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
zet
15.08.2018.
u 09:11
Službeno nam iz ZET-a nisu željeli dati podatke, ali su istaknuli kako su vozačima sad plaće nešto niže jer nema dosadašnje provizije
Pogledaj originalni članak

Jedna ili nijedna – broj je to karata, kažu nam vozači ZET-a, koje na dnevnoj bazi uspiju prodati u tramvajima i autobusima.

Apsolutni fijasko, opisuju tako odluku o uvođenju gotovo četiri puta skuplje karte u vozila od onih koje se mogu kupiti izvan busa i tramvaja, odnosno u poslovnicama ZET-a ili na kioscima.

Kiosk uzme četiri posto

– Nitko ne kupuje i radije ljudi izađu iz busa, prošetaju se do kioska i vrate se na sljedeći po voznom redu. Kolege koji voze na područjima na kojima na stajalištima nema kioska jedini su kod kojih putnici kupuju karte. Doduše, i na tim relacijama ljudi radije u gradu uzmu cijeli bunt karata po četiri kune pa se voze – govore nam vozači, koji kažu kako se od 1. srpnja pa do tog kraja mjeseca prodalo svega stotinjak karti u vozilima.

Ili, u prijevodu, objašnjavaju, ZET je u mjesec dana od karata u tramvajima i busevima uprihodio 1500 kuna. Riječ je, zapravo, o još manjoj svoti budući da upravo vozači od prodanih karata u vozilima dobivaju 20 posto provizije.

– Popriličan je broj vozača ovog mjeseca dobio i niže plaće, upravo zbog provizije od karata. Na kioscima je ona četiri posto pa je donekle logično da se ZET-u više isplati da se karte prodaju tamo iako su skoro četiri puta jeftinije – objasnili su nam u ZET-u, ali na službeni upit o točnom broju prodanih karata za 15 kuna u prvom mjesecu njihova uvođenja, nisu nam odgovorili.

Sindikat će tražiti brojke

Sindikalci, pak, kažu, kako je stotinjak karata podatak koji ne može biti netočan.

– Već smo ranije upozoravali na činjenicu kako će se, uvođenjem isključivo karte za 15 kuna, dodatno povećati gubici ZET-a. Jasno nam je da ljudi ne žele kupovati kartu kod vozača kad za taj novac mogu kupiti kartu na kiosku, a još im ostane i za gablec. Vozači nekad cijeli dan ne prodaju ni jednu – objasnio je Anto Jelić iz Sindikata prometnih vozača i radnika ZET-Zagreb, pa dodao kako će i oni sami tražiti od uprave da vide kako stoje financijske brojke nakon uvođenja nove karte.

Nova linija

Iz Planine Gornje do Stubičkih Toplica ZET-om – novu liniju u javnom prijevozu dogovorili su jučer gradonačelnici Zagreba i Donje Stubice, Milan Bandić i Nikola Gospočić, te načelnici općina Stubičke Toplice i Gornja Stubica, Josip Beljak te Jasmin Krizmanić. Bus je to koji bi trebao “pokriti” područja od Planine, preko Donje i Gornje Stubice, Stubičkih Toplica, dio Oroslavja i Bistre, a počet će voziti “što prije”.

– Trasu smo dogovorili, a gradonačelnik Bandić želio bi da se linija uspostavi što prije. Točan datum još nemamo jer moramo srediti tehničke stvari – objasnio je gradonačelnik Donje Stubice Nikola Gospočić pa dodao kako će novi bus uvelike pomoći ljudima s područja Stubice koji u Zagrebu rade, a pogotovo studentima koji svakodnevno dolaze u metropolu na obrazovanje. Istaknuo je i pogodnost za Zagrepčane.

– Naravno, lakši dolazak do naših toplica – kazao je Gospočić pa dodao kako će za bus vrijediti standardni pokazi, odnosno cijena koja vrijedi za ZET.

>> Pogledajte što građani kažu o rekonstrukciji rotora

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 21

IG
Igi125
11:25 15.08.2018.

Pa ne znam tko je uopce i smatrao da ce prodaja karata za 15 kuna doživjeti uspjeh? Pogotovo ih nece kupovati ljudi koji svakodnevno koriste javni gradski prijevoz nego ce kupovati što jeftinije karte.

JJ
jjurica
09:45 15.08.2018.

Kako sam ja shvatio, htjeli su rasteretiti vozače i ubrzati promet. A ne zaraditi više!

GR
grebza
14:06 15.08.2018.

Iako je zet javna/gradska firma skrivaju podatke podatke jer lazu i varaju. Neka novinari budu uporni i neka dođu do komentara direktora i odgovornih u zetu. Ne od bandića!!!