ZA SLIJEPU I SLABOVIDNU DJECU

U ŠMID-u izradili nove slikovnice za 'najmlađe superheroje' koji čitaju prstima, ovo je inspiracija

Foto: Škola za modu i dizajn
Foto: Škola za modu i dizajn
Foto: Škola za modu i dizajn
Foto: Škola za modu i dizajn
Foto: Škola za modu i dizajn
15.03.2024.
u 13:38
Ono što ovu priču čini drugačijom od standardnih ilustracija je to što sadržavanje informacija ne znači figurativno nabrajanje spomenutih elemenata pojedine priče, već unošenje taktilne dimenzije, koja zapravo postaje dominantna
Pogledaj originalni članak

Najmlađi superheroji, kako su ih nazvali učenici i djelatnici zagrebačke Škole za modu i dizajn (ŠMID), dobili su svoje slikovnice. Radi se o knjigama namijenjenima za slijepu i slabovidnu djecu Čarobni ormar kao nositelj projekta Čarobnjak krojač u okviru kojeg su slikovnice i nastale. Učenici ŠMID-a s timom svojih nastavnika i ravnateljicom dr. sc. Majom Dadić Žeravica te školskom knjižničarkom Ksenijom Banović predstavili su svoj projekt koji je nastao timskim radom prepunim edukacijama kako bi razumjeli svijet slijepih i slabovidnih osoba.

Promociju su u Booksi posjetili i slijepi i slabovidni učenici Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek koji su došli istražiti nove slikovnice namijenjene njima. Idejna začetnica projekta, školska knjižničarka K. Banović, inspiraciju je pronašla u slikovnici "Baš imam sreće" u kojoj dječak priča o supermoći svoga brata koji može čitati i kad mama navečer ugasi svjetlo u sobi i koji u svakom trenutku zna, kad mama u panici traži ključeve, gdje ih je ostavila jer vidi ušima i čita prstima. Projekt je, inače, sufinanciran sredstvima Ministarstva kultura i medija, putem Javnog poziva za predlaganje programa koji potiču razvoj publike u kulturi u Republici Hrvatskoj za 2023. godinu.

Autorice teksta, nastavnica hrvatskog jezika, Andreja Jureković Perković objasnila je kako se razvila priča o Čarobnom ormaru gdje se ustalila ideja fokusa na tekstilnim materijalima budući da su taktilni te da bi priča trebala imati sinkronijsko-dijakronijski karakter, što znači da bi trebala pratiti povijesni razvoj materijala koji i danas imaju važnu ulogu u našim životima. Velika vrijednost slikovnica je promocija zanimanja sektora Mode, tekstila i kože uz namjenu najosjetljivijoj publici, ali i široj budući da postoji audioverzija putem QR koda o djevojčici koja u razgovoru sa svojom obitelji uči o materijalima, uz dvostihe otisnute na lijevoj stranici slikovnice brajicom i latinicom.

VEZANI ČLANCI:

Pri osmišljavanju koncepta ilustracija za taktilnu slikovnicu, akademska slikarica Marija Kasum vodila se mišlju da ilustracije prate sadržaj priče, da sadrže informacije, a opet da budu otvorene za interpretaciju. Ono što ovu priču čini drugačijom od standardnih ilustracija je to što sadržavanje informacija ne znači figurativno nabrajanje spomenutih elemenata pojedine priče, već unošenje taktilne dimenzije, koja zapravo postaje dominantna. Upravo ta promjena dominantne dimenzije je ono što je putovanje kroz ovo stvaranje učinilo bogatim i zanimljivim iskustvom budući da je u likovnom stvaranju polazna točka uvijek vizualna dimenzija, koja je sada stavljena na drugo mjesto.

Slikovnice je na promociji recenzirala slijepa knjižničarka Hrvatske knjižnice za slijepe i slabovidne osobe, Ivana Vinko te je promocija okupila različite profile uzvanika od Ministarstva kulture i medija, Ureda pravobranitelja za invalidne osobe, Saveza inovatora, Saveza slijepih te knjižnice za slijepe i slabovidne osobe, Agencija i mnoge udruge. Prigodne pozdrave uzvanicima su uputile Maja Zrnčić kao izaslanica Ministarstva kulture i medija te Renata Suša, direktorica Zagrebačkog velesajma. Osim toga, zasvirala je i harfistica Biserka Krčelić uz domjenak učenika Centra za odgoj i obrazovanje Zagorska.

VIDEO: Uručene nagrade 'Professor Balthazar' najboljim zagrebačkim učenicima

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.